Υπεγράφη στο Μέγαρο Μαξίμου η συμφωνία του ΟΛΠ με την Cosco
Υπεγράφη την Τρίτη η σύμβαση μεταξύ του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά και της κινεζικής CΟSCΟ για την παραχώρηση της εκμετάλλευσης του εμπορικού λιμανιού του Πειραιά τα επόμενα 35 χρόνια. Οι επενδύσεις που θα γίνουν την επόμενη πενταετία αγγίζουν τα 620 εκατ. ευρώ.
27
Υπεγράφη το μεσημέρι τηςΤρίτης η σύμβαση μεταξύ του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά και της κινεζικής CΟSCΟ για την παραχώρηση της εκμετάλλευσης του εμπορικού λιμανιού του Πειραιά τα επόμενα 35 χρόνια έναντι 4,3 δισ. ευρώ.
Στις δηλώσεις του ο Κ.Καραμανλής εξήρε το επίπεδο των οικονομικών σχέσεων των δύο χωρών, χαρακτήρισε στρατηγική την ελληνοκινεζική οικονομική σχέση και τόνισε ότι γίνεται πολύ σημαντική δουλειά στον τομέα αυτό.
Ο Κώστας Καραμανλής χαρακτήρισε καίριο το ρόλο της Κίνας στις παγκόσμιες οικονομικές εξελίξεις, ειδικά την περίοδο χρηματοπιστωτικής κρίσης που διανύουμε και έδωσε έμφαση στη συμφωνία που υπογράφηκε για την παραχώρηση του σταθμού διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά, μεταξύ του ΟΛΠ και της εταιρείας COSCO.
Ο πρόεδρος της Κίνας Χου Ζιντάο χαρακτήρισε εγκάρδια και εποικοδομητική τη συνάντηση, η οποία, όπως είπε, αφορούσε θέματα κοινού ενδιαφέροντος και τόνισε ότι καταλήξαμε σε πολλές κοινές αντιλήψεις.
Εκτίμησε ότι από το 2006 η συνεργασία σε όλες τις πτυχές της σημείωσε μεγάλη πρόοδο και ανέφερε ότι η Κίνα είναι ικανοποιημένη από τα αποτελέσματα της συνεργασίας της με την Ελλάδα.
Ιστορική για την Ελλάδα χαρακτήρισε και ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Αναστάσης Παπαληγούρας τη συμφωνία.
«Είναι στρατηγικά και οικονομικά τα σημαντικότατα οφέλη που προκύπτουν για την Ελλάδα από την υπογραφή της Σύμβασης παραχώρησης μέρους του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ, στην κινεζική COSCO», δήλωσε ο κ. Παπαληγούρας και πρόσθεσε:
«O Πειραιάς καθιερώνεται ως πύλη εμπορίου Ανατολής – Δύσης και ισχυροποιείται ο ρόλος της Ελλάδας ως οικονομικό κέντρο της νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Μεσογείου, ενώ αναδεικνύεται ως κρίσιμος διαμετακομιστικός κόμβος για τα κινεζικά προϊόντα που εισάγονται στην Ευρώπη».
Αντιδρούν οι εργαζόμενοι
Δείτε το βίντεο
Οι εργαζόμενοι απέχουν από την υπερωριακή εργασία για 13ο μήνα και σήμερα πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας και πορεία στη Βουλή.
Ο πρόεδρος της CΟSCΟ Γουάι Ζιάφου, ο οποίος βρίσκεται στην Αθήνα, σε συνέντευξη Τύπου, τη Δευτέρα,υποσχέθηκε επενδύσεις ύψους 350 εκατομμυρίων ευρώ, ανάπτυξη και προσλήψεις προσωπικού, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Τα Νέα.
«Η κινεζική διοίκηση που αναλαμβάνει τα ηνία του λιμανιού τον Οκτώβριο του 2009 διαθέτει τα μέσα και την τεχνογνωσία ούτως ώστε να μετατρέψει αμέσως τον Πειραιά σε σύγχρονο διαμεκομιστικό εμπορικό κέντρο της Ευρώπης. Θα δημιουργηθούν δύο σύγχρονες προβλήτες, οι οποίες θα μπορούν να εξυπηρετούν ταυτοχρόνως έξι κοντέινερ, δυναμικότητας 10.000 εμπορευματοκιβωτίων έκαστο» είπε και πρόσθεσε ότι «στο λιμάνι του Πειραιά θα έρχονται πλοία και φορτία από ακόμη τρεις μεγάλες εταιρείες που συνεργάζονται στενά με τον κινεζικό όμιλο».
Σύμφωνα με τον ΟΛΠ, η εταιρεία θα έχει εξασφαλισμένα κέρδη, με την ενοικίαση μέρους μίας μόνο δραστηριότητας, 3,4 δισ. ευρώ σε 35 χρόνια. Δηλαδή ετήσια κέρδη 120 εκατ. ευρώ, όταν τα αντίστοιχα σήμερα από την άσκηση της ίδιας δραστηριότητας δεν ξεπερνούν τα 7 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
Τα κέρδη για τον ΟΛΠ θα είναι ακόμη μεγαλύτερα, αφού στο τίμημα δεν συμπεριλαμβάνονται οι επενδύσεις στις υποδομές που θα γίνουν την επόμενη πενταετία, ύψους 620 εκατ. ευρώ.
Αντίθετη η αντιπολίτευση
Τα κόμματα της αντιπολίτευσης διαφωνούν κάθετα με την υπογραφή της σύμβασης.
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Γ.Παπανδρέου δήλωσε την Τρίτη μετά τη συνάντησή του με τον Κινέζο πρόεδρο ότι «είχα την ευκαιρία να επαναλάβω την πάγια θέση του ΠΑΣΟΚ για τις στρατηγικές υποδομές και το πώς εμείς τις βλέπουμε για την πατρίδα μας».
Η πολιτική εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Εμπορικής Ναυτιλίας, Ελπίδα Τσουρή κάλεσε την κυβέρνηση να μην υπογράψει, λέγοντας ότι «το καινοτόμο, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, σχέδιο της κυβέρνησης, εκποίησης δημόσιας περιουσίας, με τη μετατροπή ενός δημόσιου και, μάλιστα, κερδοφόρου, κρατικού μονοπωλίου σε ιδιωτικό, δεν αποτελεί λόγο γιορτής και πανηγυρισμών».
Ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Γ.Παπακωνσταντίνου σημείωσε ότι «η κυβέρνηση επιλέγει να δώσει τις τηλεπικοινωνίες σε μία γερμανική εταιρεία, την Ολυμπιακή Αεροπορία σε Αραβες και τα λιμάνια σε μία κρατική κινεζική τράπεζα».
Με τον Κινέζο πρόεδρο συναντήθηκε και η γγ του ΚΚΕ Αλ.Παπαρήγα, η οποία εξέφρασε την αντίθεση της στην ιδιωτικοποίηση των λιμανιών της χώρας.
Από τη πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ, οι βουλευτές Πειραιά Θ.Δρίτσας και Π.Λαφαζάνηςζήτησαν από την κυβέρνηση και τη διοίκηση του ΟΛΠ«να εγκαταλείψουν κάθε σχέδιο για την υπογραφή της Σύμβασης παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ στην κινέζικη εταιρία COSCO», καθώς, όπως είπαν,«αποτελεί μείζον ατόπημα η σύνδεση ανάπτυξης των διακρατικών σχέσεων Ελλάδας-Κίνας με την απαράδεκτη εκχώρηση του λιμανιού του Πειραιά στην κρατικών συμφερόντων κινέζικη εταιρεία COSCO, η οποία βρίσκει την καθολική, σχεδόν, αντίθεση του ελληνικού λαού».
Με τη σειρά του ο εκπρόσωπος Τύπου του ΛΑΟΣ, Κυριάκος Βελόπουλος τόνισε: «Η κυβέρνηση θυμίζει τον μεσαιωνικό καρδινάλιο που βάφτιζε το κρέας, ψάρι. Έτσι βαφτίζει το ξεπούλημα, «αποκρατικοποίηση». Αραβες και άλλοι ξένοι «επενδυτές» την Ολυμπιακή. Γερμανοί τον ΟΤΕ, Κινέζοι τα λιμάνια. Είναι αποφασισμένοι να μην αφήσουν τίποτα στους Έλληνες. Αυτό δεν είναι επανίδρυση του κράτους, είναι κατεδάφιση».
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις