Ελισάβετ Σταμοπούλου

Νέες ημερομηνίες ανακοινώθηκαν για την παράσταση «Άμλετ» με τον Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, καθώς εξαντλήθηκαν τα εισιτήρια για την Πέμπτη 15 Οκτωβρίου. «Να ζει κανείς ή να μην ζει;», θα ακουστεί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και την Τρίτη 20 Οκτωβρίου σε δύο ζωντανές αναμεταδόσεις. Όπως ανακοινώθηκε από το πρόγραμμα του Μεγάρου, θα υπάρξει μια απογευματινή στις 17:00 και μια βραδινή προβολή στις 21:00.

H σαιξπηρική παράσταση ανεβαίνει στο θέατρο Μπάρμπικαν στο Λονδίνο μέχρι τις 31 Οκτωβρίου,
με τη σκηνοθεσία να ανήκει στη Λίντσεϊ Τέρνερ. Οι κριτικές, όμως, που έχει αποσπάσει από βρετανικά μέσα ενημέρωσης είναι ανάμικτες.

Ξεκινώντας από τον Guardian, βαθμολογεί με δυο αστέρια την παράσταση μιλώντας για «ξαναζεσταμένο φαγητό». Συγκεκριμένα αναφέρει πως η παραγωγή επαναφέρει την ιδέα που θέλει τον Άμλετ να είναι θύμα μιας διεφθαρμένης τυραννίας, και πως η παράσταση είναι γεμάτη από αλλοιώσεις του πρωτότυπου κειμένου.

Ο Telegraph με τη σειρά του κάνει λόγο για έναν πυρωμένο Άμλετ πέντε αστέρων που είναι παγιδευμένος όμως σε μια τριών αστέρων παράσταση, ρίχνοντας έτσι το βάρος της ευθύνης στη σκηνοθεσία.

Σε διαφορετική γραμμή πλεύσης, η ιστοσελίδα Whatsonstage.com, που βαθμολογεί την παράσταση με τέσσερα αστέρια, εξυμνεί τους μονολόγους του Κάμπερμπατς μιλώντας για φινέτσα, εξυπνάδα και μεγάλη συγκέντρωση.

Στο μέτωπο των ανάμικτων σχολίων, ο Independent που, από την πλευρά του, μιλά για εντυπωσιακά σκηνικά,αλλά για μια σκηνοθεσία που ορισμένες φορές κάνει την ιστορία να ρέει με εκνευριστικό ρυθμό.

Μπένεντικτ Κάμπερμπατς: Από Σαίξπηρ μέχρι Τούρινγκ

Τόσο στο θέατρο όσο και στη μικρή και τη μεγάλη οθόνη ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς έχει δώσει ένα δυναμικό «παρών». Ο γιος των ηθοποιών Τίμοθι Κάρλτον και Γουάντα Βένθαμ, που αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ όπου ο Άλαν Τούρινγκ, τον οποίο ενσάρκωσε, δέχτηκε πρόταση για κατασκευή ενός υπολογιστή με τη μεγαλύτερη χωρητικότητα μνήμης για εκείνη την εποχή του MADAM, έκανε το ντεμπούτο του στο θέατρο με σαιξπηρικά έργα.

Στην τηλεόραση έχει εμφανιστεί στις σειρές Heartbeat (2000), Silent Witness (2002), και Fortysomething (2003). Τα σκαλιά της αναγνώρισης ανέβηκε μέσα από τη σειρά – φαινόμενο Sherlock στο ρόλο του Σέρλοκ Χολμς.

Το κινηματογραφικό ντεμπούτο του χρονολογείται το 2003 με την ταινία «Ο Βασιλιάς Πρέπει να Πεθάνει» (To Kill a King). Έκτοτε έχει πρωταγωνιστήσει στις ταινίες «Ο Δρόμος για την Ελευθερία» (Amazing Grace, 2006), «Star Trek Into Darkness» (2013), «12 Χρόνια Σκλάβος» (12 Years a Slave, 2013), «Ο Άνθρωπος που Πούλησε τον Κόσμο» (The Fifth Estate, 2013), «Αύγουστος» (August: Osage County, 2013) και «Το Παιχνίδι της Μίμησης »(The Imitation Game, 2014), το οποίο και του χάρισε την υποψηφιότητα για Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου.

Έχει λάβει πέντε υποψηφιότητες για BAFTA, τρεις υποψηφιότητες για Emmy κερδίζοντας ένα στην κατηγορία Α’ Ανδρικού Ρόλου σε Μίνι Σειρά ή Τηλεταινία για το Sherlock, πέντε υποψηφιότητες για Screen Actors Guild Award και δύο υποψηφιότητες για Χρυσή Σφαίρα.

Η χαρακτηριστική βρετανική φωνή ξεχωρίζει στις ερμηνείες του, που υποδύεται ιδιαίτερους χαρακτήρες.

Μέσα στην επιτυχημένη πορεία του και οι αντιδράσεις που προκάλεσε αποκαλώντας πριν από μερικούς μήνες τους μαύρους ηθοποιούς «έγχρωμους».

Συγκεκριμένα, δήλωσε ότι «όσον αφορά τους έγχρωμους ηθοποιούς, τα πράγματα είναι πολύ πίσω στο Ηνωμένο Βασίλειο. Πολλοί φίλοι μου έχουν περισσότερες ευκαιρίες εδώ (στην Αμερική) από ό,τι στην Αγγλία».

Το βρετανικό φιλανθρωπικό ίδρυμα Show Racism the Red Card αμφισβήτησε τη σκοπιμότητα της λέξης «έγχρωμοι» (coloured) που χρησιμοποίησε ο ηθοποιός, χαρακτηρίζοντάς την «ξεπερασμένη» και «προσβλητική».

Μετά τις αντιδράσεις, ο Κάμπερμπατς είπε δημοσίως συγγνώμη για τον χαρακτηρισμό, λέγοντας: «Είμαι συντετριμμένος στην ιδέα ότι προσέβαλα ανθρώπους».

entertainment.in.gr