Sivert Høyem: Η Ελλάδα είναι το highlight κάθε ευρωπαϊκής μου περιοδείας
...
- Η τηλεθέαση του debate ΣΥΡΙΖΑ – Ελπίδες για τη συμμετοχή στην κάλπη της Κυριακής – Η σύγκριση με το ΠΑΣΟΚ
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
- Να απομονώσει τους αποστάτες καλούν οι 87+ τον πολιτικό κόσμο - «Να μην αποδεχτούν έδρες προϊόν συνωμοσίας»
Συνέντευξη στην Τζωρτζίνα Ντούτση
Ο Sivert Høyem «περπατάει» -επιτέλους- προς το φως στο νέο του προσωπικό δίσκο με τίτλο Lioness, που κυκλοφόρησε μόλις πρόσφατα και αυτός θα ήταν ίσως ένας απόλυτα κατατοπιστικός τίτλος, για να δώσει κανείς το στίγμα των νέων τραγουδιών του αγαπημένου νορβηγού μουσικού και τραγουδιστή. Αυτές οι σκέψεις κλωθογύριζαν στο μυαλό μου, μέχρι να ακούσω στην άλλη πλευρά της τηλεφωνικής γραμμής τη ζεστή, χαρακτηριστική φωνή του Hoyem, σκέψεις που μου επιβεβαίωσε και ο ίδιος όπως θα διαβάσετε παρακάτω…
H είσοδος του νέου έτους μας επεφύλασσε αρκετές δυσάρεστες εκπλήξεις στο χώρο της μουσικής, με το θάνατο αγαπημένων καλλιτέχνων, ωστόσο έριξε αυλαία και με ένα ευχάριστο νέο, αναφέρομαι στην κυκλοφορία του νέου σου άλμπουμ με τίτλο Lioness.
«Στεναχωρήθηκα πολύ (όπως όλος ο κόσμος) με την είδηση του θανάτου του David Bowie. Νόμιζα ότι πάντα θα ήταν εκεί, ήταν τόσο νέος και μου φαίνεται απίστευτο που πέθανε. Ήταν σοκ για εμένα.
»Σχετικά με το Lioness, ξεκίνησα να γράφω και να ηχογραφώ τα τραγούδια του νέου μου άλμπουμ, παράλληλα με εκείνα του προηγούμενου (σ.σ. Endless Love) και ήθελα ο ήχος του Lioness να είναι πιο «ζεστός», πιο ακουστικός σε σχέση με τον προηγούμενο δίσκο που ήταν πιο πολύ ηλεκτρονικός και «ψυχρός». Επίσης αυτό που το διαφοροποιεί από τους προηγούμενος είναι ότι έχει χρησιμοποιηθεί μια ορχήστρα εγχόρδων, κάτι που το κάναμε και σε μερικά τραγούδια με τους Madrugada, αλλά ποτέ σε κάθε τραγούδι ενός δίσκου. Στην ουσία θέλαμε να κάνουμε ένα πιο ορχηστρικό, ποπ άλμπουμ. Αγαπώ πολύ τον Roy Orbison, τους Walker Brothers και την ποπ μουσική των δεκαετιών ’50-’60 και αυτή ήταν και η βασικότερη επιρροή μου νομίζω όταν έκανα το Lioness, όπως μπορεί, κάλλιστα, να διακρίνει κανείς ακούγοντάς το».
Γιατί του έδωσες το συγκεκριμένο τίτλο, Linoness (Λέαινα);
«Ο τίτλος προήλθε από το ομότιτλο τραγούδι του δίσκου, το οποίο θεωρώ το κεντρικό και βασικότερο του άλμπουμ, γιατί αντιπροσωπεύει το νέο αυτό ήχο που ήθελα να περάσω στο κοινό».
Ο Tom Roger Aadland έγραψε ότι στο νέο σου δίσκο τραγουδάς για τους μοναχικούς ανθρώπους. Ισχύει;
«Όχι απαραίτητα για μοναχικούς ανθρώπους. Τις περισσότερες φορές γράφω και τραγουδώ για όσα συμβαίνουν στη ζωή μου, από εκεί αντλώ την έμπνευση για τους στίχους μου. Όμως, όχι δεν νομίζω ότι τραγουδώ μόνο για τους μοναχικούς ανθρώπους».
Ωστόσο το Lioness μπορεί να χαρακτηριστεί ως λιγότερο σκοτεινό σε σύγκριση με προηγούμενα άλμπουμ σου.
«Έτσι είναι. Και έτσι είναι γιατί ένιωθα και εγώ μέσα μου ότι ήθελα να το κάνω αυτό. Ξέρεις τα δυο προηγούμενα άλμπουμ μου ήταν επηρεασμένα από όσα ένιωθα ύστερα από το θάνατο του πατέρα μου, το θάνατο του Robert (Buras), και είχαν σαφώς ένα πολύ σκοτεινό και μελαγχολικό ύφος. Έτσι ένιωθα κι εγώ μέσα μου όταν τα έκανα. Επίσης κάτι ανάλογο συνέβαινε και με το Endless Love. Δεν ήθελα όμως να γίνει και πάλι αυτό. Και δεν ήθελα το κοινό να πιστεύει ότι όλη την ώρα είμαι μελαγχολικός ή καταθλιπτικός. Ήθελα να κάνω κάτι πιο φωτεινό, αλλά και κάτι που να μπορεί το κοινό να το ακούσει πιο εύκολα και ευχάριστα. Ωστόσο, επειδή είμαι εγώ, δεν είναι και το πιο χαρούμενο άλμπουμ του κόσμου, αλλά για εμένα είναι ό,τι πιο φωτεινό από όσα έχω κάνει, εδώ και πολύ καιρό».
The night is my favourite time of day, τραγουδάς στο κομμάτι Silences. Ως άνθρωπος, νιώθεις καλύτερα τη νύχτα;
«Ναι, μου αρέσει να μένω ξύπνιος έως αργά τη νύχτα και να δουλεύω. Έτσι γράφω και τα περισσότερα τραγούδια μου, αργά το βράδυ. Έτσι λειτουργώ ναι, και είναι η αλήθεια».
Όλα αυτά τα συναισθήματα και οι σκοτεινές εικόνες που φανταζόμαστε ακούγοντας τα τραγούδια σου, προέρχονται ίσως από τη νορβηγική καταγωγή σου, από μια χώρα που της λείπει το φως; Θα έγραφες το ίδιο, πιστεύεις, αν προερχόσουν από μια μεσογειακή χώρα;
«Αλήθεια, δεν ξέρω. Ξέρεις, στη Νορβηγία οι άνθρωποι είναι λίγο περισσότερο ειρωνικοί, και νομίζω ότι αυτό συμβαίνει και με τα τραγούδια μου, έχουν μια αίσθηση ειρωνείας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι μου λείπει το χιούμορ ως χαρακτήρας. Είναι όπως αυτή η ειλικρίνεια και το πάθος που λαμβάνω από πολλούς Έλληνες. Χαρακτηριστικό του λαού σας. Δεν νομίζω πως διαφέρουμε πολύ τελικά».
Mίλησες μας για τη συνεργασία σου με τον παγκοσμίως δημοφιλή συγγραφέα, Jo Nesbo.
«Σε πληροφορώ πως δεν έχω διαβάσει καθόλου τα βιβλία του, δεν διαβάζω αυτού του είδους τη λογοτεχνία! Κατανοώ όμως γιατί είναι από τους πιο πολυδιαβασμένους συγγραφείς παγκοσμίως. Είναι πολύ ωραίος τύπος. Πολύ γενναιόδωρος. Ο σκηνοθέτης της τηλεοπτικής σειράς Occupied
της οποίας το σενάριο υπογράφει ο Nesbo, με ρώτησε αν θέλω να γράψω το μουσικό θέμα. Στην ουσία δεν είχα να κάνω άμεσα με τον Jo Nesbo, τον συνάντησα μόνο στην πρεμιέρα της σειράς.
»Αυτές τις μέρες δεν διαβάζω κάτι, είναι πολύ φορτωμένος ο χρόνος μου. Τελευταία φορά που διάβασα κάποιο βιβλίο ήταν πριν από ένα χρόνο περίπου. Όμως καθώς μεγαλώνω, νομίζω πως θα έχω περισσότερο χρόνο να το κάνω αυτό. Ωστόσο, λατρεύω τα βιβλία του αμερικανού Cormac McCarthy».
Tον Απρίλιο του 2016 θα έχουμε και πάλι τη χαρά να σε δούμε στην Ελλάδα σε μια μίνι περιοδεία, ενώ στις 23 και 24/04 θα παίζεις ζωντανά στην Αθήνα.
«Ναι, θα παίξουμε ορισμένα τραγούδια από νέο μου άλμπουμ Lioness και τραγούδια από τους Madrugada, θα διαμορφώσουμε λίγο το πρόγραμμα και θα παίξουμε κομμάτια που το κοινό θέλει να ακούσει. Θα δείτε. Λαμβάνω πολλή αγάπη από το ελληνικό κοινό και μου αρέσει κι εμένα να παίζω στην Ελλάδα. H Ελλάδα είναι πάντα το highlight κάθε ευρωπαϊκής μου περιοδείας. Είναι από τα καλύτερα live γιατί το ελληνικό κοινό είναι υπέροχο. Ανυπομονώ να βρεθώ ξανά κοντά σας».
entertainment.in.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις