Ξένες παραγωγές με άποψη στο Φεστιβάλ Αθηνών
Ελισάβετ Σταμοπούλου Το Φεστιβάλ Αθηνών κάνει «το γύρο του κόσμου» με ονόματα και θιάσους που δυναμιτίζουν την εγχώρια σκηνή. Μετά τις επιτυχημένες παραστάσεις της Σιλβί Γκιλέμ, έρχονται ομάδες που καταθέτουν με ασυνήθιστο τρόπο απόψεις πάνω στη σύγχρονη πραγματικότητα. Ρατσισμός μέσα από νοτιοφρικανικό θίασο Για πρώτη φορά το Φεστιβάλ Αθηνών, στις 11, 12 και 13 Ιουνίου, […]
Ελισάβετ Σταμοπούλου
Το Φεστιβάλ Αθηνών κάνει «το γύρο του κόσμου» με ονόματα και θιάσους που δυναμιτίζουν την εγχώρια σκηνή. Μετά τις επιτυχημένες παραστάσεις της Σιλβί Γκιλέμ, έρχονται ομάδες που καταθέτουν με ασυνήθιστο τρόπο απόψεις πάνω στη σύγχρονη πραγματικότητα.
Ρατσισμός μέσα από νοτιοφρικανικό θίασο
Για πρώτη φορά το Φεστιβάλ Αθηνών, στις 11, 12 και 13 Ιουνίου, φέρνει σε επαφή το ελληνικό κοινό με τον νοτιοφρικανικό θίασο Baxter Theatre Center μέσα από το έργο «Δεσποινίς Τζούλια» του Αύγουστου Στρίντμπεργκ.
Οι κριτικές που κατά καιρούς έχει αποσπάσει το έργο του Στρίντμπεργκ κάνουν λόγο για μια παράσταση που ανεβάζει τη θερμοκρασία, με τα συναισθήματα να είναι διττά και το «πάγωμα» να συνοδεύει το θεατή στο τέλος.
Αξίζει να δει κανείς πώς θα αποδώσει ο θίασος την ερωτική αυτή «κάψα» που προκαλεί το έργο και τη σαρκοβόρα πάλη που επικρατεί ανάμεσα σε δύο διαφορετικές κοινωνικές τάξεις.
Ο θίασος αποτελείται από μια λευκή και δύο μαύρους ηθοποιούς, και το βλέμμα στρέφεται στην προβολή της ωμότητας που περιβάλει τη σκλαβιά.
Η «Σόνια» από τον Άλβις Χερμάνις
Με μια σπαρακτική παράσταση καταφθάνει στην Πειραιώς 260, από τις 16 μέχρι και τις 18 Ιουνίου, ο διεθνώς καταξιωμένος λετονός σκηνοθέτης Άλβις Χερμάνις, συνδυάζοντας τη γερμανική με τη ρωσική παράδοση, το αφαιρετικό με το μεστό στιλ.
Το έργο «Σόνια» της Τατιάνα Τολστάγια τοποθετείται στο Λένινγκραντ, σε έναν εσωτερικό χώρο με ατμόσφαιρα της δεκαετίας του ’40. Η μοναχική Σόνια ετοιμάζει γλυκά και φροντίζει ανελλιπώς τα φυτά της αντιμετωπίζοντας με θετική διάθεση τα βάρη της ύπαρξης και τα στραβά της κοινωνίας.
Ο ρομαντισμός και οι σκέψεις μιας γυναίκας της διπλανής πόρτας, που περιμένει τον πρίγκιπά της, δίνουν σάρκα και οστά στο απλό, το καθημερινό και το ανεπιτήδευτο.
Η τολμηρή Γιανγκ Τζην Λη
Από τις πιο βασικές «πρωταγωνίστριες» της νεοϋορκέζικης θεατρικής σκηνής, η Γιανγκ Τζην Λη, έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα για το Φεστιβάλ Αθηνών.
Η κορεατικής καταγωγής συγγραφέας, σκηνοθέτις και παραγωγός ταινιών μέσα από το έργο, «Straight White Men», από τις 22 μέχρι και τις 24 Ιουνίου, φέρνει στο φως ένα ευαίσθητο κοινωνικό ζήτημα και αξίζει να δει κανείς πώς θα το προσεγγίσει.
Στα έργα της, πάντως, συνηθίζει να πραγματεύεται θέματα ταυτότητας , τοποθετώντας, παράλληλα, σε αινιγματικό πλαίσιο τις αξίες των δυτικών κοινωνιών. Με αντισυστημική «μέθοδο» έρχεται αντιμέτωπη με στερεότυπα και «πρέπει».
Σαν μακρινός απόηχος του έργου του Άρθουρ Μίλλερ «Ο θάνατος του εμποράκου», με τις συγκρούσεις μιας οικογένειας της λευκής μεσαίας τάξης στη μεταπολεμική Αμερική, η παράσταση της Γιανγκ Τζην Λη τοποθετεί στη σκηνή μια ανάλογη αμερικανική οικογένεια.
Διεθνή μέσα έχουν δώσει στη σκηνοθέτιδα τον «τίτλο» της καλλιτέχνιδας εκείνης που πορεύεται με πειραματική διάθεση. Με τον θίασό της, Young Jean Lee’s Theatre Company, περιοδεύει ανά τον κόσμο και κάνει στάση στην Ελλάδα.
Πληροφορίες για τις παραστάσεις
Πειραιώς 260, Κτίριο Η
Τιμές εισιτηρίων
25€
20€ (μειωμένο)
15€ (φοιτητικό)
5€ (άνεργοι, ΑΜΕΑ)
entertainment.in.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις