Επίσημο το Toyota Yaris Turbo!
Τα Fiat Uno Turbo, Suzuki Swift GTi, Daihatsu Charade GT Ti αποτελούσαν προσιτά όνειρα στα τέλη της δεκαετίας του 1980. Ωστόσο στην επόμενη δεκαετία οι καυτές εκδόσεις των supermini άρχισαν σιγά σιγά να εκλείπουν, αφού τα GTi ανέβηκαν κατηγορία. Τον τελευταίο χρόνο όμως φαίνεται πως επιστρέψαμε στο... μέλλον, αφού μετά το ΜΙΝΙ Cooper S, βρίσκονται στα σκαριά και άλλα υπερτροφοδοτούμενα μικρά, όπως το Ford Fiesta ST 150 και Opel Corsa Turbo, χωρίς να ξεχνάμε και το ατμοσφαιρικό Peugeot 206 RC.
Τα Fiat Uno Turbo, Suzuki Swift GTi, Daihatsu Charade GT Ti αποτελούσαν προσιτά όνειρα στα τέλη της δεκαετίας του 1980. Ωστόσο στην επόμενη δεκαετία οι καυτές εκδόσεις των supermini άρχισαν σιγά σιγά να εκλείπουν, αφού τα GTi ανέβηκαν κατηγορία. Τον τελευταίο χρόνο όμως φαίνεται πως επιστρέψαμε στο… μέλλον, αφού μετά το ΜΙΝΙ Cooper S, βρίσκονται στα σκαριά και άλλα υπερτροφοδοτούμενα μικρά, όπως το Ford Fiesta ST 150 και Opel Corsa Turbo, χωρίς να ξεχνάμε και το ατμοσφαιρικό Peugeot 206 RC.
H Toyota αποφάσισε ότι δεν μπορούσε να μείνει έξω από την (ξανα) αναπτυσσόμενη κατηγορία των mini GTi και αποφάσισε να δημιουργήσει και turbo έκδοση του πολύ δημοφιλούς Yaris (Vitz στην Ιαπωνία), η οποία βασίζεται στην αντίστοιχη ατμοσφαιρική των 1.500κ.εκ., με τους 105 ίππους. H προσθήκη του turbo αυξάνει την ισχύ στους 160 ίππους και τη ροπή στα 196Nm (από 145). Χάρη και στο χαμηλό βάρος οι επιδόσεις αναμένονται εντυπωσιακές, με τα πρώτα 100χλμ./ώρα να καλύπτονται από στάση σε επτά δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 210χλμ./ώρα.
Πέρα από την αυξημένη δύναμη, το νέο μοντέλο θα διαθέτει πιο σφιχτή ανάρτηση, αναβαθμισμένο κιβώτιο ταχυτήτων και διευρυμένα μετατρόχια, ενώ και τα ελαστικά του θα είναι φαρδύτερα, τοποθετημένα σε νέες ζάντες ελαφρού κράματος, προκειμένου να αντεπεξέλθουν στην αυξημένη ισχύ του κινητήρα. Το πιο σημαντικό όμως στοιχείο είναι η τοποθέτηση μπλοκέ διαφορικού για την ομαλότερη μεταφορά της ροπής και την εξάλειψη του φαινομένου της υποστροφής ισχύος, που είναι συνηθισμένο σε μικρά, ισχυρά αυτοκίνητα. Επιπρόσθετα, για να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα Yaris, θα διαθέτει μια μικρή αεροτομή στο πίσω μέρος και διπλή, κεντρικά τοποθετημένη απόληξη της εξάτμισης.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, οι πωλήσεις του νέου μικρού της Toyota θα ξεκινήσουν φέτος στην ιαπωνική αγορά, όπου θα κυκλοφορήσει με την ονομασία RS Turbo. Επειδή όμως το συγκεκριμένο λογότυπο έχει κατοχυρωθεί από τη Ford, πιθανότατα το μοντέλο θα κάνει την εμφάνισή του με τα χαρακτηριστικά T Sport T, όταν φτάσει στην ευρωπαϊκή αγορά, περίπου στα τέλη του 2003, με εκτιμώμενη τιμή τα 24.000 ευρώ περίπου.
Πηγή: Auto Express
auto.in.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις