Σε δημοπρασία από τον Sotheby’s η «Μεγάλη Παρασκευή» του Θεόδωρου Ράλλη
Ένα από τα σημαντικότερα έργα του Θεόδωρου Ράλλη (1852-1909) θα δημοπρατηθεί στο Greek Sale του οίκου Sotheby's, την Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2011 στο Λονδίνο. Πρόκειται για το έργο «Μεγάλη Παρασκευή», που φιλοτεχνήθηκε στο Παρίσι το 1885 και προέρχεται από ιδιωτική συλλογή στη Μεγάλη Βρετανία, ενώ δεν έχει παρουσιαστεί στο κοινό για περισσότερα από 50 χρόνια.
Ένα αριστούργημα του Θεόδωρου Ράλλη (1852-1909) θα δημοπρατηθεί στο Greek Sale της Τρίτης 22 Νοεμβρίου 2011, τα έργα του οποίου θα προσφερθούν στο πλαίσιο της Δημοπρασίας «European Paintings».
Πρόκειται για το έργο «Μεγάλη Παρασκευή», που φιλοτεχνήθηκε στο Παρίσι το 1885 και προέρχεται από ιδιωτική συλλογή στη Μεγάλη Βρετανία, ενώ δεν έχει παρουσιαστεί στο κοινό για περισσότερα από 50 χρόνια. Με τιμή εκτίμησης που ανέρχεται στα 340.000 ευρώ – 540.000 ευρώ, το έργο είχε εκτεθεί στο Παρισινό Σαλόνι τη χρονιά της δημιουργίας του και απέσπασε διθυραμβικά σχόλια.
Στο πανέμορφο αυτό έργο, ο Ράλλης απεικονίζει ένα νεαρό κορίτσι ντυμένο με αγροτική ενδυμασία, το οποίο έχοντας αναλάβει την επίβλεψη της εκκλησίας τη Μεγάλη Παρασκευή, έχει αποκοιμηθεί στο πόστο του.
Ο ήλιος ανατέλλει και το φως μπαίνει στο ναό και αρχίζει να φωτίζει τις αρχαίες τοιχογραφίες, ενώ τα κεριά από το προηγούμενο βράδυ καίνε ακόμη. Ο Ράλλης απεικόνιζε συχνά σκηνές από την εκκλησιαστική ζωή της Ελλάδας και αυτή η μοναδικά ελληνική σκηνή του επέτρεψε να ξεδιπλώσει το καλλιτεχνικό του ταλέντο με μοναδική τεχνική -από τη νεκρή φύση πάνω αριστερά, μέχρι τον τρόπο που το φως των κεριών παιχνιδίζει απαλά στις σκιές και τα ολοζώντανα λουλούδια που είναι διασκορπισμένα στο πάτωμα.
Η σκηνή, όπως αναφέρει η αυθεντική πλακέτα από το Παρισινό Σαλόνι που βρίσκεται στην κορνίζα του, διαδραματίζεται στα Μέγαρα Αττικής και αποτελεί, όπως πολλές από τις εκκλησιαστικές σκηνές του Ράλλη, ένα φόρο τιμής στη ζωή της ελληνικής επαρχίας.
Η επιλογή σκηνών από την καθημερινότητα της Εκκλησίας ήταν ιδιαίτερα δημοφιλής ανάμεσα στους καλλιτέχνες της εποχής, καθώς γεφύρωνε το χάσμα μεταξύ της καθιερωμένης προτίμησης που έδειχνε η καλλιτεχνική κοινότητα για ακαδημαϊκά ιστορικά και θρησκευτικά έργα, των νέων ρευμάτων στην τέχνη, που πρέσβευαν πως ένα έργο πρέπει να αντανακλά το πνεύμα της εποχής του, και της ζήτησης από τους συλλέκτες για πίνακες διακοσμητικού χαρακτήρα.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- Χαλάνδρι: «Μας χτύπησε και μας κλώτσησε» – Αντιδήμαρχος καταγγέλλει τον αστυνομικό που χαιρέτισε ναζιστικά
- Τζον Ρίαρντον: Ο ηθοποιός κατάφερε να βγει νικητής από τη δύσκολη μάχη του με τον καρκίνο
- Βενεζουέλα: Το αρχαιότερο μέρος στον πλανήτη Γη είναι άγριο και απόκοσμο – Πού βρίσκεται
- Προσπαθεί να κλείσει άμεσα τον Τα η Μπαρτσελόνα
- Φινλανδία: Νέα καταστροφή υποθαλάσσιου καλωδίου – Δεν αποκλείεται το σαμποτάζ
- Κακοκαιρία: Επικαιροποιήθηκε το έκτακτο δελτίο της ΕΜΥ – Πού απαιτείται προσοχή