Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Σοφία Μαυραγάνη:Το σοβαρό και το αστείο έχουν ασαφή όρια

Σοφία Μαυραγάνη:Το σοβαρό και το αστείο έχουν ασαφή όρια

Μια παράσταση με ελεύθερη είσοδο και αμφιλεγόμενη έξοδο

Το «Autogoal» καταπιάνεται με αυτοσαρκασμό και σπιρτάδα με το θέμα της σχέσης αθλητή-προπονητή. Η κ. Σοφία Μαυραγάνη, «πνευματική μητέρα» της παράστασης μιλά στο in.gr και εξηγεί ποιος έχει το πάνω χέρι στη σχέση αυτή, ποια είναι τα όρια ανάμεσα στο σοβαρό και στο αστείο, καθώς και πότε το ίδιο το παιχνίδι αυτο-βραβεύεται ως νικητής.

Εν όψει της συμμετοχής της στο φεστιβάλ Dance Days στα Χανιά της Κρήτης, η παράσταση «Autogoal» της Σοφίας Μαυραγάνη, του Δρόσου Σκώτη και του Tadeu Liesenfeld, παρουσιάζεται για μια και μοναδική φορά στην Αθήνα, στο PLAYGROUND for the arts στο Βοτανικό, την Κυριακή 7 Ιουνίου στις 20.00.

Πώς καταλήξατε στη σύλληψη της εν λόγω ιδέας; Τι σας ενέπνευσε;

Η δημιουργία της παράστασης «Autogoal» είναι το αποτέλεσμα μιας διαδικασίας ελεύθερου συνειρμού στη πράξη. Η παράσταση αυτο-δημιουργήθηκε και ντύθηκε το σχήμα του προπονητή-αθλητή γιατί εκεί οδήγησε η άμεση αντίδραση στα δεδομένα/γεγονότα που μας συνέβησαν εκείνη τη χρονική περίοδο.

Τολμώ να πω ότι είναι ένα από τα αγαπημένα μου έργα για τον απλούστατο λόγο ότι αποτέλεσε έκπληξη και για μένα την ίδια. Όχι έκπληξη που αναιρεί τη δουλειά και την αφοσίωση που απαιτεί η καλλιτεχνική πράξη, αλλά έκπληξη που εξασφαλίζει τις συνθήκες ώστε το έργο να συντελεστεί αβίαστα.

Με λίγα λόγια, η ιδέα για τη δημιουργία του έργου καθώς και το ίδιο το έργο είναι το αποτέλεσμα μιας άμεσης διαδικασίας αλληλεπίδρασης με πραγματικά γεγονότα και όχι η εφαρμογή μιας εκ των προτέρων ολοκληρωμένης ιδέας.

Πόσο περίπλοκη είναι η σχέση ανάμεσα σε αθλητή και προπονητή, και γιατί κατά τη γνώμη σας;

Όπως ανέφερα, η σχέση ανάμεσα σε αθλητή και προπονητή είναι το ένδυμα της παράστασης, ένα βοηθητικό σχήμα που χρησιμοποιείται ως μέσο περαιτέρω προβληματισμού. Αυτό στο οποίο επικεντρωνόμαστε είναι η ποιότητα των σχέσεων που δημιουργούν οι κοινωνικές θέσεις και τίτλοι. Οι σχέσεις αυτές είναι τόσο περίπλοκες όσο είναι φαινομενικά απλές. Η απλότητα προέρχεται από το γεγονός ότι οι “θέσεις” ορίζουν συμπεριφορές και εξασφαλίζουν απλούς και απόλυτα κατανοητούς σχηματισμούς. Τα πράγματα είναι έτσι, δε μπορούν να είναι αλλιώς και αυτό είναι καθολικά αποδεκτό. Η πολυπλοκότητα μπαίνει στο παιχνίδι όταν αρχίζει ο προβληματισμός σχετικά με το θέσφατο των θέσεων και την ορθότητα των όρων του παιχνιδιού. Τότε αρχίζουν οι «τρίπλες» και ο καθένας αναλαμβάνει την ευθύνη της δράσης ή της αδράνειάς του.

Ποια είναι τα όρια ανάμεσα στο σοβαρό και στο αστείο;

Μάλλον από προσωπική αδυναμία απόλαυσης των ευρέως διαδεδομένων ανεκδότων, άρχισα να παρατηρώ αυτή την ασαφή περιοχή όπου η ερμηνεία των πραγμάτων αιωρείται ανάμεσα στο γέλιο και το σοκ (θα χρησιμοποιήσω αυτή τη λέξη αντί του κλάματος για να μη ταυτιστεί το σοβαρό με το στενάχωρο). Όσο ασαφής είναι αυτή η περιοχή, τόσο ασαφή είναι και τα όρια της. Αυτό που κεντρίζει το ενδιαφέρον μου πάντως και που με ένα τρόπο αποτελεί βασική αναζήτησή μου ως δημιουργού είναι να συνθέσω έτσι τα στοιχεία του έργου ώστε ο θεατής να βρεθεί ανάμεσα σε αυτά τα όρια. Τότε ενδυναμώνεται το ενδεχόμενο να μπορεί ενεργά να αποφασίσει προς τα που θέλει να στραφεί, να δώσει τη προσωπική του ερμηνεία σε αυτό που εξελίσσεται εν παρουσία του και ίσως τελικά να επηρεάσει και την ίδια την εξέλιξή του.

Αθλητής και προπονητής: Είναι αναγκαίο να πρεσβεύουν τα ίδια ιδανικά; Υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ τους;

Σκεφτόμενη αν ο αθλητής και ο προπονητής χρειάζεται να πρεσβεύουν τα ίδια ιδανικά, αναρωτιέμαι ποιος ορίζει τα ιδανικά αυτά. Όσο μεγαλύτερη είναι η ισότιμη συμβολή τους στη διαμόρφωση των ιδανικών τους, τόσο μεγαλύτερη θεωρώ θα είναι η τύχη να ταυτιστούν και να τα υποστηρίξουν. Στην αντίθετη περίπτωση, μάλλον πάμε για αυτογκόλ!

Συνέντευξη: Μαρία Πετροπούλου

Autogoal

Μια παράσταση της Σοφίας Μαυραγάνη,

του Δρόσου Σκώτη και του Tadeu Liesenfeld

Για μία μόνο παράσταση

Κυριακή 7 Ιουνίου

στις 20.00

Η είσοδος είναι ελεύθερη, η έξοδος αμφιλεγόμενη και η οικονομική συνεισφορά προαιρετική.

Πληροφορίες

Ιδέα/χορογραφία: Σοφία Μαυραγάνη

Ερμηνεία/συνδημιουργία: Tadeu Liesenfeld, Δρόσος Σκώτης

Φωτογραφίες: Mίλτος Αθανασίου

Teaser: Νίκος Βαβούρης

Παραγωγή: fingersix/athens

PLAYGROUND for the arts

Βουτσαρά 6, Βοτανικός

Τηλ: 210 85 44 836

http://www.playgroundforthearts.com/

Διάρκεια παράστασης:

20 λεπτά

Πρόσβαση:

Μετρό «Κεραμεικός»

Teaser:

https://vimeo.com/129075725

entertainment.in.gr

Must in

«Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030”» – Το 4ο OT FORUM έρχεται…

Στις 2 και 3 Δεκεμβρίου στο Μικρό Χρηματιστήριο Αθηνών, ο Οικονομικός Ταχυδρόμος διοργανώνει το OT FORUM «Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030”»

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024