Ο Άνθρωπος που Ήξερε Πολλά (1934)

Ο Μπομπ και η Ζιλ βρίσκονται σε διακοπές με την έφηβη κόρη τους Μπέτι. Όταν ο φίλος τους Λουίς δολοφονείται, ενώ χορεύει με την Ζιλ, προλαβαίνει να πει στον Μπομπ για μια δολοφονία που θα πραγματοποιηθεί στο Λονδίνο. Οι δολοφόνοι, φοβούμενοι ότι το σχέδιο της δολοφονίας θα αποκαλυφθεί, απαγάγουν την Μπέτι για να τους εκβιάσουν.
Τα 39 Σκαλοπάτια (1935)

Τα «39 σκαλοπάτια» περιλαμβάνουν πολλά από τα αναγνωριστικά στοιχεία, που θα γίνουν σήμα κατατεθέν των ταινιών του Άλφρεντ Χίτσκοκ, όπως την κάμεο παρουσία του σκηνοθέτη στην αρχή της ταινίας!

Δεσμώτης του Ιλίγγου (1958)

Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ στήνει ένα παιχνίδι, μέσα από την αντιπαράθεση της υποκειμενικότητας και της αντικειμενικότητας. Καλύτερη ταινία από την Ένωση Κριτικών Νέας Υόρκης.

Στη Σκιά των Τεσσάρων Γιγάντων (1959)

Στο «North By Northwest» όλα ξεκινούν από μια παρεξήγηση. Ο διαφημιστής Ρότζερ Θόρνχιλ βρίσκεται κυνηγημένος, επειδή κάποιοι πιστεύουν ότι ονομάζεται Τζορτζ Κάπλαν και είναι πράκτορας της CIA. Όταν προσπαθήσει να βάλει τα πράγματα στη θέση τους, θα βρεθεί στο κατάμεστο από κόσμο κτίριο του ΟΗΕ, κρατώντας στο ένα χέρι του στιλέτο και στο άλλο ένα… πτώμα. Πολλά από τα στοιχεία της (μετέπειτα) σειράς Τζέιμς Μποντ, που ορισμένοι θεώρησαν πρωτοπορία, υπάρχουν ήδη στην εν λόγω παραγωγή: χιούμορ, σουρεαλισμός, συνεχόμενα επεισόδια δράσης, περιπλάνηση (Νέα Υόρκη, Σαν Φρανσίσκο, Νότια Ντακότα), σκηνές που έγραψαν ιστορία (η καταδίωξη με το ψεκαστικό αεροσκάφος και το φινάλε στο όρος Ράσμορ, όπου βρίσκονται οι γιγάντιες μορφές των προέδρων των ΗΠΑ) και μία «προχωρημένη» ξανθιά που προσφέρει γεύμα στον Θόρνχιλ και του δηλώνει ευθέως ότι «ποτέ δεν κάνει έρωτα με άδειο στομάχι».
Ο Βρετανός δημιουργός κινηματογράφησε στο στούντιο τις περισσότερες από τις σεκάνς (για τις σκηνές του δάσους στήθηκαν 100 πεύκα στα στούντιο της MGM) και για τα νυχτερινά χρησιμοποίησε την τεχνική «day for night», καθώς όλο το φιλμ γυρίστηκε στο άπλετο φως της μέρας.
Η ατυχία του «North By Northwest» είχε το όνομα «Μπεν Χουρ». Οι δύο ταινίες γυρίστηκαν την ίδια χρονιά, αλλά τόσο το κοινό όσο και τα Όσκαρ προτίμησαν την οδύσσεια του Τσάρλτον Ίστον από τις φαντεζί περιπέτειες του Κάρι Γκραντ.
Ψυχώ (1960)

Όταν αναφερόμαστε στο μετρ του φόβου, τον Alfred Hitchcock, οι περισσότεροι θεατές αναφωνούν με ενθουσιασμό γεμάτο σημασία » Α! Το Ψυχώ! Ο Antony Perkins!» Είναι αλήθεια ότι το Ψυχώ είναι η διασημότερη ταινία του Alfred Hitchcock και σίγουρα μία από τις καλύτερές του. Ακόμα και σήμερα, γνωρίζοντας απέξω και ανακατωτά την υπόθεση, μια προβολή της θα σας πείσει για τη δύναμή της.
Όλη την ώρα ο Hitchcock παίζει με το θεατή, τον οδηγεί σε λάθος συμπεράσματα και ανούσιες αμφιβολίες από το πρώτο κιόλας πλάνο.

Τα Πουλιά (1963)

Η γοητευτική Μέλανι ταξιδεύει στο Μοντέγκο Μπέι για να συναντήσει ένα νεαρό δικηγόρο στο εξοχικό του σπίτι.
Μόλις φτάσει όμως εκεί, η πόλη για κάποιον ανεξήγητο λόγο, θα δεχτεί επίθεση από τα πουλιά!

Είναι χαρακτηριστικό πως σχεδόν σε όλες τις ταινίες του, ο Χίτσκοκ έκανε την εμφάνισή του σε ρόλο κομπάρσου «cameo». Επειδή ο κόσμος, ενώ παρακολουθούσε την ταινία του, είχε συνεχώς την προσοχή του να τον εντοπίσει, ο Χίτσκοκ αποφάσισε να εμφανίζεται στα πρώτα λεπτά της ταινίας.

Δείτε τις εμφανίσεις του Άλφρεντ Χίτσκοκ στις ίδιες του τις ταινίες – «cameo»:


Αγγλική περίοδος:

Αριθμός 13 (Number 13, 1922)[3]
O κήπος των ηδονών (The Pleasure Garden) (1925)
Ο αετός του βουνού (The Mountain Eagle) (1926)
Ο ένοικος (The Lodger )(1927), σε γραφείο εφημερίδας (3′) και στον όχλο σε μια σύλληψη (92′)
Το Ρίνγκ (The Ring) (1927)
Κατήφορος (Downhill)(1927)
Η σαμπάνια(Champagne) (1928)
Εύκολη αρετή (Easy Virtue) (1928), διασχίζοντας ένα γήπεδο τένις (15′)
Η γυναίκα του αγρότη (The Farmer’s Wife) (1928)
Εκβιασμός (Blackmail, 1929), στον υπόγειο (11′)
Ο κάτοικος της νήσου Μανξ (The Manxman) (1929)
Elstree Calling (1930)
Η Ήρα και το παγόνι (Juno and the Paycock) (1930)
Φόνος (Murder!) (1930), στον χώρο του εγκλήματος (60′)
Το παιχνίδι της σάρκας ( The Skin Game ) (1931)
Mary (1931)
Πλούσιος και ξένος (Rich and Strange) (1931)
Αριθμός δεκαεπτά (Number Seventeen) (1932)
Βιεννέζικα βαλς (Waltzes from Vienna) (1933)
Ο άνθρωπος που ήξερε πολλά (The Man who Knew too Much, 1934)
Τα 39 σκαλοπάτια (The 39 Steps, 1935), έξω από ένα θέατρο (7′)
Σαμποτάζ (Sabotage, 1936)
Μυστικός πράκτωρ (Secret Agent) (1936)
Νέος και αθώος (Young and Innocent, 1937), ως φωτογράφος στο δικαστήριο (15′)
Η εξαφάνιση της κυρίας (The Lady Vanishes, 1938), στην πλατφόρμα του σιδηροδρομικού σταθμού Victoria (90′)
Τζαμάικα Ινν (Jamaica Inn, 1939)

Αμερικάνικη περίοδος:

Ρεβέκκα (Rebeca, 1940), περνώντας δίπλα από έναν τηλεφωνικό θάλαμο (123′)
Πριν από τη Θύελλα / Ξένος Ανταποκριτής (Foreign Correspondent, 1940), δίπλα από ένα κουτί εφημερίδων (11′)
Δε σε Θέλω πια / Ο κύριος και η κυρία Σμιθ (Mr. and Mrs. Smith, 1941), περνώντας έξω από το κτίριο του κ. Σμιθ (41′)
Υποψίες (Suspicion, 1941), στο ταχυδρομικό κουτί του χωριού (45′)
Σαμποτέρ (Saboteur, 1942), δίπλα από ένα κουτί εφημερίδων (60′)
Το Χέρι που Σκοτώνει (Shadow Of A Doubt, 1943), στο τραίνο προς Σάντα Ρόζα (17′)
Aventure Malgache (1944) – μικρού μήκους
Bon Voyage (1944) – μικρού μήκους
Στον ίσκιο του θανάτου/Ναυαγοί (Lifeboat, 1944), στην εφημερίδα ως διαφήμιση (25′)
Νύχτα Αγωνίας (Spellbound, 1945), στον ουρανοξύστη Empire State Building (36′)
Υπόθεση Νοτόριους (Notorious, 1946), στο πάρτι του Άλεξ Σεμπάστιαν (64′)
Υπόθεση Παραντάιν (The Paradine Case, 1947), στον σταθμό του τρένου (36′)
Ο Βρόχος / Η Θηλιά (Rope, 1948), διασχίζοντας το δρόμο (1′) και η σιλουέτα από νέον-φως (52′)
Στον Αστερισμό του Αιγόκερω (Under Capricorn, 1949), στην παρέλαση Σίδνεϊ (3′) και στα σκαλιά του κυβερνητικού κτιρίου (14′)
Πονεμένο Ρομάντζο / Ο Δολοφόνος Έρχεται Κάθε Βράδυ (Stage Fright, 1950) στο δρόμο (38′)
Ο Άγνωστος του Εξπρές (Strangers on a Train, 1951), όταν επιβιβάζεται στο τρένο (10′)
Η Εξομολόγηση (I Confess, 1953), στην κορυφή της σκάλας στο Κεμπέκ (1′)
Τηλεφωνήσατε Ασφάλεια Αμέσου Δράσεως (Dial M for Murder, 1954), σε μια αναμνηστική φωτογραφία (13′)
Σιωπηλός Μάρτυς (Rear Window, 1954), διορθώνοντας ένα ρολόι (25′)
Το Κυνήγι του Κλέφτη (To Catch a Thief, 1955), επιβάτης σε ένα λεωφορείο (10′)
Ποιος σκότωσε το Χάρι; (The Trouble with Harry, 1955), περνώντας έξω από μια έκθεση (21′)
Ο άνθρωπος που ήξερε πολλά (The Man Who Knew Too Much, 1956), στην αγορά του Μαρόκο (25′)
13 Εγκλήματα Ζητούν Ένοχο / Ο Λάθος Άνθρωπος (The Wrong Man, 1956)
Δεσμώτης του Ιλίγγου (Vertigo, 1958), διασχίζοντας ένα ναυπηγείο (10′)
Στη σκιά των τεσσάρων γιγάντων (North by Northwest, 1959), χάνοντας το λεωφορείο (2′)
Ψυχώ (Psycho, 1960), περνώντας έξω από το γραφείο της Μάριον Κρέιν (7′)
Τα Πουλιά (The Birds, 1963), φεύγοντας από ένα κατάστημα ζώων (2′)
Μάρνι (Marnie, 1964), βγαίνοντας από ένα δωμάτιο ξενοδοχείου (5′)
Το σχισμένο παραπέτασμα (Torn Curtain, 1966), καθήμενος στο λόμπυ ενός ξενοδοχείου (8′)
Τοπάζ (Topaz, 1969), στο αεροδρόμιο Λα Γκουάρντια της Νέας Υόρκης (28′)
Φρενίτις (Frenzy, 1972), σε μια πολιτική διαδήλωση (3′)
Οικογενειακή συνωμοσία (Family Plot, 1976), εμφάνιση της σιλουέτας του έξω από ένα γραφείο (40′)[4]

Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ με τα παιδιά του
O Άλφρεντ Χίτσκοκ με την σύζυγο του Πατρίτσια Χίτσκοκ

Δείτε επίσης: