Ξένια Καλογεροπούλου στο «Μονόγραμμα»
Στην Ελλάδα πραγματοποιεί την πρώτη της εμφάνιση το 1958, με το θίασο του Μίμη Φωτόπουλου και αμέσως μετά συνεργάστηκε με το «Νέο Θέατρο» του Βασίλη Διαμαντόπουλου, στο εμβληματικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη «Παραμύθι χωρίς όνομα».
Στην πολύχρονη πορεία της στο θεατρικό σανίδι έχει ερμηνεύσει με ιδιαίτερη επιτυχία έργα από ολόκληρο σχεδόν το φάσμα του κλασικού ελληνικού και ξένου ρεπερτορίου.
Η παρουσία της Ξένιας Καλογεροπούλου στον κινηματογράφο συνίσταται σε 36 ελληνικές ταινίες και 3 ξένες παραγωγές και για την ερμηνεία της στην ταινία «Γάμος αλά Ελληνικά» πήρε το Α΄ βραβείο γυναικείου ρόλου στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Στην τηλεόραση παλαιότερα συμμετείχε στο σήριαλ «Τα καθημερινά» και παρουσίαζε το παιχνίδι γνώσεων «Ζωντανό Σταυρόλεξο».
Η Ξένια Καλογεροπούλου υπήρξε πρωτοπόρος δημιουργός καθιερώνοντας πριν από 40 χρόνια την παιδική σκηνή, που ονόμασε τελικά «Μικρή Πόρτα», έργο ευθύνης για τις εύπλαστες παιδικές ψυχές.
Έγραψε έργα για παιδιά με πιο χαρακτηριστικό το ταξίδι του «Οδυσσεβάχ», έργο σταθμός που μεταφράστηκε σε 8 γλώσσες.
Παράλληλα με την έντονη πνευματική δραστηριότητα που την χαρακτηρίζει, μετέφρασε 21 θεατρικά έργα, σκηνοθέτησε και επί πλέον διεύρυνε το έργο της με το «Εργαστήρι του θεάτρου Πόρτα», που απευθύνεται σε πολύ μικρά παιδιά ακόμα και έως το λύκειο, αλλά και σε εκπαιδευτικούς.
Έχει βραβευτεί με τα βραβεία: «Κάρολος Κουν» και της Ακαδημίας Αθηνών.
Μια δημιουργική παρέμβαση της Ξένιας Καλογεροπούλου είναι ακόμα και το θέατρο που απευθύνεται στη βρεφική ηλικία (από 1 – 4 ετών), με το έργο «Που είναι;», επινόηση σκηνοθεσία της ίδιας και της Μάρθας Κλουκίνα που ερμηνεύει η Άννα Μάσχα αυτή τη περίοδο στο θέατρο «Πόρτα».
Προλογίζει ο Γιώργος Σγουράκης
Σκηνοθεσία: Χρίστος Ακρίδας
Φωτογραφία: Στάθης Γκόβας
Ηχοληψία: Νίκος Παναγοηλιόπουλος
Μοντάζ: Σταμάτης Μαργέτης
Διεύθυνση Παραγωγής: Στέλιος Σγουράκης
- Τριντό: Τον εγκατέλειψε η πλειοψηφία των βουλευτών του – Πολιτική κρίση στο φόντο της εκλογής Τραμπ
- «Ήταν όλοι τους παιδιά μου», το αριστούργημα του Άρθουρ Μίλλερ στο θέατρο Αλκυονίς
- Το ΕΚΠΑ στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο του CIVIS: Μια Διαδρομή Πρωτοπορίας και Εξωστρέφειας
- Εφορία: Αυτόματη επιβολή προστίμων για εκπρόθεσμες φορο-δηλώσεις
- Πως ο πόλεμος στην Ουκρανία έκανε ακροδεξιά και πληθωρισμό παγκόσμιους «βασιλιάδες»
- Επιστροφή στον πρώην: Η σύγχρονη «Οδύσσεια» των σχέσεων