Απεργία διαρκείας στο μετρό του Σάο Πάολο παραμονές του Μουντιάλ
Οι εργαζόμενοι στο μετρό του Σάο Πάολο κήρυξαν απεργία διαρκείας αφού δεν κατέληξαν σε συμφωνία με τη διοίκηση της για αυξήσεις μισθού που ζητούν. H κινητοποίηση γίνεται ακριβώς μία εβδομάδα πριν την έναρξη του Μουντιάλ, το υψηλό κόστος του οποίου -τόσο σε πόρους όσο και σε ζωές εργαζομένων στην κατασκευή των σταδίων- βρισκόταν ψηλά στις διαδηλώσεις των τελευταίων μηνών.
Οι εργαζόμενοι στο μετρό του Σάο Πάολο κήρυξαν απεργία διαρκείας αφού δεν κατέληξαν σε συμφωνία με τη διοίκηση της για αυξήσεις μισθού που ζητούν.
H κινητοποίηση γίνεται ακριβώς μία εβδομάδα πριν την έναρξη του Μουντιάλ, το υψηλό κόστος του οποίου -τόσο σε πόρους όσο και σε ζωές εργαζομένων στην κατασκευή των σταδίων- βρισκόταν ψηλά στις διαδηλώσεις των τελευταίων μηνών.
Oι διαπραγματεύσεις της διοίκησης της εταιρείας CET και των εργαζομένων κατέληξαν σε αδιέξοδο και το συνδικάτο προχώρησε στην κήρυξη της απεργίας που ξεκινά την Πέμπτη με «ανοικτή» ημερομηνία λήξης.
Η προσφορά της διοίκησης προέβλεπε αυξήσεις 8,7% -σημαντικά χαμηλότερες από εκείνες που ζητούσαν οι εργαζόμενοι, οι οποίοι δεν ήταν διατεθειμένοι να δεχθούν μονοψήφιο ποσοστό αύξησης.
Όπως χαρακτηριστικά είπε ο επικεφαλής του συνδικάτου Αλτίνο ντος Πρασέρες: «Εάν υπάρχουν λεφτά για στάδια, γιατί δεν υπάρχουν λεφτά για τις δημόσιες συγκοινωνίες;».
Τα μέσα μαζικής μεταφοράς ήταν το «εύφλεκτο σημείο» από το οποίο είχαν ξεκινήσει οι πρώτες διαδηλώσεις των τελευταίων μηνών, εξαιτίας των μεγάλων αυξήσεων στην τιμή των εισιτηρίων.
Σημειώνεται ότι το μετρό του Σάο Πάολο διαχειρίζονται δύο εταιρείες, η CET και η ViaQuatro. Η διαμάχη αφορά την πρώτη, που έχει τις τέσσερις και κυριότερες από τις πέντε γραμμές -από την απεργία δεν επηρεάζεται η μικρότερη γραμμή 4, την οποία διαχειρίζεται η ViaQuatro.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- Ουκρανία: Ο Τραμπ ανακοίνωσε ότι θα συναντήσει τον Ζελένσκι στη Νέα Υόρκη
- Can of Ham: Η πώλησή του δοκιμάζει τη ζήτηση για ουρανοξύστες στο Λονδίνο
- Στα «ΝΕΑ» της Παρασκευής: Τα φαβορί και τα αουτσάιντερ
- Η «έξυπνη» ναυτιλία μειώνει και τους ρύπους
- Καμπανάκι για την γερμανική οικονομία από κορυφαία Ινστιτούτα
- Μεντιλίμπαρ: «Δημιουργήσαμε ευκαιρίες αλλά δεν τις εκμεταλλευτήκαμε»