Βραχνός Προφήτης – Κριτική
Τα στοιχεία που συνοδεύουν χρόνια τώρα το Θανάση Παπακωνσταντίνου σε όλες του τις δισκογραφικές δουλειές από το 1993 (Αγία Νοσταλγία, Στην Ανδρομέδα και στη Γη, Της Αγάπης Γερακάρης, Λάφυρα) είναι το αυθεντικό μουσικό ύφος και το ήθος του απέναντι στο τραγούδι. Τα ίδια αυτά στοιχεία συναντάμε και στο «Βραχνό Προφήτη», πέμπτο δίσκο του σεμνού τραγουδοποιού […]
- Κάπως... ταλαιπωρημένο είναι το φετινό χριστουγεννιάτικο δέντρο στο Βατικανό - Δείτε φωτογραφίες
- Σε αυτό το πάρτι γενεθλίων, έφηβες γιορτάζουν κρυφά στο Αφγανιστάν
- Νέο πολιτικό σκηνικό – Η ευκαιρία του ΠΑΣΟΚ, οι «νάρκες» για Μητσοτάκη και το στοίχημα του ΣΥΡΙΖΑ
- Εξάρθρωση τρομοκρατικού πυρήνα που συνδέεται με τον ΙSIS, στο πλαίσιο κοινής επιχείρησης ασφαλείας Ισπανίας – Μαρόκου
Τα στοιχεία που συνοδεύουν χρόνια τώρα το Θανάση Παπακωνσταντίνου σε όλες του τις δισκογραφικές δουλειές από το 1993 (Αγία Νοσταλγία, Στην Ανδρομέδα και στη Γη, Της Αγάπης Γερακάρης, Λάφυρα) είναι το αυθεντικό μουσικό ύφος και το ήθος του απέναντι στο τραγούδι. Τα ίδια αυτά στοιχεία συναντάμε και στο «Βραχνό Προφήτη», πέμπτο δίσκο του σεμνού τραγουδοποιού από τη Λάρισα, με δώδεκα τραγούδια τα οποία, όσοι έχουν παρακολουθήσει τη μέχρι σήμερα πορεία του, θα τα βρουν το ένα καλύτερο από το άλλο. Ευχάριστη έκπληξη αποτελεί το σμίξιμο παραδοσιακών οργάνων με ηλεκτρικές κιθάρες. Ο δημιουργός χρησιμοποιεί τον τζουρά, την γκάιντα, το λαούτο και την ντουντούκ, προσεγγίζοντας με σεβασμό τον παραδοσιακό ήχο, ενώ παράλληλα χρησιμοποιεί σοφά και με φειδώ τα ηλεκτρικά όργανα, αποδεικνύοντας ότι μπορούν να συνυπάρξουν χωρίς τα μεν να πληγώνουν τα δε. Μία από τις υπέροχες στιγμές του δίσκου είναι στο τραγούδι «Οι Τρεις Ανθοί» όταν ο ήχος της γκάιντας αγκαλιάζει το ηλεκτρικό μπάσο και το λαούτο, και το τραγούδι απογειώνεται. Η πραγματικά αριστοτεχνική ενορχήστρωση στα δέκα τραγούδια είναι του Μπάμπη Παπαδόπουλου (Τρύπες) και στα άλλα δύο της Kora Michaelian (Nor Dar).
Στιχουργικά, ο δίσκος κινείται στο γνωστό στιλ του Θ.Παπακωνσταντίνου. Στίχοι σουρεαλιστικοί και αλληγορικοί, φτιαγμένοι από εικόνες που εκφράζουν συναισθήματα, και που προσωπικά θα τους έλεγα ποίηση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το τραγούδι «Ημερος Υπνος» (Κοιτάς απ’το παράθυρο, καπνίζουν τα πηγάδια. /Χιόνι κι ανάψαν τη φωτιά στον κάτω κόσμο»).
Ως προς τις ερμηνείες, αποκάλυψη του δίσκου είναι η εμπνευσμένη συνεργασία του τραγουδοποιού με το Γιάννη Αγγελάκα (επίσης Τρύπες), ο οποίος δεν ερμηνεύει απλώς τα τρία τραγούδια. Συγκινεί και μαγεύει. Αναρωτιέμαι πού έκρυβε τόση τρυφερότητα στη φωνή του ο Αγγελάκας, ιδιαίτερα στο «Οταν χαράζει» και το αριστουργηματικό «Ατμαν». Η συμμετοχή της Λιζέτας Καλημέρη, άλλο ένα συν στο δίσκο. Φωνή εκφραστική, γεμάτη πάθος, μεταφέρει στον ακροατή αυτούσια την αισιοδοξία του στίχου στο τραγούδι «Τρεις Ανθοί». Η ερμηνεία, τέλος, του ίδιου του Θ.Παπακωνσταντίνου μοιάζει καράβι που σαλπάρει και σε μεταφέρει στη χώρα των μαγικών εικόνων της ψυχής του. Ο «Βραχνός προφήτης», με το αναγνωρίσιμο πια προσωπικό στίγμα του συνθέτη, είναι δίσκος που ακούγεται ολόκληρος και πολλές φορές γεμίζοντάς μας με ψυχική ευφορία.
Η έκδοση συνοδεύεται από ένθετο που περιέχει τους στίχους και τους συντελεστές κάθε τραγουδιού, ενώ η πολύ όμορφη ασπρόμαυρη φωτογραφία του εξωφύλλου είναι του Τάκη Τλούπα.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις