Μεγαλύτερο από ένα mini και μικρότερο από ένα supermini, το Fox ξεχωρίζει για το ευρύχωρο εσωτερικό και την πολύ καλή άνεση της ανάρτησης. Αν ήταν και πεντάθυρο...
Κτίρια που αγγίζουν τον ουρανό, συνωστισμός, κυκλοφοριακό, samba και έντονη νυχτερινή ζωή είναι μερικά από τα στοιχεία που συναντά κανείς στο Sao Paulo. Στην μεγαλύτερη πόλη της Νοτίου Αμερικής που κάνει τη Νέα Υόρκη να φαίνεται μικρή, στο μέρος όπου κάθε φθινόπωρο μεταφέρεται ο θίασος της F1. Περίπου 350 χιλιόμετρα μακριά από την πόλη, υπάρχει μία από τις πιο σύγχρονες εγκαταστάσεις της VW όπου κατασκευάζεται και το Fox, ένα μοντέλο που σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στην Γερμανία.
Ταυτότητα
Κινητήρας:
1.198 κ.εκ.
Ισχύς:
55 ίπποι/4.750σ.α.λ.
Ροπή:
106Nm/3.000σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα σε 17,5 δλ
Τελ. ταχύτητα:
148χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
9.500 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
9.990 ευρώ
Κανείς στην VW δεν κρύβει πως το μικρότερο μοντέλο στην γκάμα της δεν κατασκευάστηκε για να κλέψει τις εντυπώσεις ή για να ενισχύσει το προφίλ της εταιρίας. Το ζητούμενο ήταν η διάθεση στην αγορά ενός πρακτικού μοντέλου πόλης με χαμηλό -για τους Γερμανούς- κόστος κατασκευής και κατά συνέπεια τιμή πώλησης. Από τη μία το χαμηλό budget, από την άλλη τα δεδομένα της κατηγορίας, οι σχεδιαστές του Fox δεν προχώρησαν σε κάτι πιο προοδευτικό και ακολούθησαν την συνηθισμένη, σοβαροφανή, τακτική. Ωστόσο, το αυστηρό ύφος που διακρίνει το αποκλειστικά τρίθυρο αμάξωμα, βρίσκει απήχηση σε αρκετά μεγάλη μερίδα κοινού που προτιμά ένα ώριμο αυτοκίνητο πόλης. ΄Ωριμο, διότι οι διαστάσεις του ξεπερνούν τα δεδομένα της κατηγορίας -των mini- και προσεγγίζουν εκείνα της μεγαλύτερης -των supermini. Με μήκος που φτάνει τα 3,828 μέτρα, το Fox είναι κατά 11,3 εκατοστά μακρύτερο από το Nissan Micra. Θα έλεγε κανείς πως, το μεγαλύτερο από το Lupo, Fox θυμίζει έντονα το προηγούμενο Polo.
Την ίδια περίπου αίσθηση αποκομίζεις και από τους χώρους στο εσωτερικό. Μεγαλύτεροι και πιο άνετοι από εκείνους ενός Chevrolet Matiz και εφάμιλλοι με εκείνους ενός Toyota Yaris. Κατά την συνήθη τακτική της εταιρίας το ταμπλό είναι σκουρόχρωμο και χαρακτηρίζεται από τα ικανοποιητικής ποιότητας πλαστικά ενώ η σχεδίαση είναι συγκρατημένη χωρίς όμως να υπάρχουν εργονομικές ατέλειες. Χαριτωμένος είναι ο πίνακας οργάνων αλλά το στροφόμετρο είναι αρκετά μικρό και μάλλον δυσδιάκριτο.
Η επένδυση των καθισμάτων αφήνει ανάμεικτες εντυπώσεις, μοιάζει ανθετική αλλά είναι σίγουρα παλιομοδίτικη. Στην πίσω σειρά υπάρχει χώρος μόνο για δύο επιβάτες καθώς η έκδοση του μοντέλου της δοκιμής μας διέθετε διαιρούμενα καθίσματα και ανάμεσά τους χρήσιμες θήκες.
Υπέρ
Χώροι, άνεση, ποιότητα κύλισης
Οδική συμπεριφορά
Τρικύλινδρη κατανάλωση
Κατά
Επιδόσεις – Θόρυβος κινητήρα
Αδιάφορη σχεδίαση
Ελλείψεις στον εξοπλισμό της βασικής έκδοσης (Line)
Από τον ήχο και μόνο, μπορείς να αντιληφθείς πως αυτό το Fox κινείται από τον τρικύλινδρο κινητήρα των 1.200κ.εκ. που αποδίδει 55 ίππους. Ιπποδύναμη, η οποία σίγουρα ακούγεται λίγη, ακόμη και αν το βάρος του αμαξώματος δεν ξεπερνά τον ένα τόνο. Ευτυχώς, στον δρόμο η έλλειψη ισχύος δεν είναι τόσο έντονη όσο θα περίμενε κανείς καθώς το μοτέρ βρίσκει αρωγό την κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων. Τα πράγματα, όμως, γίνονται πιο ζόρικα όταν υπάρχουν πίσω επιβάτες και η αδυναμία του κινητήρα γίνεται εμφανής. Ένα ακόμη σημείο που προβληματίζει είναι όταν τίθεται σε λειτουργία το air-condition. Αρκετές φορές διαπιστώσαμε πως την ώρα που τραβούσαμε το πόδι μας από το γκάζι το μοτέρ παρουσίαζε ένα απότομο κλότσημα, προφανώς λόγω της μικρής του ισχύος.
Η μεγαλύτερη, πάντως, έκπληξη στο Fox αφορά στην πολύ καλή -για mini- απόσβεση που προσφέρει η ανάρτηση, στοιχείο αναμενόμενο καθώς το δάπεδο και το set-up προέρχονται από το μεγαλύτερο Polo. Συμπερασματικά, το Fox είναι ίσως το πιο άνετο μοντέλο με αστικό χαρακτήρα και με ποιότητα κύλισης που εξασφαλίζει ένα ξεκούραστο ταξίδι, όσο βέβαια σου επιτρέπει ο τρικύλινδρος θόρυβος.
Όσα δεν φτάνει η αλεπού…
Τελικά, το Fox δεν είναι αυτό που θα έλεγε κανείς ένα αυτοκίνητο αστικών διαστάσεων, αλλά κάτι παραπάνω. Ίσως σε αυτό να ποντάρουν και οι Γερμανοί. Στο γεγονός πως οι επιβάτες του Fox έχουν στην διάθεσή τους μεγαλύτερους χώρους από εκείνους ενός κλασικού mini -όπως είναι τα Citroen C2 ή Toyota Aygo. Κάπου, εκεί, όμως τα πράγματα αρχίζουν και μπερδεύονται καθώς το Fox ξεφεύγει από τις τιμές πώλησης των υπόλοιπων mini. Και αυτό το λέμε, διότι οι βασικές εκδόσεις -στα 1.200κ.εκ.- των Fox και Polo διαφέρουν προς τα πάνω κατά περίπου 1.000 ευρώ ενώ αν τις συγκρίνει κανείς με άλλα supermini θα διαπιστώσει πως η διαφορά είναι εξίσου μικρή.
Η λογική λέει πως από τις τρεις εκδόσεις του Fox -Line, Trendline και Sportline- λίγοι είναι αυτοί που θα προτιμήσουν την βασική, την Line που κοστίζει 9.500 ευρώ, στην οποία τα παράθυρα ανεβοκατεβαίνουν χειροκίνητα, αν και διαθέτει ABS, ημιαυτόματο κλιματισμό, ρυθμιζόμενο σε ύψος και απόσταση τιμόνι και ατσάλινους τροχούς 14 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 165/70.
Στην Trendline, η οποία στοιχίζει 9.990, προστίθενται το κεντρικό κλείδωμα, τα εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, οι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες και το διαιρούμενο πίσω κάθισμα σε αναλογία 50:50 ενώ η Sportline των 10.890 ευρώ, διαθέτει δύο ανακλινόμενα και συρόμενα πίσω καθίσματα, ράδιο-CD, προβολείς ομίχλης, προφυλακτήρες στο χρώμα του αμαξώματος και αλουμινένιες ζάντες 14 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 185/60.
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα)
1η
3,460:1/
6,8
2η
1,960:1/
12,0
3η
1,280:1/
18,4
4η
0,980:1/
24,1
5η
0,780:1/
30,2
Τελική σχέση διαφορικού
4,530
Ανάρτηση
Εμπρός
Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική ράβδος
Πίσω
Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική ράβδος
Φρένα
Εμπρός
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω
Ταμπούρα
ABS
Ναι
Τροχοί
Διαστάσεις
5,5Jx14
Υλικό
Αλουμίνιο
Τύπος ελαστικών
Dunlop SP Sport
Ελαστικά
185/60 R14
Ρεζέρβα
Κανονικής διαμέτρου
Σύστημα διεύθυνσης
Τύπος
Κρεμαγιέρα
Υποβοήθηση
Ηλεκτρομηχανική
Στροφές τιμονιού
2,8
Διάμετρος στροφής
11,0 μέτρα
Διαστάσεις
Μήκος
3,828 μέτρα
Πλάτος
1,660 μέτρα
Ύψος
1,544 μέτρα
Μεταξόνιο
2,465 μέτρα
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά)
1.428/1.424
Χώρος αποσκευών
260 λίτρα
Βάρος
998 κιλά
Αναλογία κιλών/ίππο
18,1
Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)
Πόλη
5,0
Εκτός
7,0
Μέση
6,0
Ρεζερβουάρ (λίτρα)
50
Αυτονομία
833χλμ. (θεωρητική μέση)
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα
17,5 δευτερόλεπτα
0-100χλμ./ώρα
148 χλμ./ώρα
Στον ανταγωνισμό περιλαμβάνονται μοντέλα αστικών διαστάσεων με παρόμοιο κυβισμό και τιμή πώλησης. Αν και το γερμανικό mini διατίθεται αποκλειστικά με τρίθυρο αμάξωμα, αυτό δεν σημαίνει πως δεν θα λάβει υπόψη του κανείς τον πεντάθυρο ανταγωνισμό, μιας και το σημαντικότερο κίνητρο απόκτησης ενός supermini αφορά στην τιμή πώλησης. Το γεγονός, πάντως, πως το Fox των 1.200κ.εκ. διαθέτει μικρότερη ονομαστική ιπποδύναμη από τις περισσότερες προτάσεις του ανταγωνισμού προφανώς δεν κολακεύει το μικρό VW.
Το ανανεωμένο κορεατικό mini αποτελεί μία από τις πιο οικονομικές προτάσεις στην κατηγορία του χωρίς να υπολείπεται από τον ανταγωνισμό. Ο κινητήρας του είναι πιο δυνατός από του Fox αλλά η αίσθηση που αποκομίζεις από το τελευταίο είναι καλύτερη ενώ οι χώροι του είναι λίγο μεγαλύτεροι. Ωστόσο, το Matiz διαθέτει πέντε πόρτες και είναι σημαντικά φθηνότερο από το Fox άρα φαντάζει ως μια από τις κορυφαίες επιλογές για κάποιον που δεν θέλει να ξοδέψει περισσότερα χρήματα.
Αν και διατίθεται και ως τρίθυρο, λόγω της χαμηλής τιμής πώλησής του επιλέξαμε την πεντάθυρη. Ο κινητήρας του υπολείπεται σε κυβισμό αλλά είναι πιο δυνατός από αυτόν του Fox και σε συνδυασμό με το μικρό βάρος του αμαξώματος προσφέρει καλύτερες επιδόσεις. O θόρυβος και στα δύο μοντέλα είναι τρικύλινδρος, οι χώροι για τους επιβάτες περίπου οι ίδιοι αλλά το Fox διαθέτει καλύτερη ποιότητα κατασκευής, μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ και διαφορετική οδική συμπεριφορά.
Η αξία του Atos είναι γνωστή στο αγοραστικό κοινό καθώς το κορεατικό μοντέλο κυκλοφορεί εδώ και αρκετό καιρό στην αγορά. Σε σχέση με το Fox, είναι φθηνότερο, διαθέτει ελαφρώς μικρότερους χώρους. Ωστόσο, η ποιότητα κατασκευής και η οδική συμπεριφορά είναι υπέρ του γερμανικού μοντέλου.
Το νέο Panda επιβεβαιώνει ακράδαντα την εμπειρία της Fiat στην κατασκευή μικρών αυτοκινήτων. To σημαντικότερο πλεονέκτημα του ιταλικού μοντέλου, απέναντι στο Fox, εντοπίζεται στην χαμηλότερη τιμή πώλησής του και στα πέντε χρόνια εγγύησης για τα μηχανικά του μέρη αφού η προσφερόμενη άνεση, οι επιδόσεις και η οδική συμπεριφορά είναι λίγο-πολύ πανομοιότυπες.
To Picanto αποτελεί μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην κατηγορία, διατίθεται σε αρκετά καλή τιμή πώλησης και με ικανοποιητικό εξοπλισμό. Σε σύγκριση με το Fox, η ποιότητα κατασκευής του KIA είναι ένα κλικ πιο κάτω, ο χώρος αποσκευών είναι αρκετά μικρότερος ενώ η άνεση από την ανάρτηση προσεγγίζει αυτή του γερμανικού μοντέλου. Οι επιδόσεις είναι περίπου ίδιες αλλά η μεγαλύτερη διαφορά θα πρέπει να εντοπιστεί στη τιμή πώλησης των δύο μοντέλων.
Το Micra χαρακτηρίζεται από την δική του ξεχωριστή σχεδίαση προσφέροντας εφάμιλλους χώρους με το Fox και παρόμοια επίπεδα άνεσης. Με βάση τον εξοπλισμό που προσφέρει κάθε μοντέλο, οι διαφορές στις τιμές πώλησης είναι μικρές ενώ ένα από τα ισχυρότερα σημεία του ιαπωνικού αυτοκινήτου είναι ο πιο δυνατός κινητήρας των 65 ίππων.
Χωρίς να διαθέτει κάτι το ιδιαίτερο, το μικρότερο μοντέλο της Suzuki διατίθεται σε αρκετά καλή τιμή πώλησης, διαθέτει αποκλειστικά πέντε πόρτες και δυνατό κινητήρα. Ωστόσο, η οδική του συμπεριφορά θυμίζει μοντέλα προηγούμενης γενιάς ενώ σύντομα πρόκειται να αντικατασταθεί.
Λόγω τιμής πώλησης και αμαξώματος, ως ανταγωνιστή του Fox θεωρούμε την τρίθυρη έκδοση του Aygo. To μικρότερο μοντέλο της Toyota είναι ίσως αυτό με την πιο ευχάριστη οδική συμπεριφορά στην κατηγορία του αλλά το Fox είναι περισσότερο αυτοκίνητο. Ο επίσης τρικύλνδρος κινητήρας είναι αισθητά πιο δυνατός από εκείνον του Fox και προσφέρει σημαντικά καλύτερες επιδόσεις. Η εικόνα στο εσωτερικό του Aygo διαθέτει περισσότερο στιλ αλλά οι χώροι στο γερμανικό μοντέλο είναι σημαντικά μεγαλύτεροι.
LIVE: Ρόμα – Λάτσιο. Παρακολουθήστε στις 21:45 live την εξέλιξη της αναμέτρησης Ρόμα – Λάτσιο για τη 19η αγωνιστική της Serie A. Τηλεοπτική κάλυψη από Cosmote Sports 2.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Έκκληση προς τα ανεπτυγμένα έθνη για σταδιακή κατάργηση των ορυκτών καυσίμων, καθώς οι αναπτυσσόμενες χώρες αντιμετωπίζουν οικονομικές πιέσεις - Η κλιματική αλλαγή γεννά νέες προτεραιότητες
Οι πελάτες του καταστήματος στη Θεσσαλονίκη εντοπίστηκαν να παίζουν διάφορα τυχερά παιχνίδια εντός του καταστήματος, ενώ οι αρχές πέρασαν χειροπέδες και ιδιοκτήτη του εν λόγω καταστήματος
Περισσότεροι από χίλιοι άνθρωποι στην πόλη Τσέτινιε, στο νότιο Μαυροβούνιο παρέμειναν σιωπηλοί για 12 λεπτά στη μνήμη των 12 θυμάτων, μεταξύ των οποίων και δύο παιδιά
Ο δημοσιογράφος Simon Jones δήλωσε ότι η The Vivienne, που πέθανε το Σαββατοκύριακο, ήταν «ένας απίστευτα αγαπητός, εγκάρδιος και καταπληκτικός άνθρωπος».
Όλοι λένε ότι το περπάτημα κάνει καλό, τόσο στη σωματική όσο και στη ψυχική υγεία μας. Αυτές είναι οι αλλαγές που θα δείτε αν το βάλετε στο πρόγραμμά σας.