Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Ξεπουλώντας το Ελ. Βενιζέλος

Ξεπουλώντας το Ελ. Βενιζέλος

Τον Δεκέμβριο του 2015, όταν όλοι εμείς οι υπόλοιποι ετοιμαζόμασταν να κάνουμε Χριστούγεννα, η νεότευκτη κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ έστελνε επιστολή στο ΤΑΙΠΕΔ και του έδινε εντολή να ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με τους μετόχους του Αεροδρομίου Αθηνών Ελ. Βενιζέλος για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης για άλλα 20 χρόνια

Η ιστορία πέρασε εν πολλοίς στα «ψιλά», αν και δεν θα έπρεπε. Γιατί «κάτι» δείχνει, και αυτό που δείχνει δεν έχει τίποτε το θετικό ούτε για την κυβέρνηση ούτε για τον πρωθυπουργό της. Αντιθέτως δημιουργεί σοβαρές υποψίες και ακόμη πιο σοβαρές  υπόνοιες ότι «κάτι παίχτηκε» το οποίο χρήζει περαιτέρω διερεύνησης. Και μου κάνει εντύπωση, πρέπει να το πω και αυτό, ότι η κατά τα άλλα ομιλητικότατη αντιπολίτευση, που δεν σηκώνει μύγα στο σπαθί της για θέματα διαφάνειας, επί του προκειμένου, το οποίο θα εκθέσω εν συνεχεία, εποίησε την νήσσαν (ιθαγενή ή Πεκίνου, αδιάφορο…). Ας δούμε βήμα βήμα πώς έχει το πράγμα, και μετά ας καταλήξουμε, εισηγούμαι, σε συμπεράσματα:
– Τον Δεκέμβριο του 2015, όταν όλοι εμείς οι υπόλοιποι ετοιμαζόμασταν να κάνουμε Χριστούγεννα, η νεότευκτη κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ έστελνε επιστολή στο ΤΑΙΠΕΔ και του έδινε εντολή να ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με τους μετόχους του Αεροδρομίου Αθηνών Ελ. Βενιζέλος για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης για άλλα 20 χρόνια.
– Η επιστολή δεν αποδεικνύει καμία σπουδή. Στην αρχική σύμβαση παραχώρησης υπάρχει όρος που αναφέρει ότι σε πιθανή επέκταση της διάρκειάς της, οι διαπραγματεύσεις πρέπει να αρχίσουν… δέκα χρόνια πριν από την ολοκλήρωσή της (στο μέσον δηλαδή!!!). Η αρχική σύμβαση ολοκληρωνόταν το 2026.
– Οντως δυο μήνες μετά, τον Φεβρουάριο του 2016, ξεκίνησε μια διαπραγμάτευση μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ ως εκπροσώπου του Δημοσίου και των μετόχων του Ελ. Βενιζέλος.
– Η διαπραγμάτευση ολοκληρώθηκε το καλοκαίρι  του 2017 με τις δύο πλευρές να καταλήγουν ότι για τα 20 επιπλέον χρόνια της εκμετάλλευσης του αεροδρομίου, ώς το 2046, οι επενδυτές, ένα καναδικό fund και ορισμένοι μικρομέτοχοι, θα έπρεπε να καταβάλουν το ποσό των 484 εκατ. ευρώ!
– Απολύτως ικανοποιημένη η κυβέρνηση από το ποσό αυτό, που αντιστοιχεί σε περίπου 24,2  εκατομμύρια και κάτι ψιλά τον χρόνο, υπογράφει τη σύμβαση με τους μετόχους διά του υπουργού των  Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου, πέρυσι τέτοιες ημέρες, συγκεκριμένα στις 30/9/2017.
– Η υπογραφή συνοδεύεται από τα απαραίτητα επικοινωνιακού χαρακτήρα προπαγανδιστικά συμπληρώματα: «η υπογραφή της παράτασης», μεταδίδουν εκστασιασμένα τα κυβερνητικά φερέφωνα,  «αποστέλλει ηχηρό μήνυμα εμπιστοσύνης, εντός και εκτός Ελλάδας, για την ελληνική οικονομία και συνιστά αναγνώριση μιας από τις πλέον επιτυχημένες συμπράξεις ιδιωτικού και δημόσιου τομέα».
– Και κάπου εκεί, εμφανίζεται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως «φάντης μπαστούνι». Δεδομένου ότι δεν προηγήθηκε διαγωνισμός για την επέκταση της σύμβασης, διότι λέει αυτό αποτελούσε συμβατική υποχρέωση/δέσμευση του Δημοσίου κατά την υπογραφή της αρχικής σύμβασης, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητάει να της αποσταλεί άμεσα από την κυβέρνηση η συμφωνία, για να την ελέγξει.
– Με το που παραλαμβάνει τη νέα σύμβαση η Ευρωπαϊκή Επιτροπή την αποστέλλει προς ενδελεχή έλεγχο στη Διεύθυνση Ανταγωνισμού (DG COMP) της Κομισιόν, και είναι εκεί ακριβώς που επισυνέβη το «πατατράκ». Η Διεύθυνση Ανταγωνισμού εξετάζει τη συμφωνία, θεωρεί το τίμημα ιδιαίτερα χαμηλό, εκτιμά ότι συνειδητά υπήρξε προσπάθεια υποκοστολόγησης του τιμήματος και από τις δυο πλευρές, Δημόσιο και μετόχους, «τραβάει» το αφτί της κυβέρνησης, και  προχωρεί σε επανυπολογισμό του τιμήματος.
Η παρέμβαση της Διεύθυνσης Ανταγωνισμού συνιστά αληθινό κόλαφο για την κυβέρνηση, τον Πρωθυπουργό, τους υπουργούς του, και κάθε άλλον αρμόδιο που ασχολήθηκε με την υπόθεση: προσδιόρισε το τίμημα στο 1,1 δισ. ευρώ και με τους φόρους στο 1,38 δισ.!!
Μια αύξηση δηλαδή της τάξεως του 127%.
Το καταπληκτικό είναι ότι οι μέτοχοι που κατέχουν το 45% των μετοχών της εταιρείας του Αεροδρομίου (το Δημόσιο κατέχει το υπόλοιπο  55%) συναίνεσαν αδιαμαρτύρητα, «με τη μία» που λένε, στην καταβολή  του υπερδιπλάσιου αρχικού τιμήματος. Ούτε για τα μάτια του κόσμου δεν είπαν ας πούμε, όχι δεν πληρώνουμε τόσα λεφτά, είναι ακριβά, ελάτε να διαπραγματευθούμε από την αρχή κ.λπ. κ.λπ.
Και αυτοί μεν τη δουλειά τους κάνουν, και την κάνουν και καλά. Τα συμφέροντά τους προστατεύουν και τα υπερασπίζονται με αποτελεσματικό τρόπο. Η κυβέρνηση Τσίπρα δεν πρέπει να απολογηθεί γι» αυτή την κραυγαλέα υπόθεση; Επίσης, υπάρχει κανείς εισαγγελέας να ασχοληθεί με τη συγκεκριμένη περίπτωση;
Με την πρώτη σύμβαση το ελληνικό Δημόσιο θα έχανε 650 ζεστά εκατομμύρια. Δεν συνιστά λοιπόν απιστία εις βάρος του Δημοσίου, για κάθε δημόσιο λειτουργό από τον υπουργό μέχρι το τελευταίο μέλος του ΤΑΙΠΕΔ, που συναίνεσε σε αυτό το έγκλημα; Εγώ λέω, ναι. Και όποιος διάβασε προσεκτικά όλα τα παραπάνω, υποθέτω συμφωνεί μαζί μου…

Εκχωρούν μνημεία και μουσεία

Με μισόλογα και διαψεύσεις εκ καθήκοντος, δεν δίνεται απάντηση στο μέγα θέμα της εκχώρησης των αρχαιολογικών χώρων και των μουσείων της χώρας στο Υπερταμείο! Και αυτή η άθλια μεθόδευση να κρύψουν το επιχειρούμενο έγκλημα κάτω από κωδικούς, που χρειάζεται ώρα, και κυρίως γνώσεις για να εντοπίσεις ποιος κωδικός αντιστοιχεί σε τι, αποδεικνύει ότι οι άνθρωποι δεν ορρωδούν μπροστά σε τίποτε. Δεν φτάνει που ξεπούλησαν τα ασημικά της χώρας στους δανειστές, τώρα ξεπουλάνε και την πολιτιστική κληρονομιά και την ιστορία του τόπου.
Θα το αφήσουμε έτσι;
Νομίζω ότι τα κόμματα της αντιπολίτευσης πρέπει να συνεγείρουν τους πολίτες για να αποτραπεί ο σχεδιασμός. Και το πρώτο στάδιο γι» αυτό, είναι να δημοσιοποιηθεί ο κατάλογος των μνημείων που οι άθλιοι έκρυψαν πίσω από κωδικούς για να μην μπορεί να βρεθεί άκρη. Αυτοί, είναι ικανοί να έχουν εκχωρήσει στο Υπερταμείο ακόμη και την Ακρόπολη, μαζί με το Μουσείο!
Τώρα, άμεσα, όλα στο φως. Χωρίς χρονοτριβή.

Για να γλιτώσουν τις καρέκλες τους

Το άλλο που εμένα με τρελαίνει σχετικά με αυτή την ιστορία της εκχώρησης των 10.119 ακινήτων στο Υπερταμείο που έχουν συστήσει οι δανειστές, είναι ποιος και με ποιον τρόπο αξιολόγησε, εκτίμησε και τελικά αποτίμησε την αξία αυτών των ακινήτων. Διότι εξ όσων διαρρέουν από εδώ και από εκεί, φαίνεται πως οι ιθύνοντες του Ταμείου  απαίτησαν από την κυβέρνηση τα συγκεκριμένα ακίνητα και η κυβέρνηση δουλικότατα υπάκουσε, διότι αυτό που τους ενδιαφέρει είναι πώς θα διατηρήσουν τις άθλιες καρέκλες τους, που έχουν ενσωματωθεί πλέον με τον… ποπό τους. Τίποτε άλλο. Μόνο οι καρέκλες.
Επίσης, τις δικαστικές Αρχές της χώρας δεν τις απασχολεί το επιχειρούμενο ξεπούλημα, και ειδικά αυτό το συγκεκριμένο που επισημαίνω; Της κοστολόγησης των ακινήτων.
Ακόμη, ο επιστημονικός κόσμος, γιατί σιωπά; Ξεπουλιούνται τα πάντα, πώς μπορούν οι ταγοί του πνεύματος, της τέχνης και των επιστημών, της χώρας, να παρακολουθούν το ιστορικό έγκλημα απαθείς;

Δίστομο-Αράχοβα και τούμπαλιν

Ενα απίθανο θέμα, εκπαιδευτικής φύσεως, μου κοινολόγησε παλαιός συνάδελφός μου ονόματι Λουκάς Δημάκας, εκ Διστόμου Βοιωτίας ορμώμενος. Το μεταφέρω ως έχει για να έχουμε μία (ακόμη) άποψη περί των αλχημειών στις οποίες προβαίνει το υπουργείο Γαβρόγλου, αναστατώνοντας τις ζωές ολόκληρων οικογενειών, φυσικά των μαθητών και του εν γένει κοινωνικού τους περίγυρου. Σύμφωνα λοιπόν με απόφαση του υπουργείου Παιδείας καταργήθηκε το Τμήμα Θετικών Σπουδών του Λυκείου Διστόμου και όσοι εκ των μαθητών το είχαν δηλώσει εξαναγκάζονται τώρα να «μετακομίσουν» στο Γενικό Λύκειο Αράχοβας!
Από την άλλη πλευρά, και προκειμένου το περί ου ο λόγος υπουργείο να αυξήσει προφανώς τον… εσωτερικό τουρισμό, και κυρίως να συσφίγξει τις  σχέσεις Αράχοβας – Διστόμου (είχαν διαταραχθεί; Πότε και γιατί, αγνοώ), προχωρά σε κατάργηση του Τμήματος Οικονομίας – Πληροφορικής του Λυκείου Αράχοβας. Υποχρεώνει δε τους μαθητές του εν λόγω τμήματος να «μετακομίσουν» στο Δίστομο!
Μιλάμε για τρέλες δηλαδή. Κύριε υπουργέ μου, έχετε σκεφθεί πως αυτά τα παιδάκια θα μετακινούνται όχι τώρα, αλλά χειμώνα καιρό; Σε επικίνδυνους δρόμους, με μεγάλη κυκλοφορία; Τριάντα χιλιόμετρα πηγαινέλα κάθε μέρα; Ελάτε στα συγκαλά σας, σας παρακαλώ…
Must in

«Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030”» – Το 4ο OT FORUM έρχεται…

Στις 2 και 3 Δεκεμβρίου στο Μικρό Χρηματιστήριο Αθηνών, ο Οικονομικός Ταχυδρόμος διοργανώνει το OT FORUM «Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030”»

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024