Κέιτ Μπλάνσετ: «Κάποτε ήμουν πολύ αδέξια κοινωνικά»
Επιμέλεια: Μαρία Πετροπούλου Δεσποτική και αυταρχική ως Ελισάβετ, γυναίκα έμπνευση ως Κάθριν Χέπμπορν, αλλά και εύθραυστη ως Τζασμίν, η Κέιτ Μπλάνσετ έχει αποδείξει ότι μπορεί να μεταμορφώνεται. Η Κάρολ, η νέα ταινία που πρωταγωνιστεί η Μπλάνσετ, είναι γυρισμένη με φόντο τη Νέα Υόρκη του 1950 και πραγματεύεται τον έρωτα ανάμεσα σε δυο γυναίκες. «Οι σκιές […]
- Παραδέχθηκε τους «λευκούς γάμους» η Ειρήνη Μουρτζούκου – «Χρειάζεται ψυχολόγο» λέει η δικηγόρος της
- Παρέμβαση Δένδια για τον καρκινοπαθή αστυνομικό - Διατάχθηκε ΕΔΕ για τα αίτια της καθυστέρησης
- Washington Post: Αιμοραγεί ο Ισραηλινός στρατός – «Προτιμώ την οικογένειά μου από τον πόλεμο»
- «Έχουμε μάθει να ζούμε με τον πόνο» - Ραγίζει καρδιές η μητέρα της Έμμας
Επιμέλεια: Μαρία Πετροπούλου
Δεσποτική και αυταρχική ως Ελισάβετ, γυναίκα έμπνευση ως Κάθριν Χέπμπορν, αλλά και εύθραυστη ως Τζασμίν, η Κέιτ Μπλάνσετ έχει αποδείξει ότι μπορεί να μεταμορφώνεται.
Η Κάρολ, η νέα ταινία που πρωταγωνιστεί η Μπλάνσετ, είναι γυρισμένη με φόντο τη Νέα Υόρκη του 1950 και πραγματεύεται τον έρωτα ανάμεσα σε δυο γυναίκες. «Οι σκιές του χαρακτήρα της Κάρολ, η μελαγχολία της και η ευαισθησία της, είναι οι λόγοι που την αγάπησα» αναφέρει η ηθοποιός.
Παραμένει, άραγε, ταμπού η προβολή ομοφυλοφιλικών σχέσεων στο αμερικάνικο σινεμά; «Για να γίνεται αυτό αντικείμενο συζήτησης σημαίνει ότι υπάρχουν ακόμη εμπόδια», τονίζει η ηθοποιός, ενώ προσθέτει ότι «είναι όπως με τις γυναίκες στην κινηματογραφική βιομηχανία- αλλά και σε κάθε τομέα- που βιώνουν ανισότητα στις πληρωμές σε σχέση με τους άνδρες. Είναι θέματα που πρέπει να κρατάς στην επικαιρότητα».
«Το πρόβλημα όταν υποδύεσαι έναν χαρακτήρα σε ομοφυλοφιλική σχέση, είναι ότι για κάποιο λόγο αντιπροσωπεύεις όλους τους ομοφυλόφιλους. Γίνεσαι κάτι σαν εκπρόσωπος και το ζητούμενο δεν είναι αυτό».
Κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ Καννών και μετά τη συνέντευξη τύπου της νέας ταινίας, η Μπλάνσετ είπε σε δημοσιογράφο της Variety ότι είχε προσωπικές σχέσεις με γυναίκες. Κάτι που δεν απέχει από την πραγματικότητα, αφού η ηθοποιός αναφερόταν στις ανθρώπινες σχέσεις της με συγγενείς, φίλες, αλλά και συναδέλφους. Ωστόσο, η δήλωση αυτή πήρε μεγάλες διαστάσεις, επισκιάζοντας την ίδια την ταινία.
«Έχω υποδυθεί και δημοσιογράφο. Κανείς δεν με ρώτησε αν έχω φοιτήσει σε σχολή δημοσιογραφίας. Αν υποδυόμουν μια γυναίκα με παράνομο δεσμό, νομίζω ότι ο ρεπόρτερ θα έπρεπε να σκεφτεί δυο φορές πριν ρωτήσει ‘πόσους δεσμούς είχες’. Όμως δεν υπήρξαν ενδοιασμοί στο να ερωτηθώ αν είχα σχέσεις με γυναίκες. Έτσι κι εγώ, με περιπαικτικό ύφος απάντησα ότι ‘ναι, είχα πολλές, ποιος άλλωστε δεν είχε;’. Φυσικά, η απάντησή μου ήταν σε εισαγωγικά. Αλλά τα εισαγωγικά δεν δημιουργούν πρωτοσέλιδο».
Ίσως τέτοιες παρεξηγήσεις να οφείλονται στην μπερδεμένη αντίληψη που έχει το κοινό στη «σχέση» του με τους ηθοποιούς. Ο θεατής βλέπει ένα πρόσωπο στην οθόνη, θεωρεί το γνωρίζει και αναπτύσσει μια περίεργη οικειότητα. Η Κέιτ Μπλάνσετ συμφωνεί με αυτή τη διαπίστωση. «Πίστευα ότι αυτό ήταν πιο έντονο με το να μας βλέπει ο κόσμος στην τηλεόραση, αφού ουσιαστικά μπαίνεις σπίτι τους και υποδύεσαι στο σαλόνι τους. Ωστόσο, ο κινηματογράφος έχει αρχίσει να οδεύει και αυτός προς αυτή την κατεύθυνση. Οι άνθρωποι μπορεί να δουν την Κάρολ ακόμη και στο κινητό τους. Είναι πιθανό, μάλιστα, να βρεθώ ακόμη και στην τσέπη κάποιου. Δεν θέλω καν να το σκέφτομαι αυτό».
Η ηθοποιός γνώρισε τον σύζυγό της στην δεκαετία των 20, έχουν αποκτήσει μαζί τρία παιδιά και έχουν υιοθετήσει ένα. «Τα παιδιά σε αναγκάζουν να είσαι προσεκτικός στα βήματά σου. Να επιλέγεις προσεκτικά τους ρόλους σου, αλλά και να απαλλάσσεσαι από αυτούς μόλις τους ολοκληρώσεις».
Η καριέρα της βρισκόταν σε εμβρυϊκό στάδιο όταν παντρεύτηκε. Έχει αλλάξει η ίδια από τότε; «Νομίζω ότι ο σύζυγός μου θα έλεγε ότι είμαι καλύτερη σε αυτό που κάνω, ότι έχω βρει τον δικό μου τρόπο να αντιμετωπίζω διάφορα ζητήματα και ότι είμαι λιγότερο αδέξια κοινωνικά».
Ο ρόλος της ως Τζάσμιν στην ταινία του Γούντι Άλεν, Θλιμμένη Τζάσμιν, μπορεί να της χάρισε το Όσκαρ καλύτερης ερμηνείας, ωστόσο η διαδικασία των γυρισμάτων, ήταν κάθε άλλο παρά στρωμένη με ροδοπέταλα. «Η πρώτη ημέρα ήταν σκληρή. Ο Γούντι ήρθε και μου είπε ‘όλο αυτό είναι απαίσιο κι εσύ είσαι απαίσια, σα να μιλούσε για κάποια άλλη. Τρεις εβδομάδες αργότερα, φάνηκε ότι δεν του άρεσαν τα κοστούμια, δεν του άρεσε η τοποθεσία. Μου είπε ‘πρέπει να με βοηθήσεις να σώσουμε αυτή την ταινία’».
Η Μπλάνσετ αποφάσισε να πάρει τον έλεγχο της κατάστασης στα χέρια της και να «βομβαρδίζει» το σκηνοθέτη με ερωτήσεις. «Συνειδητοποίησα ότι έπρεπε να απαιτώ πράγματα από εκείνον. Συχνά με κοιτούσε σαστισμένος. Πολλές φορές οι ηθοποιοί κάνουν ερωτήσεις, ενώ αυτό που πραγματικά ρωτούν είναι ‘ήμουν καλός; Σου άρεσα;’. Οι δικές μου, όμως, ήταν τεχνικές. ‘Να σταθώ εδώ; Να το πω έτσι;’. Τις μισές φορές έπαιρνα απάντηση. Τις άλλες μισές δεν με άκουγε καν ή προσποιούνταν ότι δεν με άκουγε».
Παράλληλα, η ηθοποιός αναγνωρίζει ότι η Θλιμμένη Τζάσμιν ήταν ένα δώρο. «Τέτοιες ταινίες δεν έρχονται συχνά».
Η νέα ταινία Κάρολ που θα πρωταγωνιστήσει η Κέιτ Μπλάνσετ, μαζί με τη Ρούνεϊ Μάρα, θα προβάλλεται στις ελληνικές αίθουσες από τις 3 Δεκεμβρίου.
entertainment.in.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις