Πολύτιμο αντίγραφο γλυπτού του Ροντέν απέκτησε η Εθνική Πινακοθήκη
Το ορειχάλκινο γλυπτό του Αύγουστου Ροντέν «Ο ανθρωπος που βαδίζει πάνω σε κολόνα» ανήκει πλέον στην Εθνική Πινακοθήκη, έπειτα από δωρεά της Εθνικής Τράπεζας. Όπως αποδεικνύει η σφραγίδα του, είναι το δεύτερο από τα οκτώ νόμιμα αντίτυπα του Μουσείου Ροντέν.
- Άρση περιορισμών στην άμβλωση: «Όχι» στο δημοψήφισμα στη Φλόριντα, «ναι» σε Νέα Υόρκη και Μέριλαντ
- Φωτιά στον ιερό ναό του Αγίου Αθανασίου - Προκλήθηκε στον γυναικωνίτη
- «Κακόβουλες συκοφαντίες» οι κατηγορίες κατά της Ρωσίας για ανάμιξη στις εκλογές
- Ακόμα και η «ατίθαση» γάτα μπορεί να επωφεληθεί από τη φυσικοθεραπεία – Πού την ωφελεί
38
Το ορειχάλκινο γλυπτό του Αύγουστου Ροντέν «Ο ανθρωπος που βαδίζει πάνω σε κολόνα» ανήκει πλέον στην Εθνική Πινακοθήκη, έπειτα από δωρεά της Εθνικής Τράπεζας.
Όπως αποδεικνύει η σφραγίδα του, είναι το δεύτερο από τα οκτώ νόμιμα αντίτυπα που έχει δικαίωμα να δημιουργήσει το Μουσείο Ροντέν, σύμφωνα με την γαλλική νομοθεσία.
Την ανακοίνωση έκανε την Τρίτη η διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα με το διευθυντή της Εθνικής Τράπεζας Τάκης Αράπογλου, ο οποίος είναι και μέλος του ΔΣ της Πινακοθήκης, χωρίς να αποκαλύψουν το ποσό της αγοράς, σχολιάζοντας μόνο ότι «η τιμή ήταν λογική σε σχέση με άλλες που κυκλοφορούν για έργα τέχνης».
Το έργο μπορεί να θεωρηθεί μία από τις πρωιμότερες συναρμογές της μοντέρνας τέχνης, τόνισε η κ. Πλάκα.
«Ο Ροντέν είχε πάρει απόφαση να εκθέτει τα μικρών και μεσαίων διαστάσεων έργα του τοποθετημένα πάνω σε βάθρα ή κολόνες από γύψο. Την ιδέα του την είχε δώσει η Σφίγγα των Ναξίων, εκμαγείο της οποίας βρισκόταν στο Μουσείο του Λούβρου. Το μικρό μοντέλο παρουσιάστηκε ως σπουδή για τον Αγιο Ιωάννη τον Βαπτιστή το 1900, σε μια ψηλή κολόνα και θαυμάζεται από το 1907 κυρίως ως αναβίωση της αρχαιότητας» επισήμανε η διευθύντρια της Πινακοθήκης.
Προγραμματισμός για την επόμενη περίοδο
Το Ίδρυμα Νιάρχου θα χρηματοδοτήσει τη συντήρηση και τη σωστή τοποθέτηση των μόνιμων συλλογών γλυπτικής, αλλά και την παραγωγή εκμαγείων, ανακοίνωσε η διευθύντριά της Εθνικής Πινακοθήκης, αναγγέλλοντας ταυτόχρονα το πρόγραμμα της νέας περιόδου 2005-2006 για την Γλυπτοθήκη και την Πινακοθήκη, πρόγραμμα για το οποίο εν μέρει εκκρεμούν και αναζητούνται χρηματοδοτήσεις από το υπουργείο Πολιτισμού και από χορηγούς.
Επίσης, παρ όλο που τα νέα κτίρια της Γλυπτοθήκης ανακούφισαν το κεντρικό κτίριο της Πινακοθήκης, όπως και η μεταφορά έργων στη Σπάρτη, το Ναύπλιο και την Κέρκυρα, το αίτημα της επέκτασης της Πινακοθήκης παραμένει, είπε μεταξύ άλλων η κ. Πλάκα.
Οι εκθέσεις που ανήγγειλε η κ. Πλάκα για τη νέα περίοδο περιλαμβάνουν:
Στη Γλυπτοθήκη τον Οκτώβριο θα πραγματοποιηθεί έκθεση του Χούλιο Γκονζάλεθ και του Γιαννούλη Χαλεπά, ενώ στα μέσα Φεβρουαρίου έκθεση του Μαρίνο Μαρίνι. Στις αρχές του 2006 θα γίνουν και τα εγκαίνια της έκθεσης με τις μόνιμες συλλογές γλυπτικής της Πινακοθήκης.
Η Εθνική Πινακοθήκη, θα εγκαινιάσει την νέα περίοδο τον Νοέμβριο με μια αναδρομική έκθεση του Γεωργίου Ιακωβίδη (πρώτου διευθυντή της Εθνικής Πινακοθήκης). Θα συνεχίσει, στα μέσα Φεβρουαρίου, με αναδρομική του Συμεών Σαββίδη και του Μιχάλη Οικονόμου, τον Μάιο με Φερνάντο Μποτέρο.
Η πιο φιλόδοξη έκθεση, κατά την κυρία Πλάκα, θα είναι τον Οκτώβριο του 2006, με τίτλο «Αθήνα – Παρίσι», ένας διάλογος των καλλιτεχνών της Ελλάδας από το 1863 έως το 1940 δίπλα σε άμεσους ή έμμεσους Γάλλους δασκάλους τους. Όπως εξήγησε, στην έκθεση αυτή θα βλέπουμε Ματίς δίπλα στον Τσαρούχη, Γκίκα δίπλα στον Πικάσο, κ.ο.κ.
Τα έργα των σπουδαίων Γάλλων δασκάλων θα έρθουν με δανεισμό από ξένα μουσεία.
Τέλος, το κοινό θα αποχαιρετήσει στις 5 Ιουνίου τα έργα Χρήστου Καπράλου στην Γλυπτοθήκη στο Γουδί, με μια συναυλία του Νέου Ελληνικού Κουαρτέτου και τον βιολονίστα Γιώργο Δεμερτζή. Η είσοδος θα είναι ελεύθερη.
Τα έργα θα μεταφερθούν στο ίδρυμα Καπράλου στην Αίγινα, το οποίο βρίσκεται υπό την μέριμνα της Εθνικής Πινακοθήκης.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις