Daewoo Nubira Station Wagon: To Nubira μεγάλωσε!
Η αρμονική σχεδίαση και η καλή ποιότητα κατασκευής χαρακτηρίζουν το Nubira SW. Το ζητούμενο είναι τι μπορεί να πετύχει σε μια κατηγορία η οποία στην Ελλάδα θεωρείται, πρακτικά, ανύπαρκτη.
- Τι αλλάζει στις επιδοτήσεις στο ρεύμα - Αλλαγές στα τιμολόγια
- Μετά τη σύλληψη αφαιρέθηκε το κινητό του αστυνομικού στο ψυχιατρείο - Νοσηλεύεται φρουρούμενος όλο το 24ωρο
- Η στιγμή που καρχαρίας επιτίθεται σε γυναίκα ενώ κάνει κατάδυση
- Αντζελίνα Τζολί σε δημοσιογράφο: «Αυτό παίρνει το βραβείο της πιο εξωφρενικής ερώτησης»
Νίκος Μαρινόπουλος
Η αναμενόμενη είσοδος τoυ Nubira SW στην ελληνική αγορά μεταφράζεται στην προσθήκη ενός νέου μέλους -του τρίτου- στη μικρομεσαία οικογένεια της Daewoo. Συγκεκριμένα, η νέα έκδοση πρόκειται να πλαισιώσει το τετράθυρο Nubira και το πεντάθυρο Lacetti, τα οποία βασίζονται σε κοινή πλατφόρμα με την κωδική ονομασία J200.
Από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο λοιπόν, ο υποψήφιος αγοραστής που έχει θέσει ως προτεραιότητα την σχέση αξίας/τιμής, θα έχει να επιλέξει ανάμεσα σε τρεις αξιόλογες προτάσεις της Daewoo, η κάθε μια εκ των οποίων ικανοποιεί διαφορετικές ανάγκες. Δεν είναι άλλωστε μυστικό πως στο περίφημο value for money, αλλά και στην συμβολή της GM, η κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία οφείλει την πρόσφατη, ραγδαία, αύξηση των πωλήσεων της στην παγκόσμια αγορά.
Για να λέμε πάντως τα πράγματα με το όνομα τους, οι station wagon εκδόσεις, όπως η πρόσφατη του Nubira, προφανώς δεν θα σημειώσουν θεαματικά νούμερα. Σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στην ευρωπαϊκή αγορά, τα station wagon στην ελληνική αντιστοιχούν μόλις στο 1% των συνολικών ταξινομήσεων τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, η ύπαρξη και μόνο μιας τέτοιας έκδοσης μπορεί, με τον τρόπο της, να δώσει νέα διάσταση και κίνητρο για ένα μοντέλο όπως το Nubira, το οποίο έχει πλέον να προβάλλει την περισσότερο οικογενειακή του υπόσταση.
Αυτή την φορά οι Κορεάτες δεν θέλησαν να βάλουν το χέρι στην τσέπη και να αναθέσουν στον Pininfarina τον σχεδιασμό ενός, ακόμη, μοντέλου της Daewoo. Έτσι λοιπόν, το Nubira SW δημιουργήθηκε στο κέντρο σχεδιασμού και εξέλιξης της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας στο Bupyong, στην Νότια Κορέα.
Το πίσω μέρος του αυτοκινήτου δείχνει ιδιαίτερα καλαίσθητο και συμβαδίζει με την αισθητική ενός όμορφου station wagon, χωρίς να διακατέχεται από σχεδιαστικές εξάρσεις. Ευπρόσδεκτο πάντως είναι το γεγονός πως το σχεδιαστικό τμήμα δεν περιορίσθηκε μόνο στην δημιουργία του πρόσθετου -σε σχέση με την sedan έκδοση- όγκου. Εκτός από τα φωτιστικά σώματα, το εμπρός τμήμα έχει δεχθεί εκτενείς αλλαγές που αφορούν στις νευρώσεις του καπό και στον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα.
Όπως θα ήταν φυσιολογικό, το Nubira SW διαφοροποιείται στις διαστάσεις του από το τετράθυρο. Έτσι, το μήκος της νέας έκδοσης φτάνει τα 4,562 μέτρα -είναι δηλαδή μακρύτερη κατά 6,2 εκατοστά έναντι της sedan-, το ύψος της έχει επίσης αυξηθεί κατά 1,4 εκατοστά -1,459 μέτρα- ενώ το πλάτος της έχει παραμείνει αμετάβλητο -1,725 μέτρα.
Στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Αμβούργο, διαπιστώσαμε πως πράγματι το Nubira SW αποτελεί ένα σχετικά μικρό και ευέλικτο αυτοκίνητο με ικανοποιητικούς χώρους για τους επιβάτες που μεταφέρει. Το μοναδικό σημείο το οποίο ίσως προβληματίσει αφορά στο σχετικά στενόχωρο πορτμπαγκάζ με διαθέσιμο όγκο 400 λίτρα. Σίγουρα όμως τα 1.400 λίτρα που προσφέρονται όταν τα διαιρούμενα καθίσματα σε αναλογία 60:40 αναδιπλωθούν, θα ικανοποιήσουν και τον πιο απαιτητικό.
Η εικόνα στο εσωτερικό παραπέμπει ευθέως σε αυτή του Lacetti με την πολύ καλή ποιότητα των υλικών και της κατασκευής και όχι σε εκείνη του πιο συγκρατημένου, σχεδιαστικά, Nubira. Προφανώς λόγω του επερχόμενου τρίθυρου Lacetti οι Κορεάτες δεν θέλησαν να αφήσουν το Nubira στη… μοναξιά του και αποφάσισαν να τοποθετήσουν στο νέο τους Station Wagon τα διακριτικά του.
H συσχέτιση της SW έκδοσης με το Lacetti γίνεται πιο έντονη και από τον τρόπο που το Nubira SW κινείται στον δρόμο. Ο κινητήρας του, χωρητικότητας 1,6 λίτρων και ισχύος 109 ίππων, είναι ο ίδιος που τοποθετείται και στο Lacetti και σε γενικές γραμμές παρουσιάζει τα ίδια χαρακτηριστικά.
Η αίσθηση του τιμονιού και του επιλογέα ταχυτήτων είναι σχεδόν πανομοιότυπη ενώ η ποιότητα κύλισης κυμαίνεται σε αρκετά καλά επίπεδα. Στην διάθεσή μας βρέθηκε και η έκδοση των 1,8 λίτρων η οποία όμως θα διατίθεται μόνο κατόπιν παραγγελίας και θα συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων. Η μοναδική μας ένσταση αφορά στην κάπως ξερή αντίδραση της πίσω ανάρτησης στις εγκάρσιες ανωμαλίες.
Τον ερχόμενο Σεπτέμβριο το πιο πρόσφατο δημιούργημα της Daewoo αναμένεται να κυκλοφορήσει και στους ελληνικούς δρόμους, οπότε θα είμαστε σε θέση να βγάλουμε ξεκάθαρα συμπεράσματα. Μέχρι το τέλος της χρονιάς η κορεατική εταιρία δεν ετοιμάζει, εκτός απρόοπτου φυσικά, άλλη έκπληξη. Το 2005 όμως αναμένεται να πρωταγωνιστήσει αφού στα σκαριά βρίσκονται τρία πολύ ενδιαφέροντα μοντέλα: το ολοκαίνουργιο Matiz, το τρίθυρο Kalos αλλά και το πρώτο SUV με τα σήματα της Daewoo.
auto.in.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις