Jeep Patriot 2007: Πύραυλος εδάφους-εδάφους;
Μιχάλης Τσαούτος Πριν παρευρεθώ στην πρώτη ευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου Jeep Patriot, η οποία έγινε στην Κεντρική Ελλάδα, θεωρούσα ότι ο συσχετισμός των ομώνυμων αμερικανικών πυραύλων εδάφους-αέρος με το νεόφερτο όχημα του ομίλου Chrysler θα ήταν σίγουρα ατυχής. Πως να πει κανείς «πύραυλο» ένα αυτοκίνητο με «μόλις» 170 ίππους, όταν μάλιστα από τον ίδιο «στάβλο» […]
- Αλέξης Τσίπρας στη Liberation: «Καταστροφική η επίδραση των αυταρχικών καθεστώτων»
- Δασμοί, ο «ελβετικός σουγιάς» του Τραμπ - Οικονομικό όπλο ή εθνική αυτοχειρία;
- Γερουλάνος: Σοβαρευτείτε κ. Μητσοτάκη, είστε πρωθυπουργός, όχι τρολ του διαδικτύου
- Grammy: Ανακοινώθηκαν οι performers που πρόκειται να δούμε – Charli xcx και Chappell Roan κατακτούν τη σκηνή
Μιχάλης Τσαούτος
Πριν παρευρεθώ στην πρώτη ευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου Jeep Patriot, η οποία έγινε στην Κεντρική Ελλάδα, θεωρούσα ότι ο συσχετισμός των ομώνυμων αμερικανικών πυραύλων εδάφους-αέρος με το νεόφερτο όχημα του ομίλου Chrysler θα ήταν σίγουρα ατυχής.
Πως να πει κανείς «πύραυλο» ένα αυτοκίνητο με «μόλις» 170 ίππους, όταν μάλιστα από τον ίδιο «στάβλο» βγαίνουν μοτέρ όπως το 6.1L V8 HEMI με 420+ ίππους; Η απάντηση …στο τέλος του κειμένου.
Patriot ή Compass;
Το πρώτο ερώτημα που -εύλογα- θα απευθύνει κανείς, είναι τι διαφορά έχει το Jeep Patriot από το νεοφερμένο Jeep Compass; Η απάντηση είναι «ελάχιστες» ή «πάρα πολλές» – εξαρτάται από ποια σκοπιά θα το δει κανείς.
Από πλευράς κινητήρα, συναντάμε ολόιδιο το τετρακύλινδρο 16βάλβιδο μηχανικό σύνολο βενζίνης των 2,4 λίτρων, επονομαζόμενο και «World Engine», το οποίο προέρχεται από την Dodge και αποδίδει 170 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. Η ροπή του ανέρχεται στα 22,4 χιλιογραμμόμετρα στις 4.500 σ.α.λ.
Διατίθεται με δύο διαφορετικά κιβώτια ταχυτήτων, ένα μηχανικό πέντε σχέσεων και το αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT, το οποίο όμως μπορεί να προσομοιώσει τη λειτουργία ενός κλασικού εξατάχυτου κιβωτίου. Και τα δύο προσφέρονται ακριβώς ίδια και στο Compass.
Η τετρακίνηση που χρησιμοποιεί το Patriot (και το Compass) είναι το σύστημα Freedom Drive I, με κίνηση σε κανονικές συνθήκες μόνο στους μπροστινούς τροχούς, ενώ -όταν χρειαστεί- η κίνηση μπορεί να μεταφερθεί αυτόματα και στον πίσω άξονα.
Ο οδηγός μπορεί να «κλειδώσει» την μετάδοση της κίνησης σε ποσοστό 40% μπροστά-60% πίσω με το τράβηγμα ενός διακόπτη, για να ξεπεράσει δύσβατα εδάφη (όχι, το ανέβασμα της μιας ρόδας στο πεζοδρόμιο δεν εμπίπτει σε αυτή την κατηγορία). Το «κλείδωμα» του μοιράσματος της ροπής κίνησης μπροστά και πίσω απενεργοποιείται αυτόματα όταν η ταχύτητα του αυτοκινήτου υπερβεί τα 40 χλμ./ώρα.
Που εντοπίζονται τελικά οι διαφορές; Μα φυσικά στην εξωτερική εμφάνιση των δύο αυτοκινήτων που για πολλούς είναι το βασικότερο κριτήριο επιλογής. Το Patriot έχει εμφανώς πιο τετραγωνισμένο σχήμα από το Compass, έχει περισσότερες γωνίες, οι θόλοι του είναι πιο κοφτοί και γενικά φωνάζει «είμαι Jeep».
Το Compass το κατατάσσει κανείς κατευθείαν στην κατηγορία των SUV, ενώ το Patriot δείχνει πιο «καθαρόαιμο». Μπορεί κανείς να πει ότι θυμίζει λίγο το Cherokee της προηγούμενης γενιάς, αλλά σίγουρα δεν μοιάζει με κάποιο άλλο αυτοκίνητο του ανταγωνισμού.
Εξαιρετικό στο χώμα
Ίσως το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του Patriot είναι ο τρόπος που κινείται στο χώμα. Οι αναρτήσεις του (διαφορετικές από το Compass -γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός / άξονας πολλαπλών συνδέσμων πίσω) δούλεψαν άψογα σε χωματόδρομους σαν αυτούς που συναντάμε στο Ράλι Ακρόπολις και σε συνδυασμό με την ικανοποιητική απόσταση του οχήματος από το έδαφος του επέτρεπαν να κινηθεί πολύ γρήγορα.
Χαρακτηριστικό είναι ότι σε χωμάτινη διαδρομή το Cherokee χτύπησε πολλές φορές σε πέτρες (καθώς εξέχουν τα διαφορικά του στο κάτω μέρος), ενώ το Patriot πέρασε την ίδια διαδρομή αθόρυβα και βελούδινα. Η έλλειψη υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων, το λεγόμενο «κοντό», δεν θα σας λείψει σχεδόν ποτέ (εκτός αν π.χ. θέλετε να βγάζετε ένα σκάφος με το τρέιλερ από τη θάλασσα).
Οι 170 ίπποι του κινητήρα είναι αρκετοί για τα 1.500 κιλά του α
auto.in.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις