Ξεκίνησε η κατασκευή της μεγαλύτερης οδικής σήραγγας στα Τέμπη
Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, πάτησε το κουμπί που προκάλεσε την πρώτη έκρηξη για τη διάνοιξη της μεγαλύτερης οδικής σήραγγας της Ελλάδας, στα Τέμπη. Ο κ. Σουφλιάς αφιέρωσε το έργο στη μνήμη των 21 παιδιών από το Μακροχώρι Ημαθίας που σκοτώθηκαν το 2003.
38
Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, πάτησε το κουμπί που προκάλεσε την πρώτη έκρηξη για τη διάνοιξη της μεγαλύτερης οδικής σήραγγας της Ελλάδας, στα Τέμπη. Η σήραγγα Τ2 είναι διπλού κλάδου και κάθε κλάδος έχει μήκος 6.100 μέτρα. Επιπλέον, κατασκευάζονται τα μέτωπα για τη διάνοιξη και των άλλων δύο σηράγγων, της Τ1 μήκους 1.900 μέτρων και της Τ3 μήκους 3.200 μέτρων, ανά κλάδο, για τη διέλευση του Πλαταμώνα.
Με την ολοκλήρωση του έργου, οι οδηγοί, που κινούνται στην εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης, θα παρακάμπτουν ένα δύσκολο κομμάτι του δρόμου, την Κοιλάδα των Τεμπών. Το έργο εντάσσεται στη σύμβαση παραχώρησης που περιλαμβάνει την κατασκευή του τμήματος ΠΑΘΕ από την αρχή των Τεμπών, Πλαταμώνα μέχρι το Κλειδί Ημαθίας.
Το έργο είναι συνολικού κόστους 1.3 δισ ευρώ και η κατασκευή του θα διαρκέσει 4,5 χρόνια. Ο αυτοκινητόδρομος Ράχες Μαλιακού – Κλειδί Ημαθίας θα έχει συνολικό μήκος 230 χιλιόμετρα.
Μιλώντας κατά την έναρξη των εργασιών, ο κ. Σουφλιάς τόνισε ότι αισθάνεται χαρά και συγκίνηση, καθώς επί των ημερών του στο ΥΠΕΧΩΔΕ ξεκίνησε η κατασκευή του έργου.
«Εδώ στα Τέμπη έχει χυθεί το αίμα εκατοντάδων συνανθρώπων μας. Εκείνο, όμως, που με συγκλόνισε περισσότερο, όπως πιστεύω όλο το πανελλήνιο, ήταν ο άδικος χαμός των 21 παιδιών από το Μακροχώρι Ημαθίας, την Κυριακή 13 Απριλίου 2003. Θα μου επιτρέψετε, λοιπόν, να αφιερώσω το έργο στην μνήμη αυτών των παιδιών, ως ένα ελάχιστο φόρο τιμής» τόνισε.
Είπε ακόμη ότι η χώρα την περίοδο 2012-2013 θα είναι μία άλλη Ελλάδα, που θα έχει πολύ καλύτερους συντελεστές ανάπτυξης και προόδου για πολλές απομονωμένες περιοχές. Τόνισε επίσης ότι από το Μάρτιο του 2009 θα καταργηθούν τα διόδια των Τεμπών για την ελεύθερη μετακίνηση των κατοίκων της περιοχής και θα λειτουργήσουν διόδια στον Πυργετό για τους χρήστες του αυτοκινητόδρομου.
Παράλληλα, υπεραμύνθηκε της μεθόδου κατασκευής δημόσιων έργων με σύμβαση παραχώρησης, τονίζοντας ότι είναι αναγκαία, καθώς το κόστος των έργων είναι πολύ υψηλό και το δημόσιο δεν έχει τους απαραίτητους πόρους για να τα χρηματοδοτήσει.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ
- Φέτα: «Είναι πλέον αδικαιολόγητες οι τιμές» λένε οι παραγωγοί – Οι παράγοντες που τις καθορίζουν
- Αγρίνιο: Πέθανε η 18χρονη που είχε τραυματιστεί σε τροχαίο – Και δεύτερο παιδί θρηνεί η οικογένεια
- Ελλάδα – Μ. Βρετανία: Στόχος η ρεβάνς για την Εθνική και… στο «βάθος» πρόκριση
- Ρουμανία: Στις κάλπες η χώρα για τον πρώτο γύρο των προεδρικών εκλογών – Θα κόψει το νήμα ο ακροδεξιός;
- Κάνιε Γουέστ: Κατηγορείται για σεξουαλική παρενόχληση
- Διαχωριστική γραμμή από τον ΣΥΡΙΖΑ το νέο κόμμα Κασσελάκη