Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Δημήτρης Αγαρτζίδης: Απόλυτα ελεύθερος δεν είναι σχεδόν κανείς σήμερα

Δημήτρης Αγαρτζίδης: Απόλυτα ελεύθερος δεν είναι σχεδόν κανείς σήμερα

Συνέντευξη: Ελισάβετ Σταμοπούλου «Αγκαλιάζει» τη Λούλα. Αναλύει, σχολιάζει και σκηνοθετεί το ομώνυμο μυθιστόρημα του Βαγγέλη Ραπτόπουλου που παρουσιάζεται στη σκηνή του Θεάτρου Νέου Κόσμου. Ο Δημήτρης Αγαρτζίδης μιλώντας στο in.gr για την παράσταση Λούλα που ανεβάζει, αναφέρεται στα σύνορα εγκλωβισμού και ελευθερίας, στην καταπίεση που υφίστανται οι νέοι στη σημερινή εποχή, αλλά και αποκαλύπτει τα […]

Συνέντευξη: Ελισάβετ Σταμοπούλου

«Αγκαλιάζει» τη Λούλα. Αναλύει, σχολιάζει και σκηνοθετεί το ομώνυμο μυθιστόρημα του Βαγγέλη Ραπτόπουλου που παρουσιάζεται στη σκηνή του Θεάτρου Νέου Κόσμου. Ο Δημήτρης Αγαρτζίδης μιλώντας στο in.gr για την παράσταση Λούλα που ανεβάζει, αναφέρεται στα σύνορα εγκλωβισμού και ελευθερίας, στην καταπίεση που υφίστανται οι νέοι στη σημερινή εποχή, αλλά και αποκαλύπτει τα προκλητικά σημεία του έργου.

Σκηνοθετείτε τη Λούλα, το μυθιστόρημα του Βαγγέλη Ραπτόπουλου που προκάλεσε ζωηρές συζητήσεις σχετικά με το περιεχόμενό του
Πρόκειται για ένα πολύ ενδιαφέρον το κείμενο. Γράφτηκε κατά τη δεκαετία του 1990 όπου όλοι ήταν ευχαριστημένοι, διασκέδαζαν, αλλά ο Ραπτόπουλος είχε ένα ένστικτο. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον φαινομενικής ευτυχίας ένα κορίτσι μεταθέτει το ψυχικό του κενό στο σεξουαλικό και το ότι δεν μπορεί να φτάσει σε οργασμό γίνεται εμμονή. Παρακινούμενη από αυτή την εμμονή οδηγείται σε ένα πολύ βίαιο τέλος. Το μυθιστόρημα κατά κάποιο τρόπο μιλά για αυτό που συνέβη δυο δεκαετίες αργότερα.

Οι διαφορές ανάμεσα στον δυτικό και στον ανατολικό τρόπο ζωής είναι εμφανείς στο έργο;

Υπάρχει μια αναφορά στον δυτικό τρόπο ζωής ως προς τη συμπεριφορά του ατόμου και την έννοια της επιτυχίας, ενώ κάτι αντίστοιχο δεν υπάρχει στην Ανατολή. Ο Ραπτόπουλος τα αντιδιαστέλλει αυτά χωρίς όμως να δίνει κάποια λύση. Σε βάζει όμως να σκεφτείς την πραγματικότητα και τη σεξουαλικότητα. Η σεξουαλικότητα είναι ένα μεγάλο θέμα, όλα περιστρέφονται γύρω από αυτή. Όλες οι εκφάνσεις της ζωής μας ορίζονται με ένα τρόπο από αυτή.

Η Λούλα βλέπουμε να μεταμορφώνεται στο έργο, να αλλάζει ριζικά

Η Λούλα είναι καλή φοιτήτρια, όμορφη, αλλά ένα πρωί που βρίσκεται σε μια ευαίσθητη στιγμή ένας άγνωστος της χτυπά το κουδούνι και αφήνεται στην επιρροή του. Με αυτόν τον τρόπο βυθίζεται σε μια δίνη από την οποία μετά δεν μπορεί να βγει.

Πώς παρουσιάζετε την ιστορία πάνω στο σανίδι; Το στοιχείο της πρόκλησης είναι εμφανές;

Η παράσταση δεν σοκάρει με το γυμνό. Η γλώσσα είναι προκλητική, δεν συνηθίζουμε να την ακούμε στο θέατρο, και το ίδιο το περιεχόμενο σοκάρει. Αναφέρεται στην εύρεση της σεξουαλικότητας, στα ναρκωτικά, στη διαστροφή, στα οποία οδηγείται η ηρωίδα για να βρει την ελευθερία της. Αυτά όμως περνούν διαφορετικά μέσα από την παράσταση, γιατί δεν έχει κανένα νόημα να μιλάς για αυνανισμό και ο ηθοποιός να αυνανίζεται. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι το συναισθηματικό βάθος, η αλήθεια που ψάχνει να βρει η εγκλωβισμένη ηρωίδα.

Η Λούλα θα λέγαμε ότι είναι μια διαχρονική φιγούρα;
Ο Ραπτόπουλος ονόμασε έτσι το μυθιστόρημα ακριβώς επειδή η Λούλα είναι ένα τόσο συνηθισμένο όνομα που θα μπορούσε να είναι μια οποιαδήποτε κοπέλα. Πολλές Λούλες υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν. Η Λούλα, παρόλο που βρίσκει οδυνηρό τέλος, έχει την ευκαιρία να έρθει σε επαφή με κάτι που άλλοι μπορεί να μην έρθουν ποτέ. Με αυτή την ανησυχία, με αυτή την αγωνία την συναισθηματική και υπαρξιακή που μπορεί να σε οδηγήσει σε ένα άλλο πεδίο εκτός του εγκλωβισμού, εκτός μιας κοινωνικής συμπεριφοράς στην οποία όλοι πρέπει να υπακούμε. Χρειάζεται κι αυτό βέβαια, αλλά λειτουργεί ως φυλακή

Οι νέοι άνθρωποι είναι εγκλωβισμένοι όπως και η Λούλα;

Όλοι μας είμαστε εγκλωβισμένοι ζώντας σε ένα περιβάλλον αστικό. Μετρημένοι στα δάχτυλα είναι εκείνοι που κατορθώνουν να είναι στα αλήθεια ελεύθεροι. Απόλυτα ελεύθερος είναι σχεδόν αδύνατον να είναι κάποιος σήμερα. Όλοι υπακούμε σε πιέσεις κοινωνικές, συναισθηματικές, προσωπικές και σεξουαλικές. Ακόμα κι αν προσπαθούμε να δείξουμε ότι είμαστε ελεύθεροι, υπάρχει ένα κομμάτι ανελεύθερο.


Πληροφορίες

Πρεμιέρα 25 Ιανουαρίου 2016
25 Ιανουαρίου έως 8 Μαρτίου
Σάββατο 18.30, Κυριακή 21.30, Δευτέρα & Τρίτη 21.15 | Διάρκεια: 70′
Τιμή εισιτηρίου: Κανονικό 12€, Εκπτωτικό & Φοιτητικό 10€, Kάρτα ανεργίας 8€, Ατέλειες 5€
Συντελεστές
Δραματουργική επεξεργασία, Σκηνοθεσία : Δημήτρης Αγαρτζιδης, Δέσποινα Αναστάσογλου
Σκηνικός χώρος, Κοστούμια : Μαγδαληνή Αυγερινού
Μουσική : costinho ( Κωστής Ζουλιάτης )
Φωτισμοί- Φωτογραφίες : Karol Jarek
Video : Μικαέλα Λιακατά, Ιάσων Αρβανιτάκης
Κίνηση: Αλεξάνδρα Καζάζου
Γλυπτά: Ιωάννα Πλέσσα

Παίζουν οι ηθοποιοί: Ανθή Ευστρατιάδου, Βίκυ Κατσίκα

Το μυθιστόρημα του Βαγγέλη Ραπτόπουλου “Λούλα” κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Καστανιώτη.

Θέατρο του Νέου Κόσμου
[Κάτω Χώρος]
Αντισθένους 7 & Θαρύπου, Νέος Κόσμος, 2109212900

entertainment.in.gr

Must in

Τι σημαίνουν τα εντάλματα σύλληψης για Νετανιάχου και Γκάλαντ

Ανεξαρτήτως πρακτικής εφαρμογής, τα εντάλματα σύλληψης για Νετανιάχου και Γκάλαντ ενισχύουν την πίεση προς τις δυτικές κυβερνήσεις να μετατοπιστούν από την υποστήριξη των ισραηλινών πολεμικών επιχειρήσεων

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024