Πόσες φορές χρειάστηκε ο οδηγός στα αυτόνομα οχήματα της Google
Σύμφωνα με την υποχρεωτική αναφορά της Google, το λογισμικό των αυτόνομων οχημάτων της που κυκλοφορούν στο οδικό δίκτυο της Καλιφόρνιας χρειάστηκε να παραδώσει το τιμόνι σε ανθρώπινο χειριστή σε 272 περιπτώσεις μέσα σε 14 μήνες -από τις οποίες, 13 θα μπορούσαν να έχουν οδηγήσει σε τρακάρισμα.
Την περίοδο από τις 24 Σεπτεμβρίου 2014 έως τις 30 Νοεμβρίου 2015 τα αυτόνομα οχήματα της Google διήνυσαν σε autonomous mode 682 χιλιάδες χιλιόμετρα σε δημόσιους δρόμους στην Καλιφόρνια των Ηνωμένων Πολιτειών, κυρίως στην ευρύτερη περιοχή γύρω από τα κεντρικά γραφεία της Google, στο Μάουντεν Βιου. Κάθε μήνα, τα αυτοκίνητα της Google διανύουν χωρίς οδηγό περί τα 50 με 65 χιλιάδες χιλιόμετρα, αριθμός που ισοδυναμεί με 2-4 χρόνια οδήγησης από ανθρώπους.
Μάλιστα, σύμφωνα με την αναφορά της Google στην αρμόδια κυβερνητική υπηρεσία της αμερικανικής πολιτείας, οι προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν τα αυτόνομα οχήματα της εταιρείας είναι πολύ μεγαλύτερες από αυτές που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί. Κι αυτό καθώς, στην πλειονότητά τους, τα χιλιόμετρα που διανύουν αυτόνομα τα αυτοκίνητα δεν είναι σε μεγάλους αυτοκινητόδρομους αλλά σε πολύπλοκο οδικό δίκτυο, με διασταυρώσεις πολλών λωρίδων, απροστάτευτες αριστερές στροφές, συναντώντας ποδηλάτες και πεζούς ή οδηγούς με απρόβλεπτη οδηγική συμπεριφορά.
Παρά τις δυσκολίες αυτές, η Google αναφέρει ότι μειώθηκε ο αριθμός των δύσκολων περιστατικών που το αυτοκίνητο δεν μπορούσε να αντιδράσει και εξωθήθηκε να παραχωρήσει το τιμόνι σε άνθρωπο. Σε κάθε περίπτωση, το σύστημα έμαθε από τον τρόπο που χειρίστηκε το συμβάν ο οδηγός και το περιστατικό καταγράφηκε από τον πλούσιο εξοπλισμό του Google Autonomous car του Google X.
Σε 272 περιπτώσεις μέσα σε 14 μήνες, το λογισμικό του οχήματος αποδέσμευσε το σύστημα αυτόνομης οδήγησης για διάφορους λόγους. Σύμφωνα με την ανάλυση της Google, σε 13 από αυτές τις περιπτώσεις θα σημειωνόταν σύγκρουση είτε με άλλο όχημα, ή σε «αντικείμενο». Εντούτοις, από την αναλυτική αναφορά ανά όχημα δεν γίνεται γνωστό τι ακριβώς συνέβη και το λογισμικό δεν μπόρεσε να αντιμετωπίσει εγκαίρως την κατάσταση.
Άλλοι κατασκευαστές, αναφέρει η εφημερίδα Wall Street Journal, είναι πιο σαφείς: δεν ήταν ευδιάκριτη η σήμανση στους δρόμους, το ηλιακό φως δεν επέτρεπε στις κάμερες να βλέπουν, εκτελούνταν οδικά έργα ή ήταν αδύνατο να προβλεφτεί η συμπεριφορά του οδηγού στο άλλο εμπλεκόμενο όχημα.
Στην αναφορά της Google οι αιτίες για την αποδέσμευση του αυτόματου συστήματος οδήγησης ομαδοποιούνται σε κατηγορίες όπως: λόγω καιρού, λόγω κακής οδηγικής συμπεριφοράς του άλλου οδηγού, απαιτείται μανούβρα, αδυναμία πρόβλεψης της συμπεριφοράς του άλλου οδηγού. Τα περισσότερα περιστατικά αποδίδονται σε «διαφορά αντίληψης» των συνθηκών (ό,τι κι αν σημαίνει αυτό), με αποτέλεσμα αποδέσμευση του τιμονιού μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου (0,2» έως 1,4»).
Παρά τη μείωση των περιστατικών αναγκαστικής παραχώρησης του οχήματος σε άνθρωπο-οδηγό, είναι φανερό ότι θα χρειαστεί ακόμα χρόνος για να επωμιστεί υλικό και λογισμικό το δύσκολο και επικίνδυνο έργο της οδήγησης, παρά τις εκτιμήσεις επιφανών στελεχών της βιομηχανίας ότι σε δύο χρόνια θα οδηγούμε για χόμπι, όχι από ανάγκη.
Διαβάστε επίσης:
- Το Google Self-Driving Car και τα 11 τροχαία ατυχήματα
- Οι Χάρτες της Google θα επιχειρούν να προβλέψουν τον προορισμό σας
- Τα περιστατικά χάκινγκ σε αυτοκίνητα και γιατί δεν πρέπει να ανησυχούν οι οδηγοί
- Mcity: Η πόλη που θα κρίνει ποια αυτόνομα οχήματα θα υπάρχουν στο μέλλον
In.gr Τεχνολογία
- Άργος/Αμαλιάδα: «Σκέφτηκα πως μπορεί να του το προκάλεσε εκείνη…» – Σοκάρει η μητέρα της Ειρήνης Μουρτζούκου
- Αποθέωση για τον Ολυμπιακό στο ΣΕΦ (pics)
- Τα highlights της μεγάλης νίκης του Ολυμπιακού στο ΟΑΚΑ (vid)
- Γουόκαπ για Φουρνιέ: «Ηταν υπέροχος, καταπληκτικός, έβαλε μεγάλα σουτ»
- Αμαλιάδα: «Εμείς είπαμε στην Ειρήνη να φύγει από εδώ…» λέει η μητέρα του μικρού Παναγιώτη
- Αταμάν: «Ο Ολυμπιακός άξιζε 100% τη νίκη»