Η Ρένη Πιττακή μετά από 15 χρόνια στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης
Το κύκνειο άσμα του Ερρίκου Ίψεν, «Όταν ξυπνήσουμε εμείς οι νεκροί», σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά, ανεβαίνει στο Θέατρο Τέχνης από τις 26 Φεβρουαρίου. Πρόκειται για «έναν δραματικό επίλογο», όπως προφητικά τον χαρακτήρισε ο ίδιος, σε μια παράσταση που σηματοδοτεί την επιστροφή της Ρένης Πιττακή στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης ύστερα από 15 χρόνια και την συμπλήρωση μισού αιώνα από την πρώτη της εμφάνιση στον ίδιο χώρο.
Επιμέλεια: Ελισάβετ Σταμοπούλου
Το κύκνειο άσμα του Ερρίκου Ίψεν, «Όταν ξυπνήσουμε εμείς οι νεκροί», σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά, ανεβαίνει στο Θέατρο Τέχνης από τις 26 Φεβρουαρίου.
Πρόκειται για «έναν δραματικό επίλογο», όπως προφητικά τον χαρακτήρισε ο ίδιος, σε μια παράσταση που σηματοδοτεί την επιστροφή της Ρένης Πιττακή στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης, ύστερα από 15 χρόνια, και την συμπλήρωση μισού αιώνα από την πρώτη της εμφάνιση στον ίδιο χώρο.
Σε συνέντευξή της στο in.gr, η κ.Πιττακή είχε δηλώσει μιλώντας για τον Κάρολο Κουν: «Έγινα ηθοποιός χάρη στον Κάρολο Κουν που ήταν δάσκαλός μου και πατέρας μου. Εάν έχω σύνολο 50 χρόνια στο θέατρο, τα 40 τα πέρασα στο Θέατρο Τέχνης. Δεν έδινε συμβουλές, ήταν ένας άνθρωπος παθιασμένος, και αυτό που με έχει σφραγίσει ήταν η θεατρική του μανία. Δεν ανέλυε, δεν δευτερολογούσε. Πάνω στην πρόβα ήταν ένας θεατρικός δαίμονας».
Αναδεικνύοντας τη συνεργασία της με τον Κάρολο Κουν, είχε μιλήσει και για τους νέους καλλιτέχνες. «Το θέατρο σήμερα είναι ένα τεράστιο μωσαϊκό όπου λάμπουν κάποιοι νέοι αλλά σπάνια έχουν διάρκεια. Και αναρωτιέται κανείς εάν φταίνε οι συνθήκες που κάμπτουν το κουράγιο τους», είχε σημειώσει.
Ο Ίψεν στο τελευταίο του έργο, όπου πρωταγωνιστεί η κ. Πιττακή, επιχειρεί να αναδομήσει μια ολόκληρη θέση και θέαση της ζωής και του έργου του, με έναν κείμενο που διαρκώς ακροβατεί ανάμεσα στο ρεαλιστικό και το μεταφυσικό.
Σε έναν τόπο παραθερισμού πέντε άνθρωποι έρχονται αντιμέτωποι με το «θάνατο» (το θάνατο του εαυτού, το θάνατο των ιδιοτήτων, το θάνατο της νιότης) και προσπαθούν να ξαναβγούν στη ζωή, απαλλαγμένοι από «μεγάλες ιδέες», από εμπόδια, από τρόμους και αγκυλώσεις.
Η παράσταση επιχειρεί μέσα από πέντε διαφορετικές οπτικές και πέντε διαφορετικές γενιές ηθοποιών να θέσει το ζήτημα της συνέχειας και της αποδοχής της φύσης της ανθρώπινης ύπαρξης και την απαλλαγή από εγκλωβιστικούς και εθελούσιους προσωπικούς θανάτους.
Στην αιώνια μάχη ανάμεσα στην τέχνη και τη ζωή, ο Ίψεν θέτει ως σκοπό το ζήτημα της εκπλήρωσης, μιλώντας για τη σκληρή συνειδητοποίηση της στιγμής εκείνης που το «όταν» καθίσταται επείγον και κρίσιμο και το «κάποτε» γίνεται επιτακτικά «τώρα».
Πληροφορίες
Θέατρο Τέχνης – Υπόγειο, Πεσμαζόγλου 5, Αθήνα
Πρεμιέρα: 26 Φεβρουαρίου 2016
Έως 5 Ιουνίου
Τετάρτη 20.00 & Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή στις 21.15
Τιμές εισιτηρίων: Τετάρτη, Παρασκευή & Κυριακή 16€, 12€ (μειωμένο – φοιτητικό), 5€ (άνεργοι, ΑΜΕΑ)
Σάββατο 18 €, 12€ (μειωμένο – φοιτητικό), 5€ (άνεργοι, ΑΜΕΑ)
Πέμπτη: 10 € γενική είσοδος
Συντελεστές:
Κείμενο: Ερρίκος Ίψεν
Μετάφραση: Έρι Κύργια
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς
Κίνηση: Ζωή Χατζηαντωνίου
Ηχητική Δραματουργία: Δημήτρης Καμαρωτός
Σκηνικά: Πουλχερία Τζόβα
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Κέλλυ Παπαδοπούλου
Βοηθός Ενδυματολόγου: Βασιλική Σουρρή
Φωτογραφίες: Μυρτώ Αποστολίδου
Ερμηνεύουν: Αλεξία Καλτσίκη, Μαρία Κεχαγιόγλου, Περικλής Μουστάκης, Ρένη Πιττακή, Μιχάλης Σαράντης, Μενέλαος Χαζαράκης
Με την υποστήριξη του Ιδρύματος Ωνάση
entertainment.in.gr
- Πλήρης η ΑΕΚ κόντρα στον Ολυμπιακό – Οι σκέψεις του Αλμέιδα
- Κωδικός: Αξιωματική αντιπολίτευση
- Άνοιξαν οι κάλπες στον ΣΥΡΙΖΑ για την εκλογή νέου προέδρου – Πού ψηφίζουν Τσίπρας και υποψήφιοι
- Τα ζώδια σήμερα: Απροειδοποίητο αστρολογικό τεστ
- Ο Καραμανλής «διαγράφει» το Πειθαρχικό
- Nemo: «Άρωμα» Eurovision στη σκηνή του MadWalk – και μια έκπληξη