H ιστορία της Μπρίτανι Μέρφι ξεκίνησε σαν ένα παιδικό όνειρο που έγινε πραγματικότητα, συνεχίστηκε σαν μια ιστορία επιτυχίας που έληξε άδοξα και κατέληξε σε αστυνομικό θρίλερ. Η διάσημη ηθοποιός απασχολεί και πάλι τα μίντια με αφορμή το επικείμενο βιβλίο της μητέρας της, το ντοκιμαντέρ για τη ζωή της που γυρίζει ο πατέρας της αλλά και τους ισχυρισμούς του τελευταίου ότι η κόρη του δηλητηριάστηκε.
(Νο) HAPPY ENDING
Ήταν ξημέρωμα της 20ής Δεκεμβρίου του 2009 όταν η μητέρα της Μέρφι, η Σάρον, κάλεσε ασθενοφόρο για να μεταφέρει την κόρη της στο νοσοκομείο. Ήταν όμως ήδη νεκρή. Ο ιατροδικαστής απέδωσε το θάνατο σε πνευμονία και αναιμία. Η ηθοποιός, που για μέρες έχει πυρετό, ώρες πριν πεθάνει κάνει συνεχώς εμετό στο μπάνιο του σπιτιού της στο Λος Άντζελες όπου μένει με τη μητέρα της και τον άνδρα της, το σεναριογράφο, σκηνοθέτη και παραγωγό Σάιμον Μόντζακ ο οποίος θα πέθαινε στο ίδιο σπίτι από τα ίδια αίτια πέντε μήνες αργότερα. Είχαν προηγηθεί φήμες ότι η Μέρφι έκανε χρήση ναρκωτικών και έπασχε από ανορεξία. Η καριέρα της, που λίγα χρόνια πριν είχε απίστευτες προοπτικές, βρίσκεται σε παρακμή. Εκείνη χάνει τον ένα ρόλο μετά τον άλλο και πολλές από τις ταινίες που γυρίζει δεν βγαίνουν στις αίθουσες αλλά απευθείας σε DVD.
Η σταρ των ταινιών Clueless και Το κορίτσι που άφησα πίσω, αυτή που φωτογραφιζόταν από τον Χερμπ Ριτς για το περιοδικό Interview και ξεκαρδιζόταν καλεσμένη στα σόου του Ντέιβιντ Λέτερμαν περιγράφοντας πώς κάποιο περιοδικό εξαφάνισε το πάνω χείλος της στο photoshop ή πώς γνώρισε τη Γούπι Γκόλντμπεργκ, βρίσκεται σε κρίση. Άνθρωποι του περιβάλλοντός της περιγράφουν τον άνδρα της Σάιμον Μόντζακ σαν κακή επιρροή. Λέγεται πως τα ομοιοπαθητικά σκευάσματα που χρησιμοποιούσαν με τη Μέρφι αλλά και η ιδέα που της καλλιεργούσε ότι αν γινόταν γνωστό πως ήταν άρρωστη θα έβλαπτε περαιτέρω την καριέρα της, ήταν η αιτία να μη δει νωρίτερα γιατρό, με ολέθρια συνέπεια το θάνατό της. Ο ίδιος, πάλι, σε συνεντεύξεις του απέδιδε το θάνατό της στην καταστροφική πορεία της καριέρας της και κατηγορούσε τα χολιγουντιανά στούντιο για τις ψευδείς, κατά την άποψή του, φήμες που διέσπειραν σχετικά με το ότι αργούσε στα γυρίσματα και δεν μπορούσε να θυμηθεί τις ατάκες της.
«Το Λος Άντζελες είναι μια πόλη που εκμεταλλεύεται τους ανθρώπους της. Αν η Μπρίτανι ήταν νοικοκυρά στο Νιου Τζέρσι όπου μεγάλωσε ή επιτυχημένη σε κάποια άλλη δουλειά, θα ζούσε σήμερα», είχε πει ο Μόντζακ. Τη θυμόταν να κλαίει για ώρες ύστερα από κάθε χαμένο ρόλο. «Δεν ήταν για τα χρήματα. Δεν σκεφτόταν πόσα εκατομμύρια δολάρια έχανε κάθε φορά αλλά το ότι δεν είχε την ευκαιρία να δείξει στον κόσμο τι μπορούσε να κάνει. Ότι μπορούσε να χορεύει, να τραγουδάει. Ότι ήρθε στον κόσμο για να κάνει αυτήν τη δουλειά», είχε πει εκείνος στο παρελθόν.
RISING STAR
Όμως εκείνη δεν ήθελε να γίνει νοικοκυρά ούτε να κάνει άλλη δουλειά από την ημέρα που, μικρούλα ακόμα, έδειξε στη μαμά της τη φωτεινή οθόνη και της είπε: «Θέλω κι εγώ να παίξω στην τηλεόραση». Η μητέρα της ακόμα θυμάται αυτό που είχε πει στα 9 της χρόνια σε ένα τοπικό τηλεοπτικό κανάλι ύστερα από μια σχολική παράσταση: «Θα βρω ένα μάνατζερ, θα κάνω διαφημίσεις και θα δουλέψω στη Νέα Υόρκη. Μετά θα πάω στο Λος Άντζελες και θα δουλέψω στο Χόλιγουντ και μετά θα γυρίσω για να παίξω στο Μπρόντγουεϊ. Ύστερα μπορεί να κάνω μεγάλη καριέρα στη μουσική. Θα αλλάξω τον κόσμο».
Η Μπρίτανι τελικά θα κατάφερνε να τα κάνει σχεδόν όλα αυτά αλλά στην περίπτωσή της το ρητό «πρόσεχε τι εύχεσαι» θα αποκτούσε το αληθινό νόημά του. Η μητέρα της -που τη μεγάλωνε μόνη της αφού είχε χωρίσει όταν η Μπρίτανι ήταν μόλις 2 χρόνων- θα πίστευε στο όνειρό της, θα τα παρατούσε όλα και θα μετακόμιζε με την κόρη της στο Λος Άντζελες για να κάνει η 14χρονη τότε Μέρφι καριέρα. Εκεί η έφηβη Μπρίτανι με το επώνυμο της μητέρας της θα ξεκινήσει την πορεία της προς τη διασημότητα, που περιλαμβάνει τη δημοφιλή ταινία Clueless, την τηλεοπτική επιτυχία Frasier και αργότερα την ταινία Το κορίτσι που άφησα πίσω, το Μην πεις λέξη με τον Μάικλ Ντάγκλας και Τα αγόρια της ζωής μου. Οι κριτικές είναι ενθουσιώδεις και η Μπρίτανι βιώνει τη δημοσιότητα και την επιτυχία που πάντα επιθυμούσε.
Φρέσκια ακόμα από το τέλος της σύντομης σχέσης της με τον Έμινεμ στη διάρκεια της ταινίας 8 Mile, το 2002, στα γυρίσματα του Παντρευτείτε, χωρίστε… τελειώσατε θα γνωρίσει τον Άστον Κούτσερ. Μετά το τέλος των γυρισμάτων της ταινίας γίνονται το λαμπερό ζευγάρι για το οποίο μιλούν τα μίντια. «Η Μπρίτανι ήταν το κορίτσι που θα χόρευε πρώτο σε ένα πάρτι», είπε γι’ αυτήν ο Κούτσερ μετά το θάνατό της. «Ξέρετε, εκείνη τη στιγμή που η μουσική παίζει, η πίστα είναι ακόμα άδεια, όλοι στέκονται τριγύρω αλλά δεν τολμούν. Η Μπρίτανι ήταν αυτή που θα χόρευε πρώτη».
Τα χρόνια της επιτυχίας βγαίνει με το μάνατζερ Τζεφ Κουατίνετζ αλλά και με το βοηθό παραγωγής της ταινίας Η κρυφή ατζέντα του φίλου μου Τζο Μακαλούζο, το φλερτ με τον οποίο θα περιγράψει με λεπτομέρεια στο σόου του Ντέιβιντ Λέτερμαν το 2005. Πώς τον πρόσεξε στο σετ, πώς ανέλαβε να της διακοσμήσει το σπίτι τα Χριστούγεννα που η μητέρα της μόλις είχε ξεπεράσει την περιπέτειά της με τον καρκίνο αλλά και το πρώτο τους ραντεβού.
Το σπίτι αυτό -το ίδιο μέσα στο οποίο θα κείτονταν νεκρή το 2009- βρισκόταν στο τέρμα της οδού Rising Glen και το αγόρασε το 2003 από την Μπρίτνεϊ Σπίαρς, η οποία στο παρελθόν έμενε εκεί με τον Τζάστιν Τίμπερλεϊκ. Η Μέρφι το θεωρούσε πάντα γρουσούζικο αν και ήταν αυτό που μοιραζόταν με τον αγαπημένο της σύντροφο Σάιμον Μόντζακ, με τον οποίο γνωρίστηκαν όταν εκείνη του τηλεφώνησε να του πει πόσο της άρεσε το σενάριο που έγραψε για την ταινία The White Hotel. Κανόνισαν να τα πουν από κοντά και από τότε δεν έζησαν πια χωριστά. Εκείνος θυμόταν πόσο συχνά ήθελε να μην περνάει τη νύχτα σπίτι τους. «To μισούσε. Κάθε φορά που οδηγούσαμε στη Sunset Boulevard μου ζητούσε να μείνουμε στο Beverly Hills Hotel. «Γλυκιά μου, ας είμαστε ρεαλιστές, έχουμε ένα σπίτι 900 τετραγωνικά. Σε αυτό θα μείνουμε», της έλεγα». Το μπάνιο στο όποιο θα άφηνε την τελευταία της πνοή ήταν το καταφύγιό της όπως περιέγραψε σε συνέντευξή του ο άνδρας της. «Περνούσε πολλές ώρες εκεί τακτοποιώντας τα καλλυντικά και τα αρώματά της, τραγουδώντας, γράφοντας ποιήματα σε ένα μικρό σημειωματάριο και κόβοντας σελίδες από τα περιοδικά με ρούχα που ήθελε να αγοράσει».
ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΠΟΥ ΑΦΗΣΕ ΠΙΣΩ
Ήταν εκείνα τα χρόνια που, όσο η Μέρφι εμφανιζόταν όλο και πιο αδύνατη, οι φήμες περί ανορεξίας και χρήσης κοκαΐνης αυξάνονταν στα ταμπλόιντ. Οι φήμες αυτές της κόστισαν αρκετούς ρόλους, μεταξύ των οποίων το ρόλο της ως κορίτσι του Μίκι Ρουρκ στην ταινία Οι αναλώσιμοι (ρόλος που τελικά κόπηκε) αλλά και τα voice over σε ταινίες κινουμένων σχεδίων όπως οι King of the Hill, Happy Feet 2 και Tinkerbell. Λίγο καιρό πριν πεθάνει μαζί με τον Μόντζακ είχαν αποφασίσει να αφήσουν το Λος Άντζελες και να κάνουν μια καινούργια αρχή στη Νέα Υόρκη το 2010. Εκείνος θα δούλευε ως σεναριογράφος και σκηνοθέτης κι εκείνη θα κυνηγούσε ρόλους στον ανεξάρτητο κινηματογράφο. Θα έκαναν ένα παιδί. Τίποτα από αυτά όμως τελικά δεν θα γινόταν.
Όπως έγραψε στο Hollywood Reporter o Άλεξ Μπεν Μπλοκ, δημοσιογράφος αλλά και οικογενειακός φίλος της Μπρίτανι Μέρφι, λίγο πριν πεθάνει ζήτησε από τον άνδρα της να φωνάξει τη μητέρα της. «Μαμά, δεν νιώθω καλά, νομίζω ότι πεθαίνω. Σ’ αγαπώ πολύ», φέρεται να είπε.
Ο θάνατος της Μέρφι έγινε πρωτοσέλιδο, σόκαρε τον κόσμο της σοουμπίζ και τους θαυμαστές της. Η υπόθεση του θανάτου της όμως δεν θα έμπαινε στο συρτάρι. Ένα χρόνο μετά ο πατέρας της ζήτησε από την υπηρεσία που διεξήγαγε τις έρευνες δείγμα μαλλιών της για να κάνει ανεξάρτητη τοξικολογική έρευνα. Τα αποτελέσματα αποδίδουν το θάνατο της κόρης του σε δηλητηρίαση. Η μητέρα της χαρακτήρισε τα λεγόμενα του πρώην συζύγου της συκοφαντίες ενώ πρόσφατα ανακοίνωσε πως ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει ένα βιβλίο για την Μπρίτανι. Ο πατέρας της με τη σειρά του έχει μηνύσει το κανάλι Lifetime για τη βιογραφική ταινία Brittany Murphy, The True Story που προβλήθηκε στις αρχές Σεπτεμβρίου -οι κριτικές τη θέλουν κίτρινη και κακογυρισμένη- και για να αποκαταστήσει τη φήμη της γυρίζει ο ίδιος ένα ντοκιμαντέρ για τη ζωή της.
Είναι ειρωνικό και θλιβερό αυτό που συνέβη σε μία από τις τελευταίες συνεντεύξεις που έδωσε στη διάρκεια της πρεμιέρας της ταινίας Across The Hall, της προτελευταίας της. Πολύ αδύνατη και εμφανώς υπό την επήρεια κάποιας ουσίας, απομακρύνεται από την κάμερα αλλά λίγα δευτερόλεπτα μετά επιστρέφει και λέει στη δημοσιογράφο: «Στην επόμενη ζωή μου μπορώ να έχω τα μαλλιά σου;»
woman.in.gr