Το τρένο της μεγάλης φυγής
Θα μπορούσε να είναι μία αλληγορία για την χώρα και την κωμικοτραγική της κατάσταση.
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Αλλαγές εξετάζει η Κομισιόν για την οδήγηση μετά τα 70 έτη - Τι θα αναφέρεται στην ευρωπαϊκή οδηγία
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
Το ερχόμενο Σάββατο στην Θεσσαλονίκη θα παρουσιαστεί το περιβόητο «Ασημένιο Βέλος», παρουσία πιθανώς και του Πρωθυπουργού και της κουστωδίας του.
Πρόκειται για ένα ιταλικό τρένο, τεχνολογίας που πρωτοεμφανίστηκε την δεκαετία του 1970 και το οποίο παρά ταύτα, φτάνει την ταχύτητα των 250 χλμ την ώρα.
Το επιτυγχάνει αυτό όμως σε διπλές και κλειστές σιδηροδρομικές γραμμές, οι οποίες συνδέουν τις μεγάλες ιταλικές πόλεις. Εδώ και δεκαετίες…
Επειτα από την εξαγορά έναντι πινακίου φακής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την ιταλική Ferrovie, ήλθε η ώρα φέτος για μία σουρεαλιστική παράσταση.
Το «Ασημένιο Βέλος» θα κάνει ένα «εικονικό» ταξίδι επίδειξης από την Θεσσαλονίκη στην Κατερίνη, όπου λέει σε κάποιο σημείο της διαδρομής θα πιάσει τα 250 χλμ/ώρα.
Και αυτό πλασάρεται στους ιθαγενείς ως εκσυγχρονισμός των σιδηροδρόμων.
Δυστυχώς, απέχουμε πολύ από αυτό. Η σιδηροδρομική γραμμή δεν μπορεί να υποστηρίξει ακόμη το συγκεκριμένο τρένο, απαιτούνται έργα υποδομής και πάντως όσο παραπλεύρως της γραμμής υπάρχουν ακόμη τσαντίρια και ανοιχτές διαβάσεις, το ταξίδι του «Ασημένου Βέλους» θα θυμίζει το τρενάκι του τρόμου.
Γι’ αυτό άλλωστε και αφότου το τρένο φύγει στις 8 (π.μ του επόμενου Σαββάτου) ταξίδι για την Κατερίνη, θα επιστρέψει στην Θεσσαλονίκη και θα γίνει πακέτο, πίσω για την Ιταλία.
Μέχρις ότου υπάρξουν οι υποδομές για να υποστηρίξουν τα ταξίδια του στην Ελλάδα…
Όσο και αν θέλουμε να το αγνοούμε, η ανάπτυξη των σιδηροδρόμων αντανακλά και το επίπεδο της ανάπτυξης μίας χώρας. Η αμερικανική Δύση κατακτήθηκε με την κατασκευή των σιδηροδρόμων τον 19ο αιώνα. Όποιος έχει ταξιδέψει με τρένο στην Γερμανία μένει άφωνος με την πυκνότητα και την έκταση του σιδηροδρομικού δικτύου της, ενώ καταλαβαίνει και πολλά για την ίδια την χώρα. Υπάρχουν πολλά άλλα παραδείγματα.
Στην Ελλάδα, περισσότερη από την μισή χώρα δεν καλύπτεται καν από σιδηροδρομικό δίκτυο και γι’ αυτό δεν ευθύνεται το ανάγλυφό της. Η υπανάπτυξη οφείλεται σε συγκεκριμένες και λανθασμένες επιλογές κατά την διάρκεια των δεκαετιών.
Σήμερα, έχουμε φτάσει στο σημείο να θεωρούμε επίτευγμα αυτό που οι υπόλοιποι έχουν κατακτήσει εδώ και δεκαετίες.
Παρά ταύτα, μπορεί να ακούσουμε τον Πρωθυπουργό ή άλλους να μιλούν το επόμενο Σάββατο για το τρένο προς το μέλλον.
Ετσι κι αλλιώς είναι δύσκολο να παραδεχθούν ότι πρόκειται μάλλον για το τρένο της μεγάλης φυγής.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις