Στέλιος Σαλβαδόρ: «Το ελληνικό ροκ σήμερα χαίρει μεγαλύτερης εκτίμησης από ποτέ»
Τα Μωρά στη Φωτιά μέσα από τα μάτια του Στέλιου Σαλβαδόρ
«Η πραγματοποίηση ενός εφηβικού ονείρου, με αφορμή την αγάπη για τη μουσική. H προσπάθεια για αυτονομία και ανεξαρτησία, ελευθερία και αυτοδιάθεση, μας οδήγησε από πολύ νωρίς, ήδη από το 1986 να έχουμε το δικό μας κόκκινο φορτηγάκι, στο οποίο απ΄ έξω είχαμε βάλει το όνομα του συγκροτήματος. Mε αυτό μετακινούμασταν εμείς και τα μηχανήματά μας σε κάθε μέρος και δημιουργούσαμε συναυλίες σε κάθε περιοχή που επιλέγαμε, ανεξάρτητα αν ήταν κλειστός ή ανοιχτός χώρος. Αυτή η προσπάθεια ανεξαρτησίας επίσης με οδήγησε το 2004 να ιδρύσω τη δική μου δισκογραφική εταιρεία τη Baby records από όπου εκδίδονται πλέον όλες οι δουλειές του συγκροτήματος. Γράφτηκαν πολλά τραγούδια, έγιναν πολλές συνεργασίες. Στους παλιότερους θα ήθελα να θυμίσω τις προσπάθειες που κάνει ο καθένας μας για να ακολουθήσει τα όνειρά του και στους νεότερους να πω ότι ο δρόμος δεν είναι σπαρμένος με ρόδα, αλλά αυτό είναι που κάνει το όνειρο πραγματικότητα, διαφορετικά παραμένει άπιαστο όνειρο.»
Μωρά στη Φωτιά 30 χρόνια μετά. Η μακροβιότητα του συγκροτήματος και οι νεότεροι οπαδοί
«Ειδικά στην αρχή πίστευα ότι θα διαρκέσει περισσότερο κι από πάντα. Στην πορεία συναντώντας τις πρώτες δυσκολίες -το «σκούρα τα πράγματα» που λέμε- «πάτησα» λίγο φρένο, γερό φρένο, μπορώ να πω! Αποδείχτηκε όμως στη συνέχεια, ότι προτίμησα να κάνω το ωραίο όνειρο πραγματικότητα και τη σκληρή πραγματικότητα ένα κακόγουστο όνειρο.
Από την αρχή που ξεκίνησα να γράφω τραγούδια, υπήρχε μια ειλικρινής διάθεση απέναντι στα τραγούδια και στο κοινό. Μέσα σ΄ αυτήν την αλήθεια, μάλλον εκφράζεται και το κοινό, διαχρονικά.»
Η «χημεία» των μουσικών της μπάντας
«Θα μπορούσα να πω ότι η σημερινή φάση του συγκροτήματος είναι η καλύτερη από όλες, αλλά αυτό σίγουρα είναι αποτέλεσμα όλων των προηγούμενων projects. Έχουμε χημεία μεταξύ μας, συνεννόηση και το κυριότερο: μουσικά αποτελέσματα και αλληλοεκτίμηση. Γενικά όμως έχω μόνο καλές αναμνήσεις από όλες τις περιόδους και πολύ καλές σχέσεις με όλους τους συνεργάτες μου. Βέβαια στη σημερινή φάση αισθάνομαι πάρα πολύ καλά.»
Οι συναυλίες που αγαπά να θυμάται ο Στέλιος Σαλβαδόρ
«Θυμάμαι έντονα την εμφάνιση μας με τον Παύλο Σιδηρόπουλο τον Δεκέμβριο του 1988 στο «Όνειρο» στη Θεσσαλονίκη, όπου έτυχε και να τον γνωρίσω και μου έκανε εντύπωση η προσωπικότητά του και ο τρόπος που «αγκάλιαζε» το μικρόφωνο όταν τραγουδούσε. Αλλά και τις συναυλίες μας με τους Gang of Four τον Ιούνιο του 2013, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.»
Για αυτά που θα άλλαζε αν ξεκινούσε αυτό το μουσικό ταξίδι σήμερα
«Δεν αισθάνομαι ότι υπάρχει κάτι που θα ήθελα να είχε γίνει αλλιώς. Και τα εύκολα και τα δύσκολα είναι πάνω στο δρόμο στον οποίο πρέπει να περπατάς. Αν προσπαθήσεις κάτι να αποφύγεις ή να αρνηθείς να αντιμετωπίσεις, τότε είτε θα βγεις από το δρόμο σου ή θα μείνεις καθηλωμένος στο ίδιο σημείο.»
Για αυτό που θα έριχνε την αυλαία για τα Μωρά στη Φωτιά;
«Πολλές φορές νιώθω πως ό,τι χειρότερο θα μπορούσε να μου συμβεί ώστε να σταματήσω, έχει ήδη συμβεί. Δεν έμεινε και κάτι που να μπορώ να σκεφτώ ότι μπορεί «να ρίξει την αυλαία». Νομίζω ότι έχω υπερβεί δυσκολίες που θεωρούσα ανυπέρβλητες για μένα, αλλά αποδείχτηκε ότι δεν ήταν.»
Το ελληνικό ροκ σήμερα
Ίσως σήμερα είναι που δεν λείπει τίποτα από το ελληνικό ροκ. Έχει ιστορία, έχει δώσει καλά δείγματα γραφής, δεν είναι το πιο χαϊδεμένο κομμάτι της μουσικής βέβαια στη χώρα μας, αλλά θεωρώ ότι χαίρει μεγαλύτερης εκτίμησης από ποτέ. Έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι, έχει καθαρίσει η ήρα απ το στάχυ και αποτελεί ένα ισότιμο μουσικό είδος για όλες τις ηλικίες και όχι μια «επικίνδυνη παιδική ασθένεια», όπως θεωρούνταν τις προηγούμενες δεκαετίες.»
Η συναυλία στο Κύτταρο στις 22 Νοεμβρίου
«Θα παρουσιάσουμε το maxi single μας «Σκιές στη Σελήνη», αλλά φυσικά και όλο μας το πρόγραμμα από όλους τους υπόλοιπους τέσσερις στούντιο δίσκους. Θα είμαστε 7 άτομα επί σκηνής: Χρήστος Κωνσταντινίδης – ντράμς κρουστά, Λάκης Ραγκαζάς – κιθάρες, Φίλιππος Κωσταβέλης – πιάνο, συνθεσάϊζερ, Στέλιος Σαλβαδόρ – μπάσο, φωνή, Φώτης Τσακιρίδης – ντράμς κρουστά, Δημήτρης Ματζίρης – τρομπόνι, Χρήστος Εμεξεζίδης – τρομπέτα. Και ανυπομονώ να συστήσω τους καινούργιους μου συνεργάτες στους φίλους μας στην Αθήνα.
Λίγα λόγια για το νέο δίσκο του συγκροτήματος
«Ο δίσκος έχει ολοκληρωθεί, το αποτέλεσμα με ικανοποιεί πλήρως και σε δυο τρεις μέρες θα είναι διαθέσιμο για digital downloading στο i-tunes και σε πέντε μέρες θα είναι έτοιμο το CD, το οποίο θα μπορεί κάποιος να το προμηθευτεί από όλα τα μεγάλα δισκάδικα. Πρόκειται για το maxi single «Σκιές στη Σελήνη» και ουσιαστικά είναι τέσσερα τραγούδια, προπομπός ενός μεγάλου δίσκου που θα κυκλοφορήσει σε λίγο καιρό.»
Ο Στέλιος Σαλβαδόρ μιλά μέσα από τους τίτλους των τραγουδιών του
-«Μανιφέστο»: Μπορεί η ουτοπία να είναι το απραγματοποίητο, αλλά η διαδρομή που κάνουμε προς το άπιαστο, έχει συγκλονιστικά, πραγματικά αποτελέσματα.
-«Παυσίπονο»: Το να ζητήσει κανείς βοήθεια όταν στερηθεί κάτι πολύτιμο γι αυτόν, είναι η μισή λύση του προβλήματος.
-«Αδρεναλίνη»: Είναι η απόδειξη ότι είμαστε ζωντανοί. Όχι απλά σωματικά, αλλά ιδιαίτερα πνευματικά και ψυχικά. Στις μεγάλες αποφάσεις δε μπορεί κανείς να μας βοηθήσει. Τις παίρνουμε πάντα μόνοι μας.
-«Θεατρίνοι»: Φαίνεται να υπάρχουν και «μοιραίες» στιγμές στη ζωή ενός ανθρώπου ή μιας κοινωνίας. (Στήνουμε θέατρα και τα χαλούμε).
-«Στο Δρόμο»: Το δρόμο πολλές φορές που θα μας οδηγήσει στην ευτυχία πρέπει να τον ανοίξουμε εμείς. Και πολλές φορές μπορεί να χρειαστεί να γίνουμε εμείς ο δρόμος.
-«Υποσχέσεις»: Η δύναμη είναι μέσα, δεν είναι έξω.
Συνέντευξη: Τζωρτζίνα Ντούτση
Ιnfo
Κύτταρο, Ηπείρου 48 και Αχαρνών
Oι πόρτες ανοίγουν στις 22.00
Εισιτήριο: 10 ευρώ
Προπώληση εισιτηρίων: Reload Stores, Πανεπιστημίου 54
- Αυτό είναι το πρόσωπο-κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
- Ο Μπαρτζώκας αποθέωσε τον Φουρνιέ: «Είναι παικταράς, τι άλλο να πω!»
- Βίκτορ Όρμπαν: Η εποχή της Δύσης τελείωσε, ξημερώνει η εποχή της Ευρασίας
- Κόρινθος: Αυτοκίνητο τυλίχθηκε στις φλόγες στην παλαιά εθνική οδό
- Φουρνιέ: «Μου αρέσει πολύ εδώ, απολαμβάνω να παίζω γι’ αυτόν τον κόσμο»
- Γιάφκα στο Παγκράτι: Ο «αόρατος» φιλόλογος από τον Βύρωνα και οι «παλιοί γνώριμοι» επισκέπτες της αποθήκης