Η ισπανική φίρμα έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες εικόνες και στοιχεία για την πρώτη ιστορικά SUV πρόταση της γκάμας της εν όψει της επίσημης πρεμιέρας της ως έκδοσης παραγωγής στην προσεχή έκθεση της Γενεύης, την 1η Μαρτίου.

Το Ateca όπως θα ονομάζεται τελικά το νέο ισπανικό SUV αντλεί καταφανώς τις σχεδιαστικές του επιρροές από το δημοφιλές Leon στην αρχιτεκτονική του οποίου και βασίζεται, προσαρμόζοντας τα αισθητικά και τεχνολογικά του στοιχεία στις προδιαγραφές τoύ περιπετειώδους χαρακτήρα του.

Την SUV υπόστασή του, εκτός από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τις μυώδεις γραμμές του αμαξώματος, στοιχειοθετούν τα προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, οι «ποδιές» μπροστά και πίσω και οι ράγες οροφής ενώ ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στη λεπτομέρεια, όπως αποκαλύπτουν στοιχεία σαν τα LED στους εξωτερικούς καθρέφτες που, στο ξεκλείδωμα, προβάλλουν στο έδαφος τη σιλουέτα και το όνομα του ισπανικού SUV, σαν ενός είδους καλωσόρισμα.

Τεχνολογίας LED είναι προαιρετικά και τα κεντρικά φωτιστικά σώματα τα οποία υιοθετούν μια αιχμηρή αισθητική υπογραμμίζοντας τον χαρακτήρα του ισπανικού SUV.

Με μήκος 4,36 μέτρα το Ateca, σύμφωνα με τις επίσημες συστάσεις, υπόσχεται την καλύτερη αξιοποίηση χώρου της κατηγορίας στο θάλαμο επιβατών ενώ σε ό,τι αφορά την πρακτικότητα στις τετρακίνητες εκδόσεις η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ ξεκινά από τα 435 λίτρα και στις δικίνητες από τα 510 λίτρα.

Σε ό,τι αφορά την τεχνολογία και τα στοιχεία του θαλάμου επιβατών, το Ateca διαθέτει σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης με οθόνη οκτών ιντσών με λογισμικό Android και Apple CarPlay ενώ στις επιλογές του συμπεριλαμβάνεται σύστημα Connectivity Box το οποίο, μπορεί να φορτίσει ασύρματα smartphone.

Εκτός από τα gadget το τεχνολογικό προφίλ του Ateca συμπληρώνει μια σειρά συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης, όπως το Traffic Jam Assist το οποίο στις χαμηλές ταχύτητες των συνθηκών έντονης κυκλοφορίας αναλαμβάνει να φρενάρει και να επιταχύνει το αυτοκίνητο, ενώ σε μεγαλύτερες ταχύτητες έως και 60 χλμ./ώρα λειτουργεί επικουρικά στον οδηγό διατηρώντας το αυτοκίνητο στη λωρίδα κυκλοφορίας του.

Το παρών στο εξοπλιστικό παλμαρέ του ισπανικού SUV δίνει και το σύστημα αποτροπής σύγκρουσης Emergency Assist το οποίο αναλαμβάνει να προειδοποιήσει τον οδηγό σε ενδεχόμενο ατυχήματος και ελλείψη αντίστοιχης πρωτοβουλίας φρενάρει το αυτοκίνητο. Την εικόνα των συστημάτων ασφάλειας και άνεσης συμπληρώνουν επίσης Traffic Sign Recognition, Blind Spot Detection και Rear Traffic Alert.

Μαζί με τα πρώτα στοιχεία του νέου της μοντέλου η ισπανική φίρμα έδωσε στη δημοσιότητα και στοιχεία για τους κινητήρες του Ateca το οποίο θα λανσαριστεί έχοντας στη βάση της γκάμας του ένα τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,0 λίτρου απόδοσης 115 ίππων ενώ ψηλότερα θα βρεθεί ένας υπερτροφοδοτούμενος TSI 1,4 λίτρων με σύστημα αδρανοποίησης κυλίνδρων και απόδοση 150 ίππων. Τις diesel επιλογές θα πλαισιώσουν τα γνωστά μοτέρ TDI 1,6 και 2,0 λίτρων προσφέροντας ισχύ 115, 150 και 190 ίππων.

Όλοι οι κινητήρες θα συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή κατ΄επιλογή, για τις ισχυρότερες εκδόσεις της γκάμας, θα διατίθεται, το επτά σχέσεων ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Τις προδιαγραφές του ισπανικού SUV θα συμπληρώσει η παρουσία του συστήματος τετρακίνησης 4Drive, το οποίο ωστόσο θα είναι διαθέσιμο για τις ισχυρότερες εκδόσεις στην γκάμα.

auto.in.gr