Δήμος Σκουλάκης από σήμερα στο πολιτιστικό κέντρο «Μελίνα» του Δήμου Αθηναίων
Την έκθεση ζωγραφικής του Δήμου Σκουλάκη με τίτλο «Ο τζόγος και ο μύθος των μορφών» φιλοξενεί από σήμερα, Τετάρτη, ο Δήμος Αθηναίων στο πολιτιστικό κέντρο «Μελίνα» (Ηρακλειδών 66 και Θεσσαλονίκης, Θησείο). Τα εγκαίνια της έκθεσης, που θα διαρκέσει έως τις 20 Νοεμβρίου, θα τελέσει ο δήμαρχος Αθηναίων, Δημήτρης Αβραμόπουλος.
- Η τηλεθέαση του debate ΣΥΡΙΖΑ – Ελπίδες για τη συμμετοχή στην κάλπη της Κυριακής – Η σύγκριση με το ΠΑΣΟΚ
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
- Να απομονώσει τους αποστάτες καλούν οι 87+ τον πολιτικό κόσμο - «Να μην αποδεχτούν έδρες προϊόν συνωμοσίας»
38
Την έκθεση ζωγραφικής του Δήμου Σκουλάκη με τίτλο «Ο τζόγος και ο μύθος των μορφών» φιλοξενεί από σήμερα, Τετάρτη, ο Δήμος Αθηναίων στο πολιτιστικό κέντρο «Μελίνα» (Ηρακλειδών 66 και Θεσσαλονίκης, Θησείο). Τα εγκαίνια της έκθεσης, που θα διαρκέσει έως τις 20 Νοεμβρίου, θα τελέσει ο δήμαρχος Αθηναίων, Δημήτρης Αβραμόπουλος.
Η νέα δουλειά του Δήμου Σκουλάκη, μια ζωγραφική κριτική στο μοντερνισμό, αποτελεί μια επανεξέταση της ιδεολογίας του. Αντλώντας τα έργα του από τον πλούτο των μεγάλων μουσείων, ο καλλιτέχνης συνυφαίνει τον Ντα Βίντσι με τον Ντισάν, τον Βερμέερ με τον Μοντριάν, τον Χόπερ με τον Πόλοκ και τον Ρέμπραντ, τον Αντι Ουόρχολ με τη Μέριλιν Μονρό, και τον Βαν Γκογκ με έναν Ιάπωνα τουρίστα.
Για το Δήμο Σκουλάκη, ο ιστορικός – κριτικός τέχνης Χάρης Καμπουρίδης γράφει: «Οι πίνακές του στη σειρά μοιάζουν με εικονογραφημένη τράπουλα που ζητά τους κανόνες του παιχνιδιού. Ο ζωγράφος φέρνει μπροστά στην πράσινη τσόχα του τα πιο γνωστά εικαστικά κινήματα, τις πιο λαμπρές καλλιτεχνικές εποχές, τους μεγάλους ομότεχνούς του, και κατόπιν αρχίζει το διάλογο μαζί τους επί ίσοις όροις.»
Ο ίδιος ο Σκουλάκης, αναλύοντας τον εαυτό του και τα έργα του, εξηγεί: «Από τα στερνοπαίδια του μοντερνισμού, όσο μεγάλωνα αισθανόμουνα να με πνίγει αφόρητα η αγκαλιά του… πατέρα. Ένιωθα να στέκεται εμπόδιο στην εικαστική μου εξέλιξη, καθώς μου πρότεινε παλιές, τετριμμένες ιδέες κάτω από νέες αλλά αναγνωρισμένες μάσκες. Έτσι, άρχισε σιγά σιγά μέσα μου να γεννιέται η ανάγκη για ένα ξεκαθάρισμα λογαριασμών. Το συναισθηματικό ισοδύναμο του φροϋδικού φόνου του πατέρα!
»Παρά τη συνείδηση, όμως, της πατροκτονίας, εξακολουθούσα να παραμένω δεμένος και γοητευμένος μαζί του. Δέκα χρόνια χρειάστηκαν για να ωριμάσουν οι συνθήκες. Το καλοκαίρι του 1997, παρατηρώντας μια φωτογραφία της Κρήνης του Ντισάν, ένιωσα πως βρισκόμουν στην αφετηρία της εκκίνησης. Με τη διαφορά ότι ο δικός μου δρόμος ήταν προς την αντίθετη κατεύθυνση. Έκανα ξανά την Κρήνη ουρητήριο. Ο πατέρας ήταν επιτέλους νεκρός.»
Η έκθεση πραγματοποιείται με την ευγενική συμπαράσταση της Telestet, της Τράπεζας Αττικής, της Εμπορικής Τράπεζας ΑΕ και της Τράπεζας Πειραιώς.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις