Οι κινηματογραφικές πρεμιέρες την πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου
Η πολυαναμενόμενη Διάσωση του Ρίντλεϊ Σκοτ κάνει πρεμιέρα και μας "ταξιδεύει" στον πιο... επίκαιρο πλανήτη των τελευταίων ημερών.
Eπιμέλεια: Τζωρτζίνα Ντούτση
H Πέμπτη έχει καθιερωθεί να σηματοδοτεί την έναρξη της νέας κινηματογραφικής εβδομάδας στις ελληνικές αίθουσες.
Οι ταινίες που κάνουν πρεμιέρα την πρώτη Πέμπτη του φετινού Οκτωβρίου, εκτός από ενδιαφέρουσες είναι και ιδιαίτερα επίκαιρες και για να ακριβολογούμε, αναφερόμαστε στην πολυαναμενόμενη ταινία Διάσωση και την βιογραφική Life.
H Διάσωση μάς έρχεται σε μια ιδανική χρονική συγκυρία, αφού στην ουσία συμπίπτει με τις σημαντικές ανακοινώσεις από τη NASA για την ύπαρξη νερού –υγρής μορφής- στον Άρη, τον πλανήτη όπου το σενάριο της εν λόγω ταινίας θέλει τον ηθοποιό Ματ Ντέιμον να βρίσκεται εγκαταλελειμμένος και να παλεύει για την επιβίωση του.
Εύστοχο… χρονικά και τοLife, που έρχεται στην επέτειο των 60 χρόνων από το θάνατο του «Επαναστάτη χωρίς αιτία» Τζέιμς Ντιν. Έτσι, σινεφίλ και θαυμαστές του που θα παρακολουθήσουν την ταινία, θα έχουν την ευκαιρία να τον γνωρίσουν λίγο καλύτερα προτού γίνει είδωλο, όταν ακόμα ως άσημος ηθοποιός έκανε τα πρώτα βήμα της -σύντομης δυστυχώς- καριέρας του.
Αμέσως παρακάτω, μπορείτε να ενημερωθείτε για τις νέες ταινίες που απαρτίζουν το κινηματογραφικό μενού της εβδομάδας.
Η Διάσωση
Ένας αστροναύτης εγκαταλελειμμένος στον Άρη. Όλος ο κόσμος παρακολουθεί με κομμένη την ανάσα και μια ομάδα ανθρώπων προσπαθεί να συντονίσει την διάσωσή του. Ο Ρίντλεϊ Σκοτ σκηνοθετεί τον Ματ Ντέιμον σε μια εντυπωσιακή περιπέτεια. Κατά τη διάρκεια μιας επανδρωμένης αποστολής στον Άρη, ο αστροναύτης Μαρκ Γουάτνι (Ματ Ντέιμον) θεωρείται νεκρός μετά από μια σφοδρή καταιγίδα και εγκαταλείπεται από το υπόλοιπο πλήρωμα. Αλλά ο Γουάτνι είναι ακόμη ζωντανός και ξαφνικά βρίσκεται μόνος σε έναν αφιλόξενο πλανήτη. Έχοντας ελάχιστες προμήθειες, πρέπει να επιστρατεύσει την εφευρετικότητα, την ευφυΐα και το κουράγιο του για να επιβιώσει και να βρει έναν τρόπο να ειδοποιήσει τη Γη ότι είναι ζωντανός.
Life
Βασισμένη στην αληθινή ιστορία της φιλίας του φωτογράφου Ντένις Στοκ και του Τζέιμς Ντιν, που ξεκίνησε όταν ο Στοκ ανέλαβε να φωτογραφήσει τον ηθοποιό για το περιοδικό Life το 1955. Περίπου μισό αιώνα από το θάνατο του, ο Τζέιμς Ντιν συνεχίζει να μας συναρπάζει. Οι δημιουργοί του Life δεν ήθελαν ωστόσο να κάνουν μια γενική βιογραφία του ηθοποιού. Είδαν την ευκαιρία να πουν μια ιστορία φιλίας και πολιτιστικής αλλαγής. Ο νεαρός φωτογράφος Ντένις Στοκ, ακολουθεί τον ανερχόμενο ηθοποιό Τζέιμς Ντιν, στην προσπάθεια του να δώσει φρέσκο υλικό στο περιοδικό
Life. Ο Τζέιμς είναι χαοτικός, παρασύρεται εύκολα, αλλά ο Ντένις βάζει σκοπό του να τον κάνει να συγκεντρωθεί ή έστω να εμφανιστεί στις συναντήσεις τους. Οι δυό τους θα βρεθούν από την ξέφρενη Νέα Υόρκη στην ενδοχώρα- στο πατρικό του Τζέιμς Ντιν στην Ιντιάνα. Ο Ντένις πιστεύει ότι φωτογραφίζει έναν αστέρα που σύντομα θα γίνει παγκόσμιο φαινόμενο. Αυτό που δε γνωρίζει είναι ότι συλλαμβάνει με το φακό του τις τελευταίες στιγμές απλότητας και οικειότητας που θα έχει ποτέ ο Τζέιμς Ντιν.
Έβερεστ
Η ταινία βασίζεται στα απίστευτα γεγονότα που έλαβαν χώρα το 1996, όταν δύο διαφορετικές αποστολές επιχείρησαν να ανέβουν στην κορυφή του Έβερεστ, ξεπερνώντας κατά πολύ τα ανθρώπινα όρια. Ένας αγώνας επιβίωσης που αποτυπώνεται κινηματογραφικά σε πλάνα που κόβουν την ανάσα. Ένας από τους πιο αναγνωρισμένους νέους Ευρωπαίους σκηνοθέτες, ο Μπαλτάζαρ Κορμάκουρ, έρχεται να μας αφηγηθεί κινηματογραφικά ακόμα έναν αγώνα επιβίωσης του ανθρώπου στην αφιλόξενη Φύση. Στην δραματική και αληθινή ιστορία, δύο ορειβατικές ομάδες, προσπαθώντας να κατακτήσουν την πιο ψηλή βουνοκορφή, το Έβερεστ, παγιδεύονται στα χιόνια. Χρόνια εκπαίδευσης για προκλήσεις που δεν είναι εύκολο να προβλεφθούν. Αφιλόξενες συνθήκες. Κι όμως, εδώ κι έναν αιώνα, άνθρωποι ανά τον κόσμο, αναζητώντας κάποιο βαθύτερο νόημα στη ζωή τους, προσπαθούν να φτάσουν στην ψηλότερη κορυφή του πιο επικίνδυνου σημείου της Γης, του Έβερεστ.
Μήπως είσαι ο τύπος μου; και άλλες αναζητήσεις περί έρωτος
Ο Κλεμέν, ένας νέος Παριζιάνος καθηγητής φιλοσοφίας μετατίθεται για έναν χρόνο, στην επαρχιακή πόλη Αράς. Mακριά από το Παρίσι και την νυχτερινή του ζωή, ο Κλεμέν δεν ξέρει πώς θα καταφέρει να περάσει αυτόν το χρόνο, παρά την βοήθεια του Καντ και του Προυστ. Η Τζένιφερ, μια όμορφη κομμώτρια από το Αράς, πιστεύει ότι ένα καλό κούρεμα μπορεί να αλλάξει την ζωή των ανθρώπων και περνάει τον χρόνο της διαβάζοντας κουτσομπολίστικα περιοδικά και τραγουδώντας καραόκε. Οταν οι δυό τους συναντηθούν, ο έρωτάς τους θα είναι δυνατός και θα τους συναρπάσει. Είναι όμως αυτός ο έρωτας αρκετός για να γεφυρώσει τους δύο διαφορετικούς κόσμους τους; Η ταινία έχει βραβευτεί με τρία βραβεία Μαγκρίτ (Καλύτερης Ηθοποιού, Καλύτερου Σεναρίου, Καλύτερου Ήχου), τα μεγάλα βραβεία του σινεμά στο Βέλγιο.
To Τελευταίο Χτύπημα
Η Αλίξ Ντελαπόρτ επιστρέφει με τη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία της για να διηγηθεί μια ιστορία ενηλικίωσης, με ψυχραιμία και ρεαλισμό. Ο τίτλος της ταινίας αναφέρεται στο φινάλε της 6ης Συμφωνίας του Μάλερ, γνωστής και ως Τραγικής. Όταν μπαίνει για πρώτη φορά στην Όπερα του Μονπελιέ, ο δεκατριάχρονος Βικτόρ δεν ξέρει τίποτα για μουσική. Επίσης, δεν γνωρίζει τον πατέρα του, Σαμουέλ Ροβινσκί, ο οποίος βρίσκεται εκεί για να διευθύνει την 6η Συμφωνία του Μάλερ. Ο Βικτόρ ξεκινά να τον παρακολουθεί από απόσταση και ανακαλύπτει έναν καινούριο κόσμο… εκείνον της πρόβας. Όταν η Νάντια, η μητέρα του τον ενημερώνει ότι θα πρέπει να αφήσουν το σπίτι τους στην παραλία, ο Βικτόρ αρχίζει να ανησυχεί, τόσο για την ίδια, καθώς θεωρεί ότι κάτι του κρύβει, όσο και για τη Λούνα, την ισπανίδα γειτόνισσά του, την οποία έχει ερωτευτεί. Στην προσπάθεια του να πάρει την κατάσταση στα χέρια του, ο Βικτόρ αποφασίζει να αποκαλυφθεί στον πατέρα του για πρώτη φορά.
Το Αρνάκι
Ένα τρυφερό όσο και ρεαλιστικό σύγχρονο παραμύθι, βραβευμένο στο Φεστιβάλ Βερολίνου, από τον τούρκο εικαστικό και σκηνοθέτη, Κουτλούγ Αταμάν. Σύμφωνα με την παράδοση στα χωριά της Ανατολικής Ανατολίας, η 27χρονη Μεντινέ πρέπει να σερβίρει αρνάκι στο φούρνο στην τελετή περιτομής του πεντάχρονου γιου της, Μερτ. Φτωχή αλλά αποφασισμένη, η Μεντινέ βάζει την οικογένειά της να κόβει κλαδιά, προκειμένου να βγάλουν τα χρήματα για να αγοράσουν το αρνί, ενώ ο Ισμαήλ, ο μάλλον αχαΐρευτος σύζυγός της, μοιάζει να ανησυχεί για τη δυναμική συμπεριφορά της γυναίκας του. Στο μεταξύ, ζηλεύοντας την προσοχή που απολαμβάνει ο Μερτ, η δαιμόνια αδελφή του, Βιζντάν, τον πείθει πως αν δεν βρεθεί αρνί, τότε το έδεσμα για το εορταστικό τραπέζι θα είναι… ο ίδιος. Καθώς ο πατέρας πέφτει στα δίχτυα μιας πληθωρικής πόρνης, μητέρα και γιος ξεκινούν πεισματικά την αναζήτηση του πολυπόθητου αμνού, ο καθένας για τους δικούς του λόγους.
Ταξίδι στην Ιταλία (1954)
Το αριστούργημα του Ρομπέρτο Ροσελίνι με την Ινγκριντ Μπεργκμαν σε αποκατεστημένη κόπια. Η ταινία ενέπνευσε το γαλλικό Νουβέλ Βαγκ και της αξίζει ο τίτλος «κεφαλαιώδης» στην ιστορία του κινηματογράφου αφού σηματοδότησε το πέρασμα στον «σύγχρονο» κινηματογράφο. H υπόθεση της ταινίας αυτής διαδραματίζεται στη Νάπολη, την οποία ο πλούσιος Βρετανός δικηγόρος Αλεξάντερ (Τζορτζ Σάντερς) και η σύζυγός του Κάθριν (Ίνγκριντ Μπέργκμαν) επισκέπτονται προκειμένου να διευθετήσουν τα της περιουσίας ενός θείου που απεβίωσε. Το ταξίδι αυτό θα είναι η τελευταία ελπίδα αναβίωσης του γάμου τους, που αντιμετωπίζει πλήθος προβλημάτων. Ο σκηνοθέτης κατορθώνει να συλλάβει μοναδικά στιγμιότυπα από την αλληλεπίδραση του ζευγαριού και τα βλέμματα που ανταλλάσουν, καθιστώντας την ταινία μια από τις κορυφαίες ερωτικές ιστορίες στην ιστορία του κινηματογράφου. Πρόκειται για την τρίτη κατά σειρά ταινία της συνεργασίας Μπέργκμαν- Ροσελίνι.
Δείτε τι παίζεται στις αίθουσες την εβδομάδα 1-7/10
Δείτε περισσότερα για τις νέες ταινίες
entertainment.in.gr
- Η Γκουίνεθ Πάλτροου και το μυστικό της αναζωογόνησης
- Το επτά το γνωστό: Αυτές είναι οι πιο δημοφιλείς δίαιτες
- ΗΠΑ: 3η εκτέλεση με εισπνοή αζώτου στην Αλαμπάμα – Πάσχιζε να αναπνεύσει για αρκετά λεπτά
- Κύπρος: Γεωτρήσεις ξεκινά η ExxonMobil στα οικόπεδα 5 και 10 τον Ιανουάριο
- Αϊτή: Κάλεσε τον γάλλο πρεσβευτή για τις «απαράδεκτες» δηλώσεις Μακρόν περί «ηλίθιων ηγετών»
- ΗΠΑ: «Σκανδαλώδη» κατά τον Μπάιντεν τα εντάλματα σύλληψης του ΔΠΔ για Νετανιάχου και Γκάλαντ