Βέβηλος: Το όνομά μου αντικατοπτρίζει τη συμπεριφορά μου απέναντι σε θρησκείες, πατρίδες και σημαίες
...
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Αλλαγές εξετάζει η Κομισιόν για την οδήγηση μετά τα 70 έτη - Τι θα αναφέρεται στην ευρωπαϊκή οδηγία
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
Συνέντευξη στην Τζωρτζίνα Ντούτση
Ο Βέβηλος είναι ένας από τους πιο ταλαντούχους έλληνες MCs και ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα του ελληνικού hip hop και του low bap, ένα ρεύμα που καθιέρωσαν οι Active Μember στη χώρα μας με τη μουσική των οποίων ο Βέβηλος έχει συνδέσει κομμάτια της ζωής του.
Ο Βέβηλος έγινε γνωστός με τους Βαβυλώνα τη δεκαετία του ’90, ενώ συμμετείχε και στους Ομερτά, ένα σχήμα το οποίο δημιουργήθηκε μέσα στη φυλακή, όπου έμεινε για οκτώ χρόνια εξαιτίας καταχρήσεων, ληστειών, οπλοκατοχής. Αποφυλακίστηκε τον Αύγουστο του 2010 και μέχρι σήμερα παραμένει «καθαρός» και μακριά από εθισμούς πάσης φύσεως και παλιές κακές συνήθειες.
Το βιωματικό Βιβλίο των Ηρώων του Δρόμου, είναι το πρώτο του άλμπουμ μετά την αποφυλάκισή του και περιλαμβάνει μερικά από τα τραγούδια που έγραψε κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού του στη φυλακή.
Ναρκωτικά, ληστείες, φυλακή και αποφυλάκιση τον Αύγουστο του 2010. Τα σημερινά υποκατάστατα για εσένα ποια είναι;
«Όταν μετά το τέλος των παλιών κακών συνηθειών κατάλαβα ότι όλα κρύβονται μέσα μας δεν αναζήτησα υποκατάστατα, βρήκα εμένα. Η μουσική και το ταξίδι της είναι κομμάτι και του δικού μου ταξιδιού. Απλά όλα γίνονται πιο συνειδητά».
Τα χρόνια του εγκλεισμού σου μας τα μεταφέρεις μέσα από Το Βιβλίο των Ηρώων του Δρόμου. Οι «δαίμονές» σου;
«Οι δαίμονές μου υπάρχουν ακόμα, έχουμε μια σχέση ανταλλαγής και συνύπαρξης, έτσι κι αλλιώς ο εγκλεισμός που περιγράφω δεν έχει να κάνει μόνο με κάγκελα και μάντρες με σύρματα, έχει να κάνει και με καταστάσεις που όλοι αντιμετωπίζουμε καθημερινά.
»Βλέπεις, μαθαίνουν οι άνθρωποι να φυλακίζονται γενικά, όπως για παράδειγμα στα πρότυπα της κοινωνίας, στην τηλεόραση έγχρωμη tv ασπρόμαυρη ζωή, ακόμα και μέσα στον ίδιο τους τον εαυτό. Είμαι τυχερός που οι δαίμονές μου με οδήγησαν στη λευτεριά του μυαλού μου».
Πλέον υπάρχει λιγότερη σκοτεινιά μέσα σου;
«Υπάρχει η ίδια σκοτεινιά και μπορεί να έχει γίνει και μεγαλύτερη, αλλά εκεί μέσα εγώ μπορώ να κρυφτώ».
Πώς θα είναι στημένο το live της Θεσσαλονίκης στις 13/05;
«Προσπαθούμε στα επίσημα live, που μπορούμε να κάνουμε κάποια πράγματα, να αφήνουμε και κάτι ξεχωριστό, τόσο για εμάς όσο και για τον κόσμο που στηρίζει. Στη Θεσσαλονίκη, μέρος της φωτιάς που κρύβουμε μέσα μας, σε συνδυασμό με τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τη λευτεριά, θα βρει τη θέση της πάνω στη σκηνή».
Πώς βίωσες το τέλος των Active Member, αφού στο παρελθόν είχες περάσει από διάφορες φάσεις μαζί τους;
«Με τους Active Member μεγάλωσα, τους θεωρώ το μεγαλύτερο κεφαλαίο στην ελληνική σκηνή και τους εμπνευστές μιας σπουδαίας δεύτερης γενιάς του hip hop όσο και αν αυτή δε θέλει να το παραδεχτεί. Έζησα από κοντά live του 1994 με 50 άτομα και το ΟΑΚΑ με 8.000. Έχω συνδέσει κομμάτια της ζωής μου με τη μουσική τους. Το τέλος λοιπόν, ήταν όντως η μαγεία».
Θεωρείς πως αυτή τη στιγμή στην ελληνική μουσική, είναι μόνο το hip hop που έχει αιχμηρή γλώσσα, με πολιτικοποιημένο και κοινωνικοποιημένο στίχο;
«Είχε χαθεί όντως από τα υπόλοιπα μουσικά ρεύματα ο κοινωνικοπολιτικός στίχος, τα σημεία των καιρών τον επανέφεραν με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει. Το hip hop, μια κουλτούρα των μαύρων Αμερικανών, γεννήθηκε με αιχμηρή γλώσσα και είναι κατά βάση πολιτικοποιημένο και αυτό, πέρα από κάποιες συγκεκριμένες τάσεις που έχουν να κάνουν με τη διασκέδαση, είναι που το χαρακτηρίζει.
»Αντανακλά την εικόνα της κοινωνίας, αλλά είναι και θέμα επιλογής και βλέπουμε πως όσο το κοινωνικό πρόβλημα αυξάνεται το hip hop ενισχύεται. Όποτε ναι πιστεύω πως το hip hop στην ελληνική μουσική είναι και αυτό που κάνει τη διάφορα με το στίχο του».
Εκδηλώσεις αλληλεγγύης προς συνανθρώπους μας -Έλληνες και πρόσφυγες- γίνονται από την κοινότητα του hip hop; Ο σημερινός Έλληνας ενδιαφέρεται περισσότερο για το διπλανό του;
«Εκδηλώσεις αλληλεγγύης γίνονται χρόνια από την κοινότητα του hip hop για κρατούμενους, για μετανάστες, για δικαστικά έξοδα κ.α. Το θέμα με τους πρόσφυγες είναι μέρος του κοινωνικού συστήματος που εμείς περιγράφουμε στους στίχους μας χρόνια. Δεν ξέρω αν ο Έλληνας ενδιαφέρεται περισσότερο για το διπλανό, του ξέρω όμως ότι πρέπει να βρει και τρόπο να το δείξει».
Πράγματα που σέβεσαι σήμερα;
«Την προσωπική ελευθέρια κάθε ανθρώπου».
Ο Βέβηλος για τα… ιερά και τα όσια;
«Αν μιλάς για θρησκείες, πατρίδες και σημαίες, το όνομά μου αντικατοπτρίζει και τη συμπεριφορά μου απέναντί τους».
Γίνεται ένα είδος «ληστείας» στον ελληνικό λαό σήμερα;
«Πάντα γινόταν ένα είδος ληστείας στο λαό και θα συνεχίσει όσο ο λαός το ανέχεται».
«Το κορίτσι μου κοιμάται ήσυχο τα βράδια, δεν βλέπει σύνορα, πληγές σε κάθε χώρα. Μπορεί να ήρθαμε με διαφορετικά καράβια, αλλά βρισκόμαστε στην ίδια βάρκα τώρα…». Ουτοπικό;
«Όχι. Αφού το ζω άρα συμβαίνει, αλλά δε γράφει και όλος ο κόσμος στίχους. Εγώ μετέφερα μια μικρογραφία της κοινωνίας, που είναι η πολυκατοικία μου, σε ένα τραγούδι. Δεκάδες τέτοια τραγούδια υπάρχουν σε κάθε γειτονιά».
Πώς εξηγείς τη «σιγή» που κρατά η Χρυσή Αυγή στο προσφυγικό ζήτημα;
«Οι συγκεκριμένοι πρόσφυγες δεν παίζουν αυτό που νομίζουν, οι χρυσαυγίτες, πόλεμο. Μπροστά στη φρίκη που ξεσήκωσε χιλιάδες Σύρους, Αφγανούς, Ιρακινούς κ.α., από την πατρίδα τους, δεν είναι τίποτα. Εξάλλου είναι και γνωστές οι τακτικές τους, αν δεν είναι 50 ενάντια σε έναν δεν πάνε».
Δύσκολο να κόψεις τα ναρκωτικά αλλά όχι ακατόρθωτο. Είσαι ο πλέον κατάλληλος για να το πεις αυτό…
«Η «μαστούρα» βρίσκεται μέσα μας. Μακριά από εθισμούς πάσης φύσεως».
entertainment.in.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις