Παυλίνα Βερέμη: Επί 40 χρόνια νομίζαμε ότι βρισκόμασταν σε ευφορία
...
- Συλλαλητήριο των συνταξιούχων στην Αθήνα - Ζητούν «επαρκείς συντάξεις και αξιοπρεπή διαβίωση»
- ΠΑΣΟΚ: Οι άξονες και η τακτική στη μάχη με τη ΝΔ – Τα ονόματα για τον επιπλέον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο
- Κόντρες και ειρωνίες στη Βουλή: «Αραιώσατε εκεί στον ΣΥΡΙΖΑ…»
- Δεκάδες νεκρά ποντίκια γέμισε το λιμάνι στο Ηράκλειο - Μεγάλη επιχείρηση για την απομάκρυνσή τους
Συνέντευξη: Ελισάβετ Σταμοπούλου
«Η ελευθερία του πνεύματος αποκτιέται μόνο από την συνειδητοποίηση του εαυτού μας», δηλώνει η διευθύντρια της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης (ΚΣΟΤ), Παυλίνα Βερέμη, που δίνει βήμα σε νέους χορευτές ώστε να αναδείξουν τις ικανότητές τους και να φέρουν αέρα ανανέωσης στο πολιτιστικό τοπίο. Από το 1999, οπότε και ανέλαβε την διεύθυνση της Σχολής, ανακαλύπτει νέα ταλέντα, πλάθει επαγγελματικά ταυτότητες και δίνει την ευκαιρία σε σπουδαστές να φανούν σε μεγάλες σκηνές του εξωτερικού.
Σε συνέντευξή της στο in.gr, η κ. Βερέμη μιλά για τον τρόπο με τον οποίο η Σχολή λειτουργεί σαν μικρογραφία της κοινωνίας, αλλά και για τα αυστηρά κριτήρια με τα οποία επιλέγονται οι σπουδαστές της.
Αναφέρεται στο Ανοιχτό Στούντιο, έναν θεσμό που γιορτάζεται για δωδέκατη χρονιά φέτος και παρουσιάζεται στο μικρό θέατρο της Σχολής, Blackbox, έως τις 7 Ιουλίου. Η παράσταση εξελίσσεται σε δύο μέρη και περιλαμβάνει εντυπωσιακά demo τεχνικής, χορογραφίες μικρής διάρκειας, και σύντομες συνθέσεις των σπουδαστών.
Η κ. Βερέμη δεν παραλείπει να αναφερθεί και στις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει η ΚΣΟΤ, ενώ καταθέτοντας το σχόλιό της για την επικαιρότητα, επισημαίνει:
«Επί 40 χρόνια νομίζαμε ότι ήμασταν σε μεγάλη ευφορία και ξαφνικά βρεθήκαμε σε τεράστια κρίση. Παλαιότερα υπήρχαν πολλά χρήματα, δανεικά βεβαίως, που κυκλοφορούσαν και δίνονταν επιδοτήσεις στις πολυάριθμες ομάδες χορού. Ήμουν κι εγώ πρόεδρος των επιχορηγήσεων και βλέπαμε όλες τις ομάδες, τεράστιες σε αριθμό, σε σχέση με την μικρή χώρα που βρισκόμαστε. Ενώ δόθηκαν πολλά χρήματα, αυξήθηκε η ποσότητα όχι όμως η ποιότητα των ομάδων».
Παρουσιάζετε το «Ανοιχτό Στούντιο», μια πρωτοβουλία που υπογραμμίζει την πολύπλευρη λειτουργία της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης (ΚΣΟΤ). Πώς δημιουργήθηκε το εγχείρημα;
Φέτος είναι η δωδέκατη χρονιά που γιορτάζουμε το θεσμό του Ανοιχτού Στούντιο, μια πρωτοβουλία που ξεκίνησε το 2004, και δημιουργήθηκε για να απευθύνει ανοιχτή πρόσκληση προς όλους τους φίλους και το κοινό του χορού να έρθουν στον Κρατικό αυτόν φορέα και να δουν από κοντά πώς γίνεται η διαδικασία της εκπαίδευσης με στόχο την καλλιτεχνική δημιουργία. Είναι μια σπονδυλωτή παράσταση που περιέχει, εκτός από τις εργασίες όλων των ετών στο μάθημα της χορογραφίας, Demo από τις τεχνικές που διδάσκονται στη Σχολή, καθώς και ρεπερτόριο. Προσκαλώ, επίσης, τους αποφοίτους μας, που έχουν μια αξιοσημείωτη χορογραφία και θα ήθελαν να την παρουσιάσουν στο ευρύ κοινό, καθώς και διεθνείς χορογράφους, έλληνες και ξένους, που μας παραχωρούν ένα δείγμα από το ρεπερτόριό τους, με πιθανότητα μελλοντικής συνεργασίας για την παρουσίαση ολοκληρωμένου του έργου τους από την ομάδα χορού της ΚΣΟΤ (Hellenic Dance Company). Επομένως, το Ανοικτό Στούντιο το αντιμετωπίζουμε σαν μια γιορτή, κατά την οποία οι παραστάσεις έχουν πολυμορφία.
Έναν αιώνα, σχεδόν, λειτουργεί η ΚΣΟΤ. Από το 1999 που αναλάβατε τη διεύθυνση του φορέα, ποιο είναι το όραμά σας;
Έχει αποδώσει η φιλοσοφία όλων μας από το 1999. Η προσπάθειά μας είναι να υπάρχει μια συνένωση της θεωρητικής και πρακτικής γνώσης. Θέλουμε να ενισχύσουμε τα δυνατά σημεία κάθε σπουδαστή έτσι ώστε μέσα από την πρακτική εξάσκηση και τη θεωρητική γνώση να αναπτύξει ο καθένας το ταλέντο του και κυρίως την προσωπικότητά του. Η φιλοσοφία μας είναι να παραδώσουμε στην κοινωνία ολοκληρωμένους ανθρώπους, με συνείδηση του εαυτού τους και του γύρω κόσμου. Γι ’αυτό προσπαθούμε σε αυτά τα τρία χρόνια σπουδών (που δεν είναι αρκετά) να διαμορφώσουμε τους σπουδαστές, να τους δώσουμε μια άρτια εκπαίδευση για να μπορέσουν αργότερα να ενταχθούν στην κοινωνία, τον επαγγελματικό στίβο.
Με ποια κριτήρια επιλέγετε τους σπουδαστές σας;
Τα κριτήρια είναι πολύ αυστηρά. Για παράδειγμα, πέρσι είχαμε 360, περίπου, φοιτητές που έκαναν αίτηση. Σε όσους υποβάλλουν αίτηση και έχουν τις προδιαγραφές παραχωρούμε δωρεάν σεμινάρια μπαλέτου και σύγχρονου χορού για ένα διάστημα 10-15 ημερών, ανάλογα με τις συνθήκες της χώρας. Στο τέλος των σεμιναρίων θα επιλεγούν από την επιτροπή των καθηγητών 55-70 άτομα, οι οποίοι συνεχίζουν για άλλες δέκα ημέρες τα μαθήματα, οπότε και διεξάγονται οι τελικές εξετάσεις. Από αυτές διαμορφώνεται το πρώτο έτος που, λόγω έλλειψης χώρου, δεν μπορεί να αποτελείται από περισσότερους από 25-28 σπουδαστές. Επιπλέον, σε βάρος του προϋπολογισμού μας, δίνουμε την ευκαιρία σε παιδιά με δυνατότητες, κυρίως αγόρια, που δεν έχουν ακόμη τη γνώση για να εισαχθούν στο πρώτο έτος, να παρακολουθήσουν δωρεάν μαθήματα για ένα σχολικό έτος στο τμήμα που ονόμασα «προπαρασκευαστικό», προκειμένου να αποκτήσουν τη γνώση, την ωριμότητα και την ευκαιρία να ξαναδώσουν στις επόμενες εισαγωγικές εξετάσεις. Πρόκειται για ένα εγχείρημα που το ξεκίνησα το 2002, και το θεωρώ πετυχημένο, γιατί ικανός αριθμός από το προπαρασκευαστικό τμήμα περνάει τις εισαγωγικές εξετάσεις με επιτυχία.
Πόσο έχει επηρεάσει η οικονομική κρίση τον προϋπολογισμό της ΚΣΟΤ;
Έχουμε κι εμείς, όπως όλοι, πολύ σοβαρές περικοπές. Παρόλα αυτά, συνεχίζουμε με τον ίδιο ενθουσιασμό. Δεν σταματάει η ροή των μαθημάτων παρόλο που ο αριθμός των καθηγητών έχει μειωθεί. Προσπαθούμε, με επιπλέον σεμινάρια, να παρακολουθούν οι σπουδαστές μας τα μαθήματα που είναι απαραίτητα στα τρία αυτά έτη της φοίτησης τους. Έλληνες δημιουργοί, όπως ο Κωνσταντίνος Ρήγος και ο Δημήτρης Παπαϊωάννου, αλλά και διεθνείς δημιουργοί του ύψους του Akram Khan του Sidi Larbi Cherkaoui, του Wim Vandekeybus, του Hofesh Shechter, της Jasmine Vardimon, της Martha Graham Dance Company κλπ παίρνουν τους δικούς μας αποφοίτους για τις δημιουργίες τους.
Δίνονται στην Ελλάδα ουσιαστικές ευκαιρίες για ανάδειξη χορευτικών εγχειρημάτων;
Επί 40 χρόνια νομίζαμε ότι ήμασταν σε μεγάλη ευφορία και ξαφνικά βρεθήκαμε σε τεράστια κρίση. Παλαιότερα υπήρχαν πολλά χρήματα, δανεικά βεβαίως, που κυκλοφορούσαν και δίνονταν επιδοτήσεις στις πολυάριθμες ομάδες χορού. Ήμουν κι εγώ πρόεδρος των επιχορηγήσεων και βλέπαμε όλες τις ομάδες, τεράστιες σε αριθμό, σε σχέση με την μικρή χώρα που βρισκόμαστε. Ενώ δόθηκαν πολλά χρήματα, αυξήθηκε η ποσότητα όχι όμως η ποιότητα των ομάδων. Ήρθε το αντίθετο αποτέλεσμα. Με τα χρήματα που δόθηκαν δεν δημιουργήθηκε η κατάλληλη υποδομή σε όλο τον χορευτικό χάρτη. Αυτό συνέβη σε όλα γι’αυτό κατρακυλήσαμε στην κατάσταση που βρισκόμαστε σήμερα.
Σε παλαιότερη συνέντευξή σας είχατε δηλώσει πως μετά τα μαθήματα στη Σχολή πηγαίνατε με τους σπουδαστές να διαδηλώσετε
Η Σχολή είναι μια μικρογραφία της κοινωνίας. Σε ό,τι γίνεται έξω παίρνουμε μέρος. Εγώ, ως άτομο, είμαι ταγμένη μόνο στην τέχνη, αλλά βεβαίως παρακολουθώ πάντα τις εξελίξεις. Γι’ αυτό οι σπουδαστές μας έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν στα κοινά και συγχρόνως να μην έχει χαθεί ούτε μια ημέρα από τη σπουδή τους, και γι’ αυτό είμαι υπερήφανη. Πιστεύω στην πλήρη ελευθερία της βούλησης μέσα από την πειθαρχία και τη σκληρή δουλειά. Η ελευθερία του πνεύματος αποκτιέται μόνο από την συνειδητοποίηση του εαυτού μας.
entertainment.in.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις