Γεράσιμος Γεννατάς: «Πρέπει να είμαστε γλειφτρόνια της εξουσίας για να περνάμε καλά»
Μαρία Παπουτσή Καυστικός, όπως πάντα, ο ηθοποιός Γεράσιμος Γεννατάς -που ερμηνεύει τον Ήφαιστο και τον Ωκεανό στον «Προμηθέα Δεσμώτη»- τα λέει «έξω από τα δόντια». Τα βάζει με την κάθε λογής εξουσία που απώτερος σκοπός της είναι η «αποβλάκωσή μας» και όπως επισημαίνει πρέπει να κατανοήσουμε «πως για να περνάω εγώ καλά, πρέπει να περνάει […]
- Ο Κηφισός δεν θα άντεχε το νερό του Ντάνιελ ή της Βαλένθια - Καθηγητής του ΕΜΠ εξηγεί τον λόγο
- Ανδρουλάκης: Να επενδύσουμε στη βιωσιμότητα, την αειφορία και στις συνέργειες μεταξύ του τουρισμού
- Ο Σπηλιωτόπουλος εξηγεί γιατί δεν υπέγραψε τη διακήρυξη του κόμματος Κασσελάκη
- Στοιχεία σοκ για την ενδοοικογενειακή βία: Πάνω από 15.000 γυναίκες έχουν πέσει θύματα σε δέκα μήνες
Μαρία Παπουτσή
Καυστικός, όπως πάντα, ο ηθοποιός Γεράσιμος Γεννατάς -που ερμηνεύει τον Ήφαιστο και τον Ωκεανό στον «Προμηθέα Δεσμώτη»- τα λέει «έξω από τα δόντια». Τα βάζει με την κάθε λογής εξουσία που απώτερος σκοπός της είναι η «αποβλάκωσή μας» και όπως επισημαίνει πρέπει να κατανοήσουμε «πως για να περνάω εγώ καλά, πρέπει να περνάει και ο διπλανός μου καλά αλλιώς δεν υπάρχει καμία ελπίδα να πάμε μπροστά».
Πού επικεντρώνεται το ενδιαφέρον σας για τον Προμηθέα Δεσμώτη;
Στην τιμωρία! Στο ότι ο Προμηθέας τιμωρείται, πρέπει, οφείλει να τιμωρηθεί για παραδειγματισμό!
Η αυτονόητη επιθυμία για ελεύθερη βούληση, πρέπει να τιμωρείται για να μη θεωρείται αυτονόητη!
Η ελεύθερη βούληση σαν πρωταρχικό και συστατικό στοιχείο της δημοκρατίας είναι άκρως επικίνδυνη.
Κοινώς πρέπει να είμαστε γλειφτρόνια της εξουσίας για να περνάμε καλά. Δείτε αρκετούς καλλιτέχνες πού ακολουθούν πιστά το δρόμο της μακριάς γλώσσας καθώς και διάφορους εθνοπατριώτες δημοσιογράφους διαφόρων καναλιών, «πιστά κλωσσόπουλα της εξουσίας».
Ανάμεσα στις εξουσίες, τη θρησκευτική και την πολιτική, ξεχωρίζετε κάποια ως πιο επικίνδυνη;
Δυστυχώς τη συνεργασία τους. Η κάθε λογής εξουσία σκοπό έχει να απομακρύνει τον άνθρωπο απο τον εαυτό του και να τον ομαδοποιεί εναντίον άλλων ανθρώπων. Η εθνολαγνεία, ο δήθεν πατριωτισμός, η θρησκοληψία, ο φανατισμός στις ποδοσφαιρικές ομάδες, η οικονομική εξουσία, η δημοσιογραφική εξουσία, έχουν σαν σκοπό να μας αποβλακώνουν ώστε κάποιοι να κονομάνε χρήματα από τη ζωή μας.
Οι προσωπικές σας ανάγκες συναντιούνται με τις ανάγκες του συνόλου;
Αν δεν κατανοήσουμε βαθιά μέσα μας το απλούστατο: πως για να περνάω εγώ καλά, πρέπει να περνάει και ο διπλανός μου καλά, τότε δεν έχουμε καμία ελπίδα να περπατήσουμε σαν κοινωνία. Λέξεις όπως συλλογικό, μαζικό, αλληλεγγύη, αλληλοκατανόηση, αλληλοσεβασμός, έχουν γίνει
«τουριστικές» και χρησιμοποιούνται υποκριτικά από τα τηλεοπτικά κανάλια σε κάτι ειδήσεις για γιαγιάδες. Η επέλαση 40 χρόνια των δύο κομμάτων που κυβερνούσαν τη χώρα και των μαικήνων του λάιφ στάιλ δημιούργησε μια κοινωνία αφασική, παρτάκηδες και λαμόγια. Ναι, προσπαθώ να είμαι κομμάτι του κοινωνικού συνόλου.
Η παρούσα φάση που ζούμε θα ήταν μια ευκαιρία να επαναπροσδιορίσουμε τη σχέση μας με τα ουσιώδη;
Βουνό, θάλασσα, έλατα, χρώματα, ουράνιο τόξο, χαμόγελο, φίλος, αδερφός, άνθρωποι, σκέψη, μουσική, ηλιοβασίλεμα, ενα φιλί, μωρό, ύπνος μεσημεριανός… κινητό, αυτοκίνητο, τάμπλετ, σέλφι, πιστωτική, ηλεκτρονικά παιχνιδια, δεύτερο αυτοκίνητο, ξανά σέλφι, private banking, τρίτο κινητό, ξανά σέλφι, δεύτερο τάμπλετ, τζόγος, smart ΤV, να πάρω πρωτάθλημα, να πάρω γιουροβιζιον…
Διαλέξτε! Και περαστικά μας…
Ποιοι πιστεύετε ότι είναι οι «θεοί» της σύγχρονης εποχής;
Το χρήμα είναι ο μοναδικός θεός και η μοναδική εξουσία του καιρού μας! Δεν υπάρχουν πατρίδες, δεν υπάρχουν άνθρωποι, ηθικές αξίες, δικαιοσύνη.
Παρατηρήστε ότι ο μόνιμος και μοναδικός παρονομαστής κάθε δραστηριότητάς μας και όλης μας της ύπαρξης είναι μια αναγωγή σε λεφτά.
Παρατηρήστε σε κάτι δήθεν χριστιανικές οικογένειες (που πάνε στις εκκλησίες) ότι φτάνουν να μη μιλάει ο αδερφός στον αδερφό του, γιατί ο παππούς (σκατόγερο τον λένε) δεν του έγραψε το χωραφάκι.
Αναρωτηθήκαμε ποτέ γιατί οι τράπεζες δεν έχουν πατρίδες;
Ποια είναι η πιο δυνατή ατάκα που συγκλονίζει στο έργο;
Μία από τις γοητευτικές αλλά και λυτρωτικές πλευρές της δουλειάς του θεάτρου είναι και αυτή. Ότι δηλαδή σε αυτό το καιρό της ευτέλειας, του τηλεοπτικού οχετού, της ανθρώπινης απαξίωσης και της επέλασης του σκυλάδικου, εμείς έχουμε την τύχη να ασχολούμεθα με αυτά τα υπέροχα λόγια!
Λόγια που στέκονται εκεί 25 αιώνες!
«Αυτό λοιπόν είναι Εξουσία; Μαχαίρι στο λαιμό της περηφάνιας;»
«Σκέψη Μητέρα πάνσεπτη και Πνεύμα φωτεινό του σύμπαντος, φυλάξτε τον Λόγο του παιδιού σας: βία και τρόμος κι αδικία η Εξουσία» (στην υπέροχη μετάφραση του Γιώργου Μπλάνα).
Επιτρέψτε μου εδώ μια προσωπική στιγμή… Πολλά ευχαριστώ στον Κώστα Φιλίππογλου για τη γλυκιά ζεστή ανθρώπινη αλλά και απολύτως δημιουργική δουλειά που κάναμε. Ευχαριστώ τη Φρόσω, το Δημήτρη, τον Τάσο, τη Marlene, την Κατερίνα, την Ίριδα, την Πηνελόπη, τη Νατάσα, τη Βιβή, τη Χριστίνα, τη Δέσποινα, την Εριφύλη και τη Γιώτα.
Info
O «Προμηθέας Δεσμώτης» του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Κώστα Φιλίππογλου και μετάφραση του ποιητή Γιώργου Μπλάνα θα παρουσιαστεί στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου στις 21 και 22 Αυγούστου, στην Ηλιούπολη (24/8), στη Θεσσαλονίκη (26 και 27/8) και στην Κατερίνη (28/08).
Στην Αττική: στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού στις 11/9, στον Κορυδαλλό /Δημοτικό Αμφιθέατρο Θανάσης Βέγγος στις 16/9 και στο Δημοτικό Κηποθέατρο Παπάγου στις 17/9.
Τον Προμηθέα ερμηνεύει ο Τάσος Νούσιας, πλαισιωμένος από τους Γεράσιμο Γεννατά (Ήφαιστος και Ωκεανός) την Marlene Kaminsky (Ιώ), τον Δημήτρη Κουρούμπαλη (Κράτος και Ερμής), την Κατερίνα Λούρα και Ίριδα Μάρα (Κορυφαίες Χορού) και πέντε κλασικές χορεύτριες: Δέσποινα Λαγουδάκη, Χριστίνα Μπίτου, Νατάσσα Σαραντοπούλου, Πηνελόπη Μωρούτ και Βιβή Μπουτάτη.
Την κίνηση έχει αναλάβει η Φρόσω Κορρού και τη μουσική οι Lost Bodies, ενώ τα σκηνικά-κοστούμια υπογράφει ο Kenny MacLellan και τους φωτισμούς ο Νίκος Βλασόπουλος.
entertainment.in.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις