Σχεδόν 70 ταινίες του και περισσότερες από 10 τηλεοπτικές σειρές άφησε παρακαταθήκη ο μεγάλος σκηνοθέτης των επιτυχιών, κωμωδίας, των μιούζικαλ και του δράματος. Πρωτοπόρος στην τηλεόραση και το σινεμά. Ο Γιάννης Δαλιανίδης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, στις 31 Δεκεμβρίου 1923. Μεγάλωσε σε θετή οικογένεια και ξεκίνησε την καριέρα του ως χορευτής και χορογράφος, χρησιμοποιώντας το καλλιτεχνικό […]
Σχεδόν 70 ταινίες του και περισσότερες από 10 τηλεοπτικές σειρές άφησε παρακαταθήκη ο μεγάλος σκηνοθέτης των επιτυχιών, κωμωδίας, των μιούζικαλ και του δράματος. Πρωτοπόρος στην τηλεόραση και το σινεμά.
Ο Γιάννης Δαλιανίδης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, στις 31 Δεκεμβρίου 1923. Μεγάλωσε σε θετή οικογένεια και ξεκίνησε την καριέρα του ως χορευτής και χορογράφος, χρησιμοποιώντας το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο «Γιάννης Νταλ».
Από το 1958 άρχισε να γράφει σενάρια για κινηματογραφικές ταινίες. Το πρώτο του σενάριο ήταν για την ταινία «Το Τρελοκόριτσο».
Τη σκηνοθετική του καριέρα ξεκίνησε το 1959, με την ταινία «Η Μουσίτσα» και ακολούθησε την ίδια χρονιά η ταινία «Λαός και Κολωνάκι».
Το 1961 ξεκίνησε η συνεργασία του με την Φίνος Φιλμς με την ταινία «Ο Κατήφορος». Η ταινία σημείωσε μεγάλη επιτυχία και η καριέρα του Δαλιανίδη εκτινάχτηκε. Ακολούθησε η δημιουργία μιας σειράς ταινιών, κυρίως μιούζικαλ, ένα είδος στο οποίο διακρίθηκε ιδιαίτερα. Συνολικά έχει σκηνοθετήσει περισσότερες από 60 ταινίες, στις περισσότερες από τις οποίες έχει γράψει το σενάριο ο ίδιος.
Από την δεκαετία του 1970 εργάστηκε και στην τηλεόραση, δημιουργώντας αρκετές τηλεοπτικές σειρές, οι περισσότερες από τις οποίες σημείωσαν μεγάλη επιτυχία.
Έφυγε από τη ζωή στις 16 Οκτωβρίου του 2010 σε ηλικία 87 ετών.
Ο άνθρωπος που αφιέρωσε όλη του τη ζωή στον Δαφνοστεφανωμένο Εφηβο, που μόχθησε για να επανιδρύσει από το μηδέν το τμήμα στίβου του Ολυμπιακού και ευτύχησε να το δει κυρίαρχο
Ο εμβληματικός «περιφερειακός» ήταν προορισμένος να τιμήσει τον Ολυμπιακό και να γράψει με χρυσά γράμματα το όνομά του στην ιστορία του συλλόγου. Σαν εκπλήρωση μιας προφητείας
Ο Μπονγκ Τζουν-χο μετά από έξι χρόνια και το οσκαρικό «Παράσιτα», επέστρεψε με το Mickey 17 και τον Ρόμπερτ Πάτινσον, ωστόσο πολλοί θεωρούν ότι ο νοτιοκορεάτης σκηνοθέτης το παράκανε.