Γιάννης Αδάναλης

Ας μην γελιόμαστε. Όσο και αν προσπαθήσεις να παραμείνεις προσηλωμένος στην προσπάθεια που κατέβαλε η Mercedes-Benz να αναβαθμίσει τις σχεδιαστικές και εξοπλιστικές προδιαγραφές της, μέχρι σήμερα, γνωστής A-Class, η A 45 AMG -το μικρομεσαίων διαστάσεων hatchback που πλέον φλερτάρει με τους 400 ίππους παραπέμποντας με τις επιδόσεις του σε ένα αυθεντικό sportscar- είναι εκείνη που απολαμβάνει από την πρώτη στιγμή την προσοχή σου.

Mετά από μια σύντομη και μάλλον αχρείαστη περιπλάνηση στους γερμανικούς δρόμους, το πέρασμα της πύλης της πίστας του Lausitz, φαντάζει λυτρωτικό. Για τις επόμενες ώρες το EuroSpeedWay, γνωστό για την οβάλ διαμόρφωσή του, θα αποτελέσει το πεδίο δοκιμής του ισχυρότερου μικρομεσαίου hatchback που μπορεί να αποκτήσει κανείς σήμερα στην ευρωπαϊκή αγορά.

Η Mercedes-AMG A 45 4MATIC επιστρέφει ισχυρότερη και ικανότερη από ποτέ, με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1.991 κ.εκ. να αποδίδει πλέον 381 ίππους και τα 475 Nm μέγιστης ροπής να μεταφέρονται στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός πυκνότερου, σε κλιμάκωση, ημι-αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.

Οι παρατεταγμένες στο φαρδύ pitlane του EuroSpeedway A 45 AMG κρύβουν μια ακόμα ιδιαιτερότητα. Επιλέγοντας το εξοπλιστικό πακέτο AMG DYNAMIC PLUS, πέρα από την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση (AMG RIDE CONTROL) και την επιλογή RACE ανάμεσα στα προγράμματα λειτουργίας, στις τεχνικές προδιαγραφές του αυτοκινήτου προστίθεται ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, που αναλαμβάνει την… αναδιανομή της διαθέσιμης ροπής μεταξύ των τροχών του μπροστινού άξονα.

«Δεμένος» στο αριστερό κάθισμα της ισχυρότερης -κατά 21 ίππους- και ταχύτερης –κατά 0,4 δευτερόλεπτα στη διαδικασία του «0-100 χλμ./ώρα- A 45 AMG, o χρόνος μετρά πλέον ανάποδα.

Ο πρώτος αναγνωριστικός γύρος στην «ουρά» μιας ΑΜG GT αποκαλύπτει τις παγίδες που κρύβει η χάραξη η οποία σήμερα χρησιμοποιείται σε αγώνες τουρισμού.

Στο τέλος της ευθείας εκκίνησης-τερματισμού, το πλάτος της πρώτης αριστερής στροφής σε ξεγελά, δίνοντας την αίσθηση πως μπορείς να μεταφέρεις περισσότερα χιλιόμετρα στο εσωτερικό της.

Κάτι τέτοιο βέβαια δεν θα σου επιτρέψει να σημαδέψεις με ακρίβεια την κορυφή και να ακολουθήσεις την ιδανική γραμμή ώστε να αφήσεις πίσω σου το συντομότερο δυνατόν τις διαδοχικές στροφές που ακολουθούν.

Τα φρένα για την στροφή Κ6 αποτελούν ένα ακόμα στοίχημα, όπως στοίχημα αποτελεί η διατήρηση της A 45 AMG στο εσωτερικό της καμπής που οδηγεί στην πίσω ευθεία.

Το αργό αλλά ιδιαίτερα απαιτητικό “S” αποτελεί το τελευταίο εμπόδιο, πριν βρεθείς και πάλι με τις άδειες κερκίδες κρεμασμένες στον δεξί καθρέπτη σου να περνάς τη γραμμή του τερματισμού.

Επιλέγοντας το RACE Mode, το σύνολο των μηχανικών και ηλεκτρικών μερών της A 45 AMG προσαρμόζεται με τέτοιο τρόπο ώστε να ενισχύσει τις προσπάθειές σου.

Οι αλλαγές στο ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων πραγματοποιούνται ταχύτερα, η υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης περιορίζεται, τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ αποκτούν μια επιθετικότερη στάση, ακόμα και το ESP γίνεται περισσότερο… διαλλακτικό, παρεμβαίνοντας σε δεύτερο χρόνο.

Χάρη στην ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση αλλά και στο προαιρετικά διαθέσιμο μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης των μπροστινών τροχών, η διαχείριση των 381 ίππων και των 475 Nm ροπής φαντάζει εύκολη.

Αρκεί βέβαια να δείξεις τον απαραίτητο σεβασμό σε μια ακόμα «πολεμική» κατασκευή που μόνο τυχαία δεν φέρει την υπογραφή των δαιμόνιων μηχανικών του Affalterbach.

Αναζητώντας την αφορμή ώστε να επιστρέψεις στην πραγματικότητα των «πολιτικών» εκδόσεων της A-Class, το DYNAMIC SELECT συνιστά μια πρώτης τάξεως ευκαιρία, αποτελώντας κοινό τόπο για το σύνολο της γκάμας του γερμανικού μικρομεσαίου hatchback.

Χωρίς RACE Mode, αλλά με τη δυνατότητα να προσαρμόζει στις διαθέσεις του οδηγού βασικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, ο διακόπτης του DYNAMIC SELECT αποτελεί κομμάτι του βασικού εξοπλισμού των ισχυρότερων εκδόσεων της A-Class και προαιρετικό εξοπλισμό για τις Α 160, Α 180 και A 180 d.

Στον κατάλογο του προαιρετικά διαθέσιμου εξοπλισμού, ανεξαρτήτως έκδοσης, ανήκουν και τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, τα οποία έχουν συμβάλλει τα μέγιστα στη θεαματική βελτίωση της ποιότητας κύλισης της «μικρής» Mercedes.

Καθοριστική για τη συνέχεια της εμπορικής πορείας της A-Class στην ευρωπαϊκή αγορά ενδεχομένως να αποδειχθεί και η παρουσία νέων εκδόσεων ισχύος των ήδη γνωστών κινητήρων βενζίνης και diesel.

Αναλυτικότερα, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης των 1,6 λίτρων απόδοσης 102 ίππων και 180 Nm ροπής αποτελεί το νέο σημείο αφετηρίας για τη μικρομεσαίων διαστάσεων Mercedes-Benz, την ίδια στιγμή που ο κινητήρας diesel των 1.461 κ.εκ. διεκδικεί στην έκδοση BlueEFFICIENCY EDITION τον τίτλο του αποδοτικότερου, παράγοντας 109 ίππους και καταναλώνοντας μόλις 3,5 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα.

Για εκείνους πάντως που τα παραπάνω νούμερα δεν φαντάζουν ικανά να υποστηρίξουν το δυναμικό προφίλ του αυτοκινήτου, η δίλιτρη A 250 επιστρέφει στην έκδοση Sport με 7 επιπλέον ίππους (σύνολο 218), ενώ ανάλογη είναι και η αύξηση που παρουσιάζει και η πετρελαιοκίνητη A 220 d, φτάνοντας από τους 170 στους 177 ίππους.

Κλείνοντας με την ανανεωμένη εκδοχή της Mercedes-Benz Α-Class η οποία θα είναι διαθέσιμη στη χώρα μας μέχρι το τέλος του 2015, αξίζει να αναφερθεί κανείς στα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που συναντάς στον βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου, όπως το PREVENTION COLLISION ASSIST PLUS, αλλά και στο αναβαθμισμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με τις προηγμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας και την έγχρωμη οθόνη που μπορεί να φτάσει σε μέγεθος έως και τις 8 ίντσες.

auto.in.gr