Νέο «στοίχημα» για τον Δημήτρη Παπαϊωάννου με το «Still Life»
Ελισάβετ Σταμοπούλου Οπτικά παιχνίδια και μυστήριο «περιοδεύουν» ανά τον κόσμο με την παράσταση του Δημήτρη Παπαϊωάννου, «Still Life». Από τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών (2014) ο χορογράφος ταξιδεύει στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, αλλά και βγαίνει από τα ελληνικά σύνορα για να παρουσιάσει μια δουλειά με φιλοσοφικές αναζητήσεις. Το «Still Life» ή αλλιώς «Νεκρή Φύση» αφορά […]
- Πατέρας βίαζε και εξέδιδε την ανήλικη κόρη του σε άγνωστους άνδρες - Σοκάρει υπόθεση στη Γαλλία
- Πολάκης: Τη Δευτέρα θα είμαι μπροστάρης σε μια προσπάθεια ανασυγκρότησης του ΣΥΡΙΖΑ
- Φάμελλος: Τυχοδιώκτης ο Κασσελάκης – Μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να σταματήσει το πάρτι δισεκατομμυρίων του Μητσοτάκη
- Το «εστιατόριο των λανθασμένων παραγγελιών» στην Ιαπωνία έχει να μας διδάξει πολλά
Ελισάβετ Σταμοπούλου
Οπτικά παιχνίδια και μυστήριο «περιοδεύουν» ανά τον κόσμο με την παράσταση του Δημήτρη Παπαϊωάννου, «Still Life». Από τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών (2014) ο χορογράφος ταξιδεύει στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, αλλά και βγαίνει από τα ελληνικά σύνορα για να παρουσιάσει μια δουλειά με φιλοσοφικές αναζητήσεις.
Το «Still Life» ή αλλιώς «Νεκρή Φύση» αφορά σε ένα σύμπαν όπου ο άνθρωπος έρχεται αντιμέτωπος με τη φύση. Τα σώματα ισορροπούν και διασπώνται, δημιουργώντας οπτικές απάτες.
Η ατμόσφαιρα σκοτεινή και ποιητική, με την παράσταση να βασίζεται κατά κύριο λόγο στις εικόνες. Ορεκτικό η διερεύνηση του ανθρώπινου και φυσικού κόσμου, κυρίως πιάτο ο προβληματισμός και επιδόρπιο η αρμονική συνύπαρξη
Παρόλο που ο Παπαϊωάννου έχει δηλώσει σε παλαιότερες συνεντεύξεις του πως το πεδίο ερμηνειών και εξηγήσεων είναι ευρύ στις χορογραφίες του, θα μπορούσε να πει κανείς πως κοινός παρονομαστής των κινήσεων και των εικόνων ήταν οι δοκιμασίες από τις οποίες περνά ο άνθρωπος.
Ένας τείχος – αφρολέξ από τον οποίο έβγαιναν και έμπαιναν άνθρωποι, ήταν μια από τις σκηνές της παράστασης. Τα σώματα άλλαζαν συνεχώς μορφή, με τη γνωστή ρήση του Ηρακλείτου «τα πάντα ρει» να δίνει για ακόμη μια φορά το παρών. Η πλαστικότητα στην κίνηση, αλλά και το γυμνό στοιχείο με ερωτικές πινελιές, ήταν δύο ακόμη στοιχεία που έκαναν την εμφάνισή τους.
Ενδιαφέρον παρουσίαζε η ερμηνεία του Άρη Σερβετάλη τη στιγμή που πάλευε με τα φυσικά φαινόμενα και δεν μπορούσε να ελέγξει την κίνησή του. Τόσο το βλέμμα όσο και το σώμα του φάνηκαν παραδομένα στην αυτοκρατορία της φύσης, αλλά άρτια ελεγχόμενα από τον ίδιο.
Όχι μόνο ο Άρης Σερβετάλης, αλλά και οι υπόλοιποι ερμηνευτές (Δρόσο Σκώτη, Μιχάλη Θεοφάνους, Αργύρη Πανταζάρα, Καλλιόπη Σίμου, Παυλίνα Ανδριοπούλου) ξεχώριζαν στη σκηνή για την ευλυγισία και την κίνησής τους.
Αξίζει να δει κανείς εάν ο Παπαϊωάννου θα κερδίσει για ακόμη μια φορά το «στοίχημα» εντυπωσιάζοντας διεθνώς με το «Still Life».
Το πρόγραμμα της περιοδείας
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Αθήνα
16-20 & 23-27 Σεπτεμβρίου 2015
13-17 & 20-24 Νοεμβρίου 2015
Φεστιβάλ Novart
Μπορντό, Γαλλία
7 & 8 Οκτωβρίου 2015
Festival d’Automne — Théâtre de la Ville
Παρίσι, Γαλλία
13-16 Οκτωβρίου 2015
CRT Milano — Teatro dell’Arte
Μιλάνο, Ιταλία
22-25 Οκτωβρίου 2015
Dansens Hus
Στοκχόλμη, Σουηδία
5 & 6 Νοεμβρίου 2015
Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου του Σαντιάγκο α Μιλ
Σαντιάγκο, Χιλή
15-19 Ιανουαρίου 2016
Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου του Σάο Πάολο (MITsp)
Σάο Πάολο, Βραζιλία
Μάρτιος 2016
deSingel International Arts Campus
Αμβέρσα, Βέλγιο
18-20 Μαρτίου 2016
entertainment.in.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις