Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Mercedes-Benz E 200 CGI Cabriolet: Η γοητεία του κλασικού

Mercedes-Benz E 200 CGI Cabriolet: Η γοητεία του κλασικού

Αποτελώντας τη πολυτελέστερη εκδοχή ενός τετραθέσιου cabrio, η νέα Mercedes E-Class Cabriolet επιβάλλει το διαχρονικό κανόνα της υφασμάτινης οροφής.   

Γιάννης Αδάναλης

Μιλώντας για παράδοση, για ιστορία και για το μακρινό παρελθόν της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, κατανοείς πως η επιλογή της Mercedes–Benz να διατηρήσει το ύφασμα στην οροφή της νέας E–Class Cabriolet μόνο τυχαία δεν μπορεί να είναι.

Μια επιλογή που δεν κρύβει μόνο προφανείς συναισθηματικούς δεσμούς με το παρελθόν, αλλά και σαφείς πρακτικές διαστάσεις.

Βλέπετε, το ύφασμα σε αντίθεση με το μέταλλο και τους σύνθετους μηχανισμούς αναδίπλωσης που συναντάς στην οροφή ενός σύγχρονου Coupe Cabrio, δεν προσθέτει επιπλέον κιλά βάρους και δεν επιβάλει οδυνηρούς συμβιβασμούς, ώστε να εξασφαλίσει τον απαιτούμενο χώρο για την αποθήκευσή του.

Αντιθέτως, δημιουργεί όλες τις προϋποθέσεις για την κατασκευή ενός ιδιαίτερα ελκυστικού soft top cabrio, που δεν αναλώνεται σε σχεδιαστικούς πειραματισμούς, αλλά επενδύει στο αυστηρό -και ενίοτε συντηρητικό- προφίλ του Γερμανού κατασκευαστή.

Αν και το μπροστινό τμήμα της επιβλητικής E–Class επιχειρεί, σε επίπεδο σχεδιασμού τουλάχιστον, την υπέρβαση, η απλουστευμένη παράθεση των φωτιστικών σωμάτων και οι υπέρμετρα τονισμένοι θόλοι στο τελείωμα του αμαξώματος μάλλον αδικούν το γερμανικό σύνολο.

Απόλυτα εξορθολογισμένος είναι και ο σχεδιασμός του τετραθέσιου θαλάμου επιβατών, όπου η συνέπεια, η ακρίβεια και η αποτελεσματικότητα της γερμανικής μηχανής παραγωγής αστέρων, γίνεται από την πρώτη στιγμή αισθητή.

Παρότι η εικόνα του πίνακα οργάνων, της κεντρικής κονσόλας και φυσικά του ταμπλό δεν διαφοροποιείται από τις μέχρι σήμερα γνωστές εκδόσεις του αυτοκινήτου (sedan, estate και coupe), τα νέα καθίσματα και η τετραθέσια διαμόρφωση του θαλάμου επιβατών οριοθετούν τις προδιαγραφές της έκδοσης.

Αναζητώντας τις ιδιαιτερότητες της E–Class Cabriolet, θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να σταθείς και στον εξοπλισμό. Χωρίς ελλείψεις σε επίπεδο άνεσης ή ασφάλειας, υποστηρίζει χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία το σταθερό τεχνολογικό προβάδισμα που διατηρεί η γερμανική φίρμα απέναντι στον ανταγωνισμό της, προικίζοντας το επιβλητικό cabrio με μια σειρά από προηγμένες εφαρμογές.

Ανάμεσα σε αυτές ξεχωρίζει το AIRCAP, ένα εξειδικευμένο σύστημα περιορισμού των στροβιλισμών και γενικότερα της ροής του αέρα που εισέρχεται στο εσωτερικό, περιορίζοντας σημαντικά τα επίπεδα άνεσης.

Αποτελούμενο από δύο ξεχωριστά τμήματα, αυτό που αναπτύσσεται ηλεκτρικά στην κορυφή του παρμπρίζ και τον ανεμοθώρακα που ακολουθεί την ίδια πορεία όντας ενσωματωμένος στα προσκέφαλα των πίσω καθισμάτων, το AIRCAP εντυπωσιάζει με την αποτελεσματικότητά του, ακόμη και όταν η ταχύτητα κίνησης ξεπερνά τα 100 χλμ./ώρα.

Για να φτάσεις, βέβαια, να μιλάς για τον αέρα που περνά στον τετραθέσιο θάλαμο επιβατών θα πρέπει νωρίτερα να έχεις ολοκληρώσει τη διαδικασία αναδίπλωσης της οροφής, η οποία διαρκεί μόλις 20 δευτερόλεπτα και δεν απαιτεί την πλήρη ακινητοποίηση του οχήματος.

Σε οποιαδήποτε ταχύτητα κάτω των 40 χλμ./ώρα, η ενεργοποίηση του ηλεκτρο-υδραυλικού μηχανισμού από τον αντίστοιχο διακόπτη της κεντρικής κονσόλας αρκεί, ώστε η οροφή να εγκαταλείψει την παραδοσιακή της θέση και να αποθηκευτεί στο διαμέρισμα των αποσκευών.

Αν οι συνθήκες το επιτρέψουν, τότε πρόθυμα θα υποδεχτείς στον προαιρετικό –αυτή τη φορά- εξοπλισμό του αυτοκινήτου το «AIR SCARF» ή αν προτιμάτε ένα δαιδαλώδες κύκλωμα αεραγωγών που καταλήγει στα προσκέφαλα των καθισμάτων, εξασφαλίζοντας θερμό ή ψυχρό αέρα στο αυχένα του οδηγού και του συνοδηγού.

Είναι σχεδόν σίγουρο, λοιπόν, πως η E–Class Cabrio έχει τη δυνατότητα να παραμείνει ανοιχτή και τις τέσσερις εποχές του χρόνου, υπογραμμίζοντας –περισσότερο με τον εξεζητημένο εξοπλισμό και την αδιαμφισβήτητη ποιότητα του εσωτερικού της και λιγότερο με τις δυνατότητες του πλαισίου- την κατασκευαστική αρτιότητα που συνήθως διακρίνει κάθε πρόταση της Mercedes–Benz.

Το γεγονός ότι απέναντί σου βρίσκεται η βασική έκδοση του αυτοκινήτου, αυτή δηλαδή που εξοπλίζεται με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,8 λίτρων δημιουργεί χώρο για αρκετές δικαιολογίες, έστω και αν αυτό σημαίνει ότι πέρα από την υστέρηση που εμφανίζει το αυτόματο κιβώτιο των πέντε σχέσεων, θα πρέπει να αποδεχτείς και την αδυναμία του πλαισίου να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της ελληνικής ασφάλτου.

Υπό κανονικές συνθήκες δεν έχεις να ανησυχείς για τίποτα. Η εξαιρετική μόνωση του εσωτερικού, στην οποία συμβάλλει καθοριστικά η υφασμάτινη οροφή πάχους 23 χιλιοστών, η πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα και το άμεσο σύστημα διεύθυνσης δημιουργούν την αίσθηση ενός αξιόμαχου συνόλου, που μεταξύ άλλων δικαιολογεί τον πράο χαρακτήρα του.

Πριν ακόμη, βέβαια, ανοίξεις το ρυθμό σου, θέλοντας να μετρήσεις τις πραγματικές δυνατότητες του εντυπωσιακού cabrio, οι πρώτοι τριγμοί που ακολουθούν την προσπάθεια της ανάρτησης να αποσβέσει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος σε βάζουν σε σκέψεις.

Στην πραγματικότητα το πλαίσιο της E–Class δεν έχει καταφέρει να αντισταθμίσει την απουσία της σταθερής-μεταλλικής οροφής, έστω και αν αυτό γίνεται αντιληπτό μόνο όταν οι τροχοί κληθούν να αντιμετωπίσουν την αδιευκρίνιστη μορφολογία του οδοστρώματος.

Σε διαφορετική περίπτωση όλα κυλούν ομαλά. Στους γνωστούς, δηλαδή, ρυθμούς μιας αυθεντικής Mercedes–Benz, που εξακολουθεί να βγάζει το ψωμί της προσφέροντας με γενναιοδωρία, άνεση, ασφάλεια και άμεσα εξαργυρώσιμη πολυτέλεια.

Οι προσδοκίες σου για ένα συναρπαστικό και άκρως οδηγοκεντρικό πισωκίνητο soft top cabrio γρήγορα διαψεύδονται, μιας και το πρόθυμο πνεύμα (βλέπε τον turbo κινητήρα άμεσου ψεκασμού των 184 ίππων) δεν καταφέρνει να επιβληθεί στη μετριοπαθή στάση που διατηρεί με θαυμαστή επιμονή το πλαίσιο.

Για μια ακόμη φορά, λοιπόν, το ESP θα τερματίσει πρόωρα κάθε προσπάθεια παραμετροποίησης της συμπεριφοράς ενός τετράτροχου, που στο όνομα της ουδετερότητας θυσιάζει τις λιγοστές, πια, χαρές της αυτοκίνησης.

Την ίδια στιγμή το αυτόματο κιβώτιο των πέντε σχέσεων δυσκολεύεται να πάρει κρίσιμες αποφάσεις, υπογραμμίζοντας την ανωτερότητα του επίσης αυτόματου 7G-Tronic που διαθέτει στις τάξεις της η γερμανική φίρμα.

Τα πράγματα δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο, καθώς για να ενεργοποιήσεις τη χειροκίνητη λειτουργία της πεντατάχυτης μονάδας και να ορίσεις αυτοβούλως την επόμενη κίνησή της, θα πρέπει να μετακινείς τον επιλογέα προς τα δεξιά ή αριστέρα και όχι προς τα πάνω ή κάτω, όπως δηλαδή συνηθίζεται σε αυτές τις περιπτώσεις.

Ευτυχώς για όλους οι… παγκόσμιες πρωτοτυπίες που κουβαλά η E–Class Cabrio σταματούν εδώ και δεν στιγματίζουν μια ολοκληρωμένη κατά τ’ άλλα πρόταση.

Θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι η παρουσία ενός χειροκίνητου κιβωτίου και ίσως ενός ισχυρότερου κινητήρα -ας μην ξεχνάμε τις υπόλοιπες εκδόσεις του αυτοκινήτου- μπορεί να αλλάξει την εικόνα του γερμανικού συνόλου, όχι όμως και να αντιμετωπίσει τις εμφανείς, στην ελληνική άσφαλτο, αδυναμίες του πλαισίου του.

auto.in.gr

Must in

Πατ Ράιλι: «Δεν ανταλλάζουμε τον Μπάτλερ»

Τέλος στα σενάρια αποχώρησης του Τζίμι Μπάτλερ από τους Χιτ, έβαλε ο πρόεδρος της ομάδας του Μαϊάμι, Πατ Ράιλι.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο