«Μιράντα» με Ιωάννα Παππά και Λαέρτη Μαλκότση – Προσκλήσεις
Ο Λιθουανός σκηνοθέτης Οσκάρας Κορσουνόβας διασκευάζει και σκηνοθετεί τη «Μιράντα» -βασισμένη στην «Τρικυμία» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ- και συνεργάζεται με την Ιωάννα Παππά στο ρόλο της κόρης και τον Λαέρτη Μαλκότση στο ρόλο του πατέρα.
Οι τυχεροί θα ειδοποιηθούν με e-mail.
Πρόκειται για ένα από τα τελευταία έργα (ίσως το τελευταίο) του Σαίξπηρ η Τρικυμία (1610) ως επί το πλείστον ερμηνεύεται ως μια féerie, ένα παραμύθι για ενήλικες, ενώ ταυτόχρονα παραβλέπεται το απόσταγμα σοφίας που έχει ενσταλάξει στην ιστορία ο συγγραφέας. Πράγματι, η ανάγνωση του έργου κατά Γιαν Κοτ επιτρέπει να δούμε τα μυθωδώς διαδραματιζόμενα πάνω στο νησί του Πρόσπερου ως έναν αγώνα για την εξουσία και ως μια «επανάληψη της ιστορίας του κόσμου» – και μάλιστα από τη φαρσική της πλευρά.
Ο Δούκας του Μιλάνου Πρόσπερο, λάτρης των βιβλίων και της μαγείας, χάνει τον θρόνο του όταν ο αδερφός του Αντόνιο, με τη βοήθεια του Αλόνσο, σφετερίζεται την εξουσία του και εγκαταλείπει τον Πρόσπερο και τη μικρή κόρη του Μιράντα στ’ ανοιχτά της θάλασσας για να πνιγούν. Οι δυο τους σώζονται και καταλήγουν σε ένα ερημονήσι, όπου ζει ο τερατόμορφος Κάλιμπαν. Δώδεκα χρόνια αργότερα οι συνωμότες Αντόνιο και Αλόνσο ναυαγούν στο ίδιο νησί εξαιτίας μιας τρικυμίας που προκαλεί ο Πρόσπερο χάρη στις μαγικές του δυνάμεις. Εκεί λαμβάνει χώρα ένας αγώνας για την εξουσία του νησιού μέχρι την άρση της παλαιάς αδικίας απέναντι στον Πρόσπερο και τη Μιράντα.
Ο μείζων Λιθουανός σκηνοθέτης Όσκαρας Κορσουνόβας εμπνέεται από την ερμηνεία του Γιαν Κοτ, αντλεί από την προσωπική του εμπειρία ως «υπηκόου» της Σοβιετικής Ένωσης, και «χρησιμοποιεί» την Τρικυμία του Σαίξπηρ για να μιλήσει για την εξουσία και τις ατέρμονες, παράλογες μάχες για την κατάκτησή της. Σε μια εποχή απολυταρχίας ένα διαμέρισμα γίνεται η όαση, όπου συντηρείται η πνευματική αντίσταση κατά του καθεστώτος, κατά της εξουσίας. «Στο έργο αυτό ως επί το πλείστον με ενδιαφέρει η Μιράντα», σημειώνει ο σκηνοθέτης. «Έχει θεωρηθεί κυρίως ως μια αφελής πριγκίπισσα, όμως είναι δημιούργημα του Πρόσπερου, είναι η ψυχή του Πρόσπερου. Τελικά, οι δημιουργοί χρησιμοποιούσαν την εξορία στα ερημονήσια προκειμένου να «αναθρέψουν» τις δικές τους Μιράντες».
Συντελεστές:
Μετάφραση: Νίκος Χατζόπουλος
Διασκευή – Σκηνοθεσία: Oskaras Korsunovas
Σκηνικά – Κοστούμια: Dainius Liskevicius
Μουσική: Antanas Jasenka
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Παίζουν: Λαέρτης Μαλκότσης, Ιωάννα Παππά
Ημέρες & ώρες παραστάσεων:
Από τις 25 Νοεμβρίου 2015 έως τις 10 Ιανουαρίου 2016 (εναλλασσόμενο ρεπερτόριο με τη «Μεγάλη Χίμαιρα» έως τις 10 Ιανουαρίου): Τρίτη 21:00, Τετάρτη 21:30, Σάββατο 21:30, Κυριακή 17:00
Από τις 10 Ιανουαρίου έως τις 31 Ιανουαρίου 2016: Τρίτη 21:00, Παρασκευή 21:00, Σάββατο 21:00, Κυριακή 19:30
Από τις 11 Φεβρουαρίου 2016 εναλλασσόμενο με «Τρεις Αδερφές»: Τρίτη 21:00, Κυριακή 17:00
Τιμές εισιτηρίων: Τρίτη: γενική είσοδος (λαϊκή) 12 ευρώ, Τετάρτη έως Κυριακή: κανονικό 17 ευρώ, φοιτητικό, νεανικό (κάτω των 22), ανέργων: 12 ευρώ.
Διάρκεια: 90 λεπτά, χωρίς διάλειμμα.
ΘΕΑΤΡΟ ΠΟΡΕΙΑ
Τρικόρφων 3-5 & 3ης Σεπτεμβρίου 69, Πλατεία Βικτωρίας
entertainment.in.gr
- Η Γκουίνεθ Πάλτροου και το μυστικό της αναζωογόνησης
- Το επτά το γνωστό: Αυτές είναι οι πιο δημοφιλείς δίαιτες
- ΗΠΑ: 3η εκτέλεση με εισπνοή αζώτου στην Αλαμπάμα – Πάσχιζε να αναπνεύσει για αρκετά λεπτά
- Κύπρος: Γεωτρήσεις ξεκινά η ExxonMobil στα οικόπεδα 5 και 10 τον Ιανουάριο
- Αϊτή: Κάλεσε τον γάλλο πρεσβευτή για τις «απαράδεκτες» δηλώσεις Μακρόν περί «ηλίθιων ηγετών»
- ΗΠΑ: «Σκανδαλώδη» κατά τον Μπάιντεν τα εντάλματα σύλληψης του ΔΠΔ για Νετανιάχου και Γκάλαντ