Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Αρ.Μπαλτάς: Πλησιάζουν τα εγκαίνια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης

Αρ.Μπαλτάς: Πλησιάζουν τα εγκαίνια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης

Στις άμεσες προτεραιότητες του υπουργείου Πολιτισμού αναφέρθηκε ο υπουργός Αριστείδης Μπαλτάς, συνομιλώντας το πρωί της Πέμπτης με δημοσιογράφους στο καφέ του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου. ΕΣΠΑ και εποπτευόμενοι φορείς, είναι τα δύο θέματα που πρέπει να ρυθμιστούν άμεσα, ενώ από τις καλές ειδήσεις της συζήτησης ήταν η δήλωση πως το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης θα λειτουργήσει το αργότερο σε τρεις μήνες.

Έργο που θυμίζει το Γεφύρι της Άρτας, η δημιουργία του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης θα έπρεπε εδώ και χρόνια να έχει ολοκληρωθεί. Σύμφωνα με τον υπουργό Πολιτισμού Αριστείδη Μπαλτά, τα εγκαίνια του ΕΜΣΤ «απαισιόδοξα μιλώντας», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, υπολογίζονται σε δύο με τρεις μήνες.

Συνομιλώντας με δημοσιογράφους το μεσημέρι της Πέμπτης, στο καφέ του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, ο κ. Μπαλτάς είπε πως έχει ήδη συναντηθεί τόσο με την νυν διευθύντρια του ΕΜΣΤ Κατερίνα Κοσκινά όσο και την πρώην διευθύντρια Άννα Καφέτση και πως μένει να ρυθμιστούν ορισμένα λειτουργικά θέματα, όπως οι προσλήψεις του απαραίτητου προσωπικού, περίπου 15 άτομα. Για το συγκεκριμένο θέμα το υπουργείο βρίσκεται σε συνεννόηση με το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, ώστε να επιταχυνθεί η διαδικασία της στελέχωσης του μουσείου, είτε με νέες προσλήψεις είτε με αποσπάσεις.

Ως προς την απομάκρυνση της Άννας Καφέτση, ο υπουργός υποστήριξε πως «αδικήθηκε καθέτως και οριζοντίως», ενώ για τη χορηγία από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος επισήμανε πως δεν υπάρχει κίνδυνoς να χαθεί, εφόσον όλα εξελιχθούν καλά.

Περιγράφοντας τα προβλήματα που πρέπει άμεσα να αντιμετωπίσει το ΥΠΠΟ, στάθηκε σε δύο σημεία: Πρώτον, στην ορθή ολοκλήρωση του ΕΣΠΑ και την ορθή εκκίνηση του νέου Προγράμματος και, δεύτερον, στη διαχείριση των εποπτευόμενων φορέων του υπουργείου. Ειδικά για το θέμα των φορέων, ο κ. Μπαλτάς άφησε εκ νέου ανοιχτό το ενδεχόμενο να κλείσουν.

«Αν αυτά τα ολοκληρώσουμε στοιχειωδώς ικανοποιητικά και εγκαίρως, ανοίγει πλέον η δυνατότητα να σκεφτούμε πιο στρατηγικά» τόνισε.

«Το μείζον πρόβλημα της κυβέρνησης είναι η έννοια της διαχείρισης του πολιτικού χρόνου. Το να βρούμε το σωστό ρυθμό, ώστε να κάνουμε τα πράγματα εγκαίρως, ενώ οι θητείες και τα συναφή λήγουν σε άλλες χρονικότητες δεν είναι απλό» υποστήριξε ο υπουργός. Σημείωσε, επίσης, πως ένα από τα διαχρονικά προβλήματα της χώρας είναι ότι λείπει η συνέχεια των θεσμών.

«Το υπουργείο έχει κάτι το ευλογημένο: παράγει καλές ειδήσεις, πράγμα σπάνιο γιατί, αν μείνουμε στα δελτία των 8 και την όλη κατάσταση, και με δεδομένη την κρίση που αντιμετωπίζει η χώρα σε όλα τα επίπεδα, οι ειδήσεις εκ των πραγμάτων είναι κατά κανόνα κακές. Στον πολιτισμό έχουμε τη δυνατότητα να αναδείξουμε πράγματα καλά, να φτιάξουμε την εικόνα της Ελλάδας αλλά εμμέσως και την ίδια τη χώρα» τόνισε ο κ. Μπαλτάς στη διάρκεια της συζήτησης, υπογραμμίζοντας πως «το κλισέ ότι η αρχαία Ελλάδα είναι η κοιτίδα του δυτικού πολιτισμού, δεν είναι κλισέ».

«Είναι ο όρος δημιουργίας της σύγχρονης τέχνης. Δεν υπάρχει μορφή τέχνης, από την αρχιτεκτονική και τη γλυπτική, μέχρι το χορό, το θέατρο και τη λογοτεχνία, που να μην είναι σε μόνιμη αναμέτρηση με την αρχαία Ελλάδα. Άρα, αυτή η κληρονομιά είναι κάτι απολύτως ζωντανό σε σχέση με τον σύγχρονο πολιτισμό» επισήμανε.

Στις βασικές και άμεσες προτεραιότητες του υπουργείου είναι, επίσης, η δημιουργία του πλαισίου που θα επιτρέπει την προκήρυξη διεθνών διαγωνισμών για την τοποθέτηση των επικεφαλής σε μεγάλους εποπτευόμενους φορείς του υπουργείου, όπως το ΕΜΣΤ, το Εθνικό Θέατρο κ.ά., ώστε να σταματήσει το καθεστώς των διορισμών από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία.

«Σε πολλούς φορείς που εποπτεύουμε και αφορούν διάφορες μορφές του σύγχρονου πολιτισμού, υπάρχουν αναχρονιστικοί οργανισμοί, που πολλές φορές δημιουργούν σύγχυση αρμοδιοτήτων, ποια είναι τα όρια του καλλιτεχνικού διευθυντή, του διοικητικού συμβουλίου. Ένα κομμάτι που αίρει τέτοια προβλήματα είναι η άδεια προκήρυξης. Κατά κανόνα, εάν μιλάμε για σημαντικούς φορείς, διεθνούς προκήρυξης. Στο πλαίσιο αυτό θέλουμε να δούμε σε ποιους φορείς και με ποιους όρους μπορούμε να κάνουμε διαγωνισμούς ώστε να φύγουμε από το «ο υπουργός αποφασίζει και διατάζει» για το ποιος, π.χ. είναι ο καλός άνθρωπος του θεάτρου ή του κινηματογράφου» είπε.

Σε ερώτηση για τις ενάλιες αρχαιότητες, με αφορμή και τα πρόσφατα ευρήματα στους Φούρνους, ανέφερε πως στόχος είναι αντιμετωπιστεί πιο συστηματικά ο συγκεκριμένος τομέας και να αναδειχθεί η σημασία της ενάλιας αρχαιολογίας στην Ελλάδα με έναν πληρέστερο τρόπο. Στο πλαίσιο αυτό, τόνισε πως υπάρχουν πολλά σημεία που παρουσιάζουν ειδικό ενδιαφέρον και θα μπορούσαν να ενταχθούν στο προωθούμενο πρόγραμμα ανάδειξης του καταδυτικού τουρισμού.

Ο κ. Μπαλτάς επανέλαβε πως παραμένει ανοιχτό το θέμα της αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του ΥΠΠΟ. Υπενθυμίζεται πως πέρα από τα ακίνητα που έχουν δεσμευτεί από το ΤΑΙΠΕΔ, στη δικαιοδοσία του υπουργείου παραμένουν τουλάχιστον 30 κτήρια στην Πλάκα, πολλά κτήρια στην παλαιά πόλη της Ρόδου και εκατοντάδες ανά την περιφέρεια.

Αναφορικά με την πολιτική του ΥΠΠΟ στο χώρο του βιβλίου, ο υπουργός ανέφερε πως αποτελεί μία από τις προτεραιότητες του υπουργείο, σημειώνοντας ότι εξετάζονται τόσο η ένταξη του ΕΚΕΒΙ στο Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού όσο και το ίδιο το ΕΙΠ.

Για το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων, το οποίο χαρακτήρισε «παραγωγό πλούτου», υποστήριξε πως «είναι τραγικά υποστελεχωμένο» και πως γίνονται συζητήσεις με το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα. Ως προς το Οργανόγραμμα του Ταμείου, είπε πως είναι σχεδόν έτοιμο να παρουσιαστεί. Στόχος, τόνισε ο κ. Μπαλτάς, είναι να γίνει το ΤΑΠΑ σύγχρονος οργανισμός, άξιος του ρόλου του.

Ο υπουργός Πολιτισμού παραδέχθηκε ότι υπάρχουν ελλείψεις αρχαιοφυλάκων σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους και πως και για αυτό το θέμα αναζητείται λύση με το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, ενώ ως προς το ηλεκτρονικό εισιτήριο που ήδη έπρεπε να εφαρμόζεται ανέφερε ότι ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για τη διεξαγωγή του διαγωνισμού, ώστε το μέτρο να εφαρμοστεί πριν τη νέα τουριστική περίοδο.

Αναφορικά με το χώρο του κινηματογράφου, είπε πως θα υπάρχει σαφής πρόβλεψη στον προϋπολογισμό, ώστε να επιστρέψει ο ειδικός φόρος επί των εισιτηρίων στο Κέντρο Κινηματογράφου και αυτό «να γίνεται μόνιμα και όχι ad hoc». Ως προς το 1,5% από τα ακαθάριστα έσοδα από τους τηλεοπτικούς σταθμούς, επισημάνθηκε πως γίνονται συναντήσεις με την Ένωση Σκηνοθετών Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου (ΕΣΠΕΚ) ώστε το θέμα να λυθεί. Στόχος είναι να επιβληθεί η καταβολή του 1,5% υπό την παλαιά μορφή (0,75% έσοδα, 0,75% διαφήμιση).

Στο σημείο αυτό , ο κ. Μπαλτάς αναφέρθηκε στις διεθνείς κινηματογραφικές συμπαραγωγές, σημειώνοντας ότι «η δημιουργία του Film Commission θα διευκολύνει τα πράγματα», ενώ παράλληλα γίνεται προσπάθεια για τη δημιουργία ενός ευρύτερου πλαισίου που θα άρει γραφειοκρατικά εμπόδια και παράλληλα θα δίνει φορολογικά κίνητρα. «Υπάρχει πίεση από τον διεθνή χώρο και άρα το θέμα των συμπαραγωγών είναι στις άμεσες προτεραιότητές μας» σημείωσε.

«Το πρόβλημα από συστάσεως ελληνικού κράτους είναι ότι επαναλαμβάνεται η υπόσχεση και η μη ικανοποίησή της εσαεί. Το στοίχημα του ΣΥΡΙΖΑ είναι να σπάσει αυτό το πλέγμα, τουλάχιστον σε επίπεδο διοίκησης» κατέληξε ο Αριστείδης Μπαλτάς.

Άννα Ανδίρα

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Must in

Το πρώτο μήνυμα της κυβέρνησης στο ΠΑΣΟΚ που πήρε θέση «αξιωματικής αντιπολίτευσης»

Αριθμητικά τουλάχιστον το ΠΑΣΟΚ καταλαμβάνει την θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης στην Βουλή και το Μέγαρο Μαξίμου δείχνει προετοιμασμένο.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024