Η «κοινωνική» μηχανή αναζήτησης του Facebook τέθηκε πρώτη φορά σε λειτουργία στις 15 Ιανουαρίου, σε μια δοκιμή στην οποία συμμετέχει περιορισμένος αριθμός μελών από όλο τον κόσμο, υπό την προϋπόθεση ότι χρησιμοποιούν το Facebook σε US English.

Εντούτοις, η περίοδος διεξαγωγής των δοκιμών προβλέπεται σύντομη, αν και η ενεργοποίηση του Facebook Graph Search για όλους θα γίνει σταδιακά. To Facebook προβλέποντας το ενδιαφέρον των ιδιοκτητών επιχειρήσεων στους κόλπους του να ανέλθουν στην λίστα αποτελεσμάτων, εξέδωσε τα πρώτα tips για την βελτιστοποίηση της εμφάνισης στα αποτελέσματα της νέας μηχανής. Στην συνέχεια, θα προσπαθήσουμε να σας μεταφέρουμε τα πρώτα κόλπα SEO με συμπληρωματικές πληροφορίες.

Παρά το γεγονός ότι μπορεί να μην είστε στους λιγοστοόυς τυχερούς που έχουν Graph Search, μπορείτε να δοκιμάσετε μερικές ενδεικτικές αναζητήσεις από τα παρακάτω link και να δείτε μοναδικά προσωπικά αποτελέσματα για εσάς. Κάντε κλικ και ένα page down για να βρείτε τους αντίστοιχους συνδέσμους:

Συμπληρώστε και Ενημερώστε τις Πληροφορίες για την Σελίδα σας

Η δυνατότητα αναζήτησης με βάση την τοποθεσία (π.χ. «στην Αθήνα»), τις κατηγορίες προϊόντων (laptop, ρολόγια, καλλυντικά) και τις υπηρεσίες (εστιατόρια, μπαρ, ξενοδοχεία) καθιστούν απαραίτητη την πληρότητα και την εγκυρότητα των στοιχείων αυτών (στην ενότητα Πληροφορίες) και φυσικά την δημοσιοποίησή τους σε κάθε Σελίδα επιχείρησης στο Facebook (διαβάστε πως δημιουργείται μια Σελίδα στο Facebook).

Συμπληρώστε σωστά την Τοποθεσία (για τοπικές επιχειρήσεις)

Καθώς το Facebook Graph Search είναι και μια μηχανή αναζήτησης τοπικών επιχειρήσεων, κάθε τοπική επιχείρηση πρέπει να δημοσιεύει σωστά την τοποθεσία της. Βεβαιωθείτε ότι έχετε συμπεριλάβει στις Πληροφορίες, μια έγκυρη διεύθυνση. Οι χρήστες θα μπορούν να δουν και να δηλώσουν παρουσία στη σελίδα σας (Check in) χρησιμοποιώντας τις Τοποθεσίες Facebook.

Το ενδιαφέρον είναι ότι, εάν έχετε μια μικρή τοπική επιχείρηση και δεν θέλετε να δημιουργήσετε Σελίδα στο Facebook, μπορείτε να εισάγετε (ως μέλος του Facebook βέβαια) την επιχείρησή σας ως «Τοποθεσία» (place), που θα δέχεται like και Check-In. Με αυτό τον τρόπο, αυξάνετε την πιθανότητα να εμφανίζεστε (ως Τοποθεσία) στα αποτελέσματα τοπικής αναζήτησης του Facebook Graph Search, κάτι που εξαρτάται άμεσα από τα Like και τα Check-in (κοινοποίηση της παρουσίας τους στους φίλους τους στο Facebook) που θα κάνουν οι άνθρωποι στον κύκλο του χρήστη που υποβάλλει την αναζήτηση.

  • Μπορείτε να δημιουργήσετε νέα τοποθεσία, μόνο αν δεν υπάρχει ήδη μια τοποθεσία με παρόμοιο όνομα από το smartphone σας. Με τις υπηρεσίες τοποθεσίας ενεργοποιημένες, μεταβαίνετε στις επιλογής του Facebook, επιλέγετε Κοντά, Κοινοποίηση παρουσίας (πάνω δεξιά) και αρχίζετε να πληκτρολογείτε το όνομα της τοποθεσίας που θέλετε να προσθέσετε. Αν δεν υπάρχουν τοποθεσίες με παρόμοιο όνομα, πατήστε Προσθήκη «[το όνομα της επιχείρησής σας]», και ξανά Προσθήκη. Στη συνέχεια, μπορείτε, αν θέλετε, να δημοσιεύσετε κάτι από την τοποθεσία, όπως μια λεζάντα, να προσθέστε ετικέτα σε φίλους ή να προσθέστε μια φωτογραφία και να επιλέξετε Δημοσίευση. Ως προεπιλεγμένη τοποθεσία για κάθε νέα Τοποθεσία που δημιουργείτε είναι το σημείο στο οποίο βρίσκεστε.

Αλληλεπιδράσεις: Χρειάζεστε Like, Σχόλια και Κοινοποιήσεις

Ιδιαίτερη αξία για την αναρρίχηση στην 1η σελίδα των αποτελεσμάτων του Facebook Graph Search του χρήστη (η οποία είναι διαφορετική για τον καθένα) είναι η σχέση που διατηρεί με την Σελίδα σας, ή ο ευρύτερος κύκλος του με την Σελίδα σας (ή έστω την Τοποθεσία σας).

Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να κάνετε ό,τι μπορείτε για να αυξήσετε τους δεσμούς που σας ενώνουν με όσο το δυνατόν περισσότερα μέλη του Facebook. Δηλαδή, πρέπει να αυξήσετε τον βαθμό αλληλεπίδρασης με την Σελίδα σας, όταν ως αλληλεπίδραση νοούνται τα Like στην Σελίδα και στις αναρτήσεις σας, τα Σχόλια και οι Κοινοποιήσεις. Όσο περισσότεροι φίλοι (και οι φίλοι των φίλων του) ερευνητή κάνουν ολοένα περισσότερα Like, υποβάλλουν σχόλια και κοινοποιούν κάτι από την Σελίδα σας τόσο περισσότερο αυξάνεται η πιθανότητα να εμφανιστεί η δική σας Σελίδα σας ψηλά στα αποτελέσματα της αναζήτησής του.

Κερδίστε τους «στενούς φίλους»

Επιπλέον, ιδιαίτερη αξία προσδίδεται στην στενότητα των σχέσεων για την ταξινόμηση των αποτελεσμάτων. Έτσι, για παράδειγμα, εάν ο χρήστης ψάχνει για εστιατόρια ή μουσική, θα δει να προηγούνται στα αποτελέσματα της αναζήτησής του οι προτιμήσεις των στενών του φίλων, σε σχέση με τις προτιμήσεις των φίλων των φίλων του.

Αγοράστε δεδηλωμένα διαφημιστική παρουσία στα αποτελέσματα

Τα λεγόμενα Sponsored Results (διαφημιστικό αποτέλεσμα), όπου πληρώνεις για να εμφανιστείς στα αποτελέσματα αναζήτησης, συνεχίζουν να εμφανίζονται, είτε η αναζήτηση υποβάλλεται στο Graph Search είτε, στην υπάρχουσα μηχανή του Bing.

Προς το παρόν, δεν έχουν προστεθεί νέοι τύποι προβολής στα αποτελέσματα αναζήτησης. Επομένως, ισχύουν όλα όσα αναφέρονται σχετικά με την δημιουργία διαφημιστικών αποτελεσμάτων.

Όσο για τους εξωτερικούς συνδέσμους που οδηγούν εκτός Facebook τον χρήστη, το Facebook διευκρινίζει πως μόνο ό,τι μοιράζεται στο Facebook μπορεί να εμφανιστεί στα αποτελέσματα του Graph Search. Τα offsite link όμως μπορεί να εμφανίζονται ως σύσταση για Web search, διαδικτυακή αναζήτηση που συνεχίζει να διεξάγεται μέσω Bing.com

In.gr Τεχνολογία