Η «Μήδεια» των Παζολίνι – Κάλλας ξανά στις οθόνες
Σαράντα χρόνια μετά το θάνατο της Μαρίας Κάλλας η μοναδική της ταινία, υπό την καθοδήγηση του σπουδαίου σκηνοθέτη Πιερ Πάολο Παζολίνι, προβάλλεται ξανά σε κινηματογραφική αίθουσα.
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Την ευκαιρία να απολαύσουν τη σπουδαία Μαρία Κάλλας στη μοναδική της κινηματογραφική εμφάνιση θα έχουν οι φίλοι του σινεμά, καθώς η New Star θα προβάλλει στο Αλκυονίς New Star Art Cinema τη «Μήδεια», 40 χρόνια μετά το θάνατο της Κάλλας, από την Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου.
Όπως σημειώνει «Το Βήμα», η «Μήδεια» είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας του διάσημου ιταλού σκηνοθέτη Πιερ Πάολο Παζολίνι και της Ελληνίδας Μαρίας Κάλλας η οποία άφησε εποχή, καθώς το δράμα του Ευριπίδη –υπό το ανατρεπτικό βλέμμα του Παζολίνι- γίνεται μια ταινία που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μείγμα μυθολογίας και κριτικής των σύγχρονων κοινωνιών.
Μια από τις «διαφορές» τις ταινίας είχε αναφέρει ο ίδιο ο σκηνοθέτης, λέγοντας πως «κάποιες φορές γράφω τα σενάριά μου χωρίς να γνωρίζω ποιος ηθοποιός θα ερμηνεύσει κάθε ρόλο. Σε αυτή την περίπτωση γνώριζα ότι θα ήταν η Μαρία Κάλλας, οπότε προσάρμοσα το γράψιμό μου πάνω της. Είχε μεγάλη επίδραση στη συγκρότηση του χαρακτήρα της ηρωίδας».
Στα τέλη της δεκαετίας του 1960 και έχοντας ήδη γυρίσει ταινίες όπως το «Ακατόνε», η «Μάμα Ρόμα», το «Θεώρημα» αλλά και ο «Οιδίπους Τύραννος», ο Παζολίνι προέβη σε μια συνεργασία που επρόκειτο να αφήσει εποχή. Κάλεσε τη φίλη του Μαρία Κάλλας να παίξει σε μια ταινία του και το γεγονός ότι η «Μήδεια» θα ήταν η πρώτη και τελευταία εμφάνιση στο σινεμά της κορυφαίας ερμηνεύτριας είναι αρκετό για να την κάνει ιστορική.
Η συνεργασία Κάλλας – Παζολίνι υπήρξε πρώτα από όλα το αποτέλεσμα μιας βαθιάς φιλίας, ίσως και ενός παράδοξου έρωτα. Όταν τα γυρίσματα της ταινίας ολοκληρώθηκαν, το ντουέτο γύρισε τον κόσμο για την προώθηση της ταινίας αλλά και για την αναψυχή του. Διατήρησαν τη σχέση τους μέσω αλληλογραφίας, ενώ ο Παζολίνι της αφιέρωσε δύο ποιήματα, τον «Οίστρο» και το «Δαχτυλίδι». Το δεύτερο συνοδεύτηκε από ένα πραγματικό δαχτυλίδι. Η σχέση των δύο καλλιτεχνών υπήρξε ισχυρή και διακριτική.
in.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις