To Aston Martin Cygnet… με αναβολικά
H βρετανική φίρμα δημιούργησε ένα πύραυλο τσέπης συνδυάζοντας το μικρό city car με τον V8 κινητήρα 4,7 λίτρων της Vantage S, σε μια one-off έκδοση πισώκίνητη η οποία δεν πέρασε διόλου απαρατήρητη στο φεστιβάλ ταχύτητας του Goodwood.
Το λιλιπούτειο city car το οποίο αποτέλεσε μια απρόβλεπτη σύμπραξη μεταξύ Toyota και Aston Martin με αφετηρία το Toyota iQ, έχει πάψει να υφίσταται ως μοντέλο εδώ και περίπου πέντε χρόνια.
Έτσι, η επανεμφάνιση του στο φεστιβάλ ταχύτητας του Goodwood σε μια πανίσχυρη εκδοχή απόδοσης 430 ίππων για την οποία μέχρι στιγμής δεν είχε ακούσει κανείς τίποτα, υπήρξε σίγουρα από τις απροσδόκητες όσο και ευχάριστες εκπλήξεις της διοργάνωσης.
Η έκδοση αποτελεί, σύμφωνα με πληροφορίες, παραγγελία ενός συλλέκτη με αδυναμία στις Aston Martin και στην παραδοξότητα, όντας παράλληλα και ένα αδιαμφισβήτητο δείγμα των ικανοτήτων των μηχανικών του Gaydon.
Στην θέση του τετρακύλινδρου κινητήρα του 1,3 λίτρου του Cygnet, κατάφεραν να χωρέσουν τον σαφώς μεγαλύτερο μπλοκ του V8 των 4,7 λίτρων που εξοπλίζει την Vantage S, με αποτέλεσμα η ισχύς από τους 97 ίππους της συμβατικής έκδοσης να διαμορφωθεί σε 430 ίππους μετατρέποντας το city car σε πύραυλο τσέπης.
Από την Vantage έχει προέλθει και το κιβώτιο των αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων Speedshift II το οποίο μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς καθώς σε αντίθεση με την πολιτική του έκδοση, το Cygnet έχει μετατραπεί σε πισωκίνητο.
Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς προκειμένου να καταστούν εφικτές οι παραπάνω βελτιώσεις, έχει πραγματοποιηθεί μια σειρά εκτεταμένων τροποποιήσεων, στο πλαίσιο και στη διάταξη του τούνελ μετάδοσης και του χώρου του κινητήρα.
Με τα παραπάνω δεδομένα, δεν προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι η συγκεκριμένη έκδοση του Cygnet είναι και κατά περίπου 375 κιλά βαρύτερη, φτάνοντας τα 1.375 κιλά με «απόλυτη» κατανομή 50-50.
Για τη διατήρηση του βάρους στα παραπάνω επίπεδα το Cygnet έχει επίσης εφοδιαστεί με καθίσματα Recaro αλλά και ένα νέο ταμπλό το οποίο αποτελείται από ανθρακονήματα.
Από ανθρακονήματα κατασκευάζονται και οι ανασχεδιασμένοι θόλοι οι οποίοι επεκτάθηκαν προκειμένου να φιλοξενήσουν τα εξίσου αυξημένα μετατρόχια, προσδίδοντας μια παράξενη όψη στο city car.
Το παζλ των διαφοροποιήσεων συμπληρώνεται από μια νέα ανεξάρτητη ανάρτηση με διπλά ψαλίδια μπροστά και πίσω, ικανότερο σύστημα πέδησης, μεγαλύτεροι τροχοί διάστασης 19 ιντσών.
Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις της απρόβλεπτης έκδοσης επιδόσεων του Cygnet, επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,2 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά του διαμορφώνεται σε 274 χλμ./ώρα. Για την ιστορία, η πολιτική έκδοσή του χρειάζονταν 11,8 δευτερόλεπτα για τη διαδικασία από 0-100 ενώ η τελική ταχύτητα έφτανε τα 171 χλμ./ώρα.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις