5+1 αξιόλογες θεατρικές πρεμιέρες που κεντρίζουν το ενδιαφέρον
Επιμέλεια: Μαρία Παπουτσή Εκτός από τα αξιόλογα έργα με γνωστούς πρωταγωνιστές που έρχονται στις θεατρικές σκηνές και γίνονται πρόκληση για μια θεατρική έξοδο εγκαινιάζεται και η νέα σκηνή του Εθνικού Θεάτρου το Νέο Rex το οποίο ανοίγει τις πόρτες του μετά από μετά από 12 χρόνια. Με οδηγό την «Τρικυμία» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ ο Λιθουανός […]
- Μεγάλη έκρηξη σε διυλιστήρια της Τουρκίας - Αναφορές για 12 τραυματίες
- Σαρωτικοί έλεγχοι για το αφορολόγητο των γονικών παροχών
- Όλη η αλήθεια για τον ξυλοδαρμό της 41χρονης που χαροπαλεύει – Βίντεο «καίει» τον δράστη
- Ακρόαση Τζιτζικώστα: «Βγάλτε τον έξω» φώναζε η Βόζεμπεργκ όταν επιχείρησε να ρωτήσει ο Παπαδάκης
Επιμέλεια: Μαρία Παπουτσή
Εκτός από τα αξιόλογα έργα με γνωστούς πρωταγωνιστές που έρχονται στις θεατρικές σκηνές και γίνονται πρόκληση για μια θεατρική έξοδο εγκαινιάζεται και η νέα σκηνή του Εθνικού Θεάτρου το Νέο Rex το οποίο ανοίγει τις πόρτες του μετά από μετά από 12 χρόνια.
Με οδηγό την «Τρικυμία» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ ο Λιθουανός σκηνοθέτης Οσκάρας Κορσουνόβας διασκευάζει και σκηνοθετεί τη «Μιράντα» με την Ιωάννα Παππά στο ρόλο της κόρης και τον Λαέρτη Μαλκότση στο ρόλο πατέρα.
«Χρησιμοποιώντας» το έργο του διάσημου συγγραφέα μιλάει για την εξουσία και τις ατέρμονες, παράλογες μάχες για την κατάκτησή της. Σε μια εποχή απολυταρχίας ένα διαμέρισμα γίνεται η όαση, όπου συντηρείται η πνευματική αντίσταση κατά του καθεστώτος, κατά της εξουσίας.
«Στο έργο αυτό ως επί το πλείστον με ενδιαφέρει η Μιράντα», σημειώνει ο σκηνοθέτης. «Έχει θεωρηθεί κυρίως ως μια αφελής πριγκίπισσα, όμως είναι δημιούργημα του Πρόσπερου, είναι η ψυχή του Πρόσπερου. Τελικά, οι δημιουργοί χρησιμοποιούσαν την εξορία στα ερημονήσια προκειμένου να «αναθρέψουν» τις δικές τους Μιράντες».
Από τις 25 Νοεμβρίου στο Θέατρο Πορεία.
Γίνεται, εν τέλει, να εμπιστευτείς έναν άγνωστο; Και πόσο γνωστοί μας είναι οι άνθρωποι με τους οποίους μοιραζόμαστε τις ζωές μας; Πόσο γνωρίζουμε τον εαυτό μας, και πόσο εύθραυστες αποδεικνύονται οι βεβαιότητες μας σε έναν κόσμο που νομίζουμε ότι μπορούμε να ελέγξουμε; είναι τα ερωτήματα που θέτει το πολυβραβευμένο έργο «Σκοτεινές Γλώσσες» του Αυστραλού Άντριου Μπόβελ που ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου με τους Άννα Καλαϊτζίδου, Χρήστο Λούλη, Άννα Μάσχα και Γιώργο Χρυσοστόμου.
Πρόκειται για ένα ψυχολογικό θρίλερ με πολλές ανατροπές, πρωτότυπη θεατρική φόρμα, ποιητική ατμόσφαιρα κι ενδιαφέρουσες δεύτερες αναγνώσεις που έρχεται από τους μακρινούς Αντίποδες.
Το έργο που ο συγγραφέας έγραψε το1996 και έχει ανέβει στην Αυστραλία, στην Ευρώπη και στην Αμερική εμπνεύστηκε κατά τη διάρκεια του γάμου του όταν η γυναίκα του τον απείλησε ότι θα του ζητούσε διαζύγιο εάν δεν την ακολουθούσε στα μαθήματα salsa!
Επίσης το 2001 ο ίδιος ο συγγραφέας έκανε τη μεταφορά του έργου στον κινηματογράφο με τον τίτλο «Lantana» και πρωταγωνιστές τον Geoffrey Rush, τη Barbara Hershey και τον Anyhony Lapaglia.
Από τις 14 Νοεμβρίου στο Θέατρο Πόρτα.
Ο Άγγελος Αντωνόπουλος σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στο βραβευμένο, σκληρό και ταυτόχρονα αστείο και τρυφερό έργο του Φούριο Μπορντόν «Τα τελευταία Φεγγάρια».
Πρόκειται για ένα μικρό αριστούργημα που ανακηρύχθηκε «Θεατρικό κείμενο της χρονιάς» στην Ιταλία το 1993 και που αποτέλεσε το «ρέκβιεμ» του Μαρτσέλλο Μαστρογιάννι, καθώς σάρωσε τα βραβεία την περίοδο 1994-5.
H ιστορία ξεκινάει όταν ένας ηλικιωμένος καθηγητής ετοιμάζεται να εγκαταλείψει το σπίτι του γιου του, που τον φιλοξενεί, επειδή τα εγγόνια του μεγαλώνουν και δεν υπάρχει πλέον χώρος γι αυτόν. Θα περάσει το υπόλοιπο της χωή του σε έναν οίκο ευγηρίας.
Είναι η ώρα του αποχωρισμού και του τελικού απολογισμού. Ο ήρωάς μας φορτωμένος με το βάρος όσων ειπώθηκαν, και κυρίως όσων δεν ειπώθηκαν, άλλοτε πικρός και είρων και άλλοτε στοργικός και τρυφερός, μοιράζεται τα αληθινά του συναισθήματα μόνο με το φάντασμα της γυναίκας του, που έχει πεθάνει εδώ και πολλά χρόνια και πέρασε νέα στη λήθη.
Από τις 16 Νοεμβρίου στο Θέατρο Δανδουλάκη.
Την πραγματική ιστορία της μιας 17χρονης έφηβης που υπήρξε παιδί προσφύγων από την Ιωνία και έζησε στον Ταύρο ανεβάζουν τέσσερις νέοι καλλιτέχνες.
Πρόκειται για την ΕΠΟΝίτισσα «Αθηνά Χατζηεσμέρ ή Εσμερίδου ετών 17» που γεννήθηκε το 1927 και στις 2 Οκτωβρίου 1944, στα 17 της, βασανίστηκε -επειδή αρνήθηκε να καταδώσει τους συναγωνιστές της- και εκτελέστηκε από τους Γερμανούς στο σκοπευτήριο της Καισαριανής, λίγες μέρες πριν την αποχώρηση των κατοχικών στρατευμάτων από την Αθήνα.
Με όχημα την ιστορία της Αθηνάς, η Θαλασσιά Αντωνοπούλου που υπογράφει το κείμενο και οι Φαίδρα Σούτου, Ηλιάνα Μαυρομάτη, Ισίδωρος Πάτερος που συν-σκηνοθετούν συμπράττουν και συνομιλούν με το νέο άνθρωπο εκείνης της εποχής, ερευνώντας τις συνθήκες και το ήθος που οδηγούν στην αντίσταση και την επανάσταση.
Στο ρόλο της Αθηνάς η Ηλιάνα Μαυρομάτη, μαζί της στη σκηνή ο μουσικοσυνθέτης Ισίδωρος Πάτερος.
Από τις 14 Nοεμβρίου στο θέατρο Επί Κολωνώ.
Με το έργο «Mάγκντα Γκαίμπελς» του Γιώργου Βέλτσου, σε σκηνοθεσία Άντζελας Μπρούσκου εγκαινιάζεται η νέα σκηνή του Εθνικού Θεάτρου το Νέο Rex που ανοίγει τις πόρτες του μετά από μετά από 12 χρόνια.
Κεντρικά πρόσωπα του έργου είναι ο υπουργός προπαγάνδας του εθνικοσιαλιστικού κόμματος Γιόζεφ Γκαίμπελς, και η γυναίκα του, Μάγκντα, πρότυπο συζύγου και μητέρας στη ναζιστική Γερμανία, οι οποίοι περιηγούνται στο τετελεσμένο μέλλον τους και επαναθεωρούν την ιδεολογία, τις πράξεις και τα ίχνη τους στην Ιστορία, γράφοντας το χρονικό της ανόδου και της πτώσεως της χιτλερικής κοσμοθεωρίας μέσα από έναν σκληρό προσωπικό απολογισμό.
Aπό τις 14 Nοεμβρίου στο Νέο Rex.
Το σπάνιο αριστούργημα του Τένεσι Ουίλιαμς, έργο σχεδόν άγνωστο στο αθηναϊκό κοινό η «Κραυγή» που περιγράφεται από τον συγγραφέα ως «το καλύτερο έργο μου μετά το Λεωφορείο ο Πόθος» ανεβάζει η σκηνοθέτις Έλλη Παπακωνσταντίνου -που αναμετριέται για δεύτερη φορά με τον κόσμο του έργου μετά το ανέβασμά του στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας το 2014. Χρειάστηκαν πάνω από δέκα χρόνια για ολοκληρωθεί η συγγραφή της και αποτελεί μια καινοτομία στο συγγραφικό του ύφος.
Ο Αλέκος Συσσοβίτης και η Μάνια Παπαδημητρίου, που υποδύονται αντίστοιχα τον Φελίες και την Κλέρ, αναμετριούνται με την εθιστική ευφορία και τις δυσκολίες της θεατρικής πράξης σε μια παράσταση – κλειδαρότρυπα στο making of του θεάτρου, όπου ο συγγραφέας εκθέτει τις στιγμές που το προσωπικό τραύμα του καλλιτέχνη μετουσιώνεται σε τέχνη.
Από τις 14 Νοεμβρίου στο Faust.
entertainment.in.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις