«Νηπιαγωγείο» με προβληματισμένους ενήλικες
Επιμέλεια: Ελισάβετ Σταμοπούλου
Ο χώρος μοιάζει με αίθουσα διάσκεψης Συνόδου Κορυφής, άλλα και με νηπιαγωγείο. Ενήλικες και παιδιά που κινούνται και μιλούν. Τα όρια παραβιάζονται καθώς οι ανήλικοι-ενήλικες παλινδρομούν ανάμεσα στη φαντασίωση και την πραγματικότητα, στη θολή εικόνα του εαυτού τους και των άλλων, στο παιχνίδι και τη σοβαροφάνεια. Σε αυτή την κατάσταση μεταφέρει το κοινό η παράσταση Νηπιαγωγείο, την οποία παρουσιάζει η ομάδα χορού Αμάλγαμα από την Παρασκευή στο Μπαγκλαντές.
Πρόκειται για ένα έργο που εμπνέεται από τη θεματική «Ενήλικας-Παιδί», τη θεματική του ενήλικα που εμφανίζει ανήλικες συμπεριφορές και υποκινείται από ψυχικούς μηχανισμούς που απαντώνται στα πρώτα χρόνια της ζωής.
Τα εκφραστικά εργαλεία της κίνησης και του λόγου «συνομιλούν» μεταξύ τους, κατά τη μεγαλύτερη διάρκεια του έργου, δημιουργώντας μια τρίτη γλώσσα που αφετηρία και μήτρα της έχει το σώμα .
Εμπνευσμένο εν μέρει από τη ρητορική της Άλις Μίλερ στο έργο «Οι φυλακές της παιδικής μας ηλικίας», από το «Η κουλτούρα του ναρκισσισμού» του Κρίστοφερ Λας, το «Νάρκισσος ή ο εραστής του εαυτού του» του Ζαν Ζακ Ρουσσώ, αλλά και από άλλες ψυχαναλυτικές και κοινωνικοπολιτικές προσεγγίσεις, το «Νηπιαγωγείο» είναι ένα έργο που στοχεύει στην αφύπνιση διαχρονικών ερωτημάτων σε ό,τι αφορά την πάλη του εαυτού με το Εγώ του.
Σε παλαιότερη συνέντευξή της στο in.gr, η σκηνοθέτις και χορογράφος της παράστασης Μαρία Γοργία είχε δηλώσει: «Έχω σταματήσει από πολύ νέα να θαυμάζω χορευτές. Οι χορευτές μπορούν να με συγκινήσουν πάνω στη σκηνή και αυτό δεν είναι καθόλου ασήμαντο βεβαίως. Θαυμάζω όμως μερικούς χορογράφους, (Pina Bausch, Trisha Brown για να αναφέρω τα πιο τρανταχτά ονόματα) και τελευταία περισσότερο σκηνοθέτες. Στους πιο σύγχρονους καλλιτέχνες όμως, όπως για παράδειγμα είναι ο Romeo Castellucci, ή ο Ostenmaier, μπορεί να συμβεί να τους θαυμάσω πολύ για κάποια έργα τους, ενώ για άλλα να μη νιώσω ένα έντονο θετικό συναίσθημα ή σκέψη».
Αναφερόμενη στον τρόπο που προσεγγίζει τα έργα, είχε σημειώσει: «Δουλεύουμε πολύ με δομημένο αυτοσχεδιασμό, τόσο για τη δημιουργία της βασικής κινητικής γλώσσας κάθε έργου, όσο και σε μεθύστερα στάδια, για τη δημιουργική ανανέωση του κινητικού λεξιλογίου. Τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιώ αρκετό λόγο στα έργα. Ο αυτοσχεδιασμός είναι ουσιαστικός και για τη χρήση του λόγου τη σχέση του λόγου με το σώμα, αλλά και σε κάποιες περιπτώσεις, για τη δημιουργία κειμένου».
Πληροφορίες
Μπανγκλαντές, Χαλκοκονδύλη 35, Αθήνα
Πρεμιέρα 26 Φεβρουαρίου 2016
Από 26 Φεβρουαρίου μέχρι και 3 Απριλίου
Κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή
Ώρα έναρξης 21.15
Τιμές εισιτηρίων: Είσοδος ελεύθερη με προαιρετική οικονομική συνεισφορά
Σύλληψη – χορογραφία – σκηνοθεσία – σκηνογραφία: Μαρία Γοργία
Ερμηνεία: Σάνια Στριμπάκου, Τίμος Ζέχας, Μυρτώ Δελημιχάλη, Μαρία Γοργία
Κείμενα: Όσκαρ Ουάιλντ, Μαρία Γοργία
Βοηθός χορογράφου: Μυρτώ Δελημιχάλη
Φωτογραφία: Αγγελική Σβορώνου
entertainment.in.gr
- «Μεταγραφή» βουλευτή για Κασσελάκη; Με το ένα πόδι εκτός ΣΥΡΙΖΑ ο Γ. Σαρακιώτης
- Η ιστορία του ταρώ πέρα από τα μέντιουμ και τις χαρτομαντείες
- Ο Παναιτωλικός ισοφάρισε σε 1-1 με τον Μπουζούκη (vids)
- Τηλεφωνική επικοινωνία Πούτιν και Ερντογάν – Τι είπαν για τις εμπορικές σχέσεις
- Νέα κόντρα Μαξίμου – Χαριλάου Τρικούπη: «Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα» – «Παραπλανείται τον λαό»
- Κακοκαιρία Μπερτ: Τρομακτικές εικόνες στη Βρετανία – Πλημμύρες στην Ουαλία