Αγγελική Στελλάκη

Μάικλ Μουρ και Τζαφάρ Παναχί περιλαμβάνει η κινηματογραφική εβδομάδα από την Πέμπτη 10 Μαρτίου. Έντεκα ταινίες βγαίνουν στις αίθουσες, ανάμεσά τους η τρίτη ταινία Divergent με τίτλο «Αφοσίωση». Παράλληλα, «Η Γυνή να Φοβήται τον Άνδρα» επιστρέφει με χρώμα.

Ταξί στην Τεχεράνη

Ο κύριος Τζαφάρ Παναχί οδηγεί ταξί στην Τεχεράνη. Άνδρες και γυναίκες διαφόρων πεποιθήσεων και ηλικιών επιβιβάζονται στο ταξί του γνωστού σκηνοθέτη και παρουσιάζουν μια πλευρά της ιρανικής κοινωνίας. Ο Τζαφάρ Παναχί αποτελεί απόδειξη του πως ένας σκηνοθέτης στον οποίο έχει απαγορευτεί η έξοδος από τη χώρα και το να γυρίζει ταινίες μπορεί με τα πιο απλά υλικά να δημιουργήσει αριστουργήματα: Με χιούμορ, τρυφερότητα, αλλά και ενίοτε επικριτική διάθεση -χωρίς να γίνεται καταγγελτιός-, η ταινία του Παναχί μιλά για τη ζωή στην πατρίδα του. Κυρίες που επιθυμούν να πετάξουν ψάρια σε μία λίμνη, η μικρή ανιψιά του σκηνοθέτη που ψάχνει θέμα για μια ταινία, ένας έμπορος απαγορευμένων στο Ιράν ταινιών αποτελούν μερικούς από τους χαρακτήρες στην ταινία του Παναχί. Δικαίως ο σπουδαίος ιρανός σκηνοθέτης κέρδισε πέρυσι τη Χρυσή Άρκτο στο κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Βερολίνου, βραβείο που παρέλαβε η ανιψιά του, καθώς ο ίδιος απαγορεύεται να φύγει από την χώρα του.




Πού να Κάνετε την Επόμενη Εισβολή

Ο Μάικλ Μουρ αποφασίζει ότι έχει έρθει η ώρα να μπει τέλος στις πολεμικές επιχειρήσεις και αποφασίζει να πάρει την αμερικανική σημαία και να «εισβάλει» σε διάφορες χώρες της Ευρώπης -και όχι μόνο- και να «οικειοποιηθεί» για λογαριασμό των ΗΠΑ κάθε καλή ιδέα, από την εκπαίδευση μέχρι τη θέση της γυναίκας στη διακυβέρνηση και σε μεγάλες εταιρείες. Με τη γνωστή του χιουμοριστική διάθεση, ο γνωστός ντοκιμαντερίστας περνάει το μήνυμα: οι ΗΠΑ έχουν ξεχάσει τις αρχές που θεωρούσαν ότι τις έκαναν μεγάλη χώρα και πρέπει να τις ξαναβρούν. Αν και ο Μουρ αγνοεί το γεγονός ότι η κατάσταση σε μία χώρα μπορεί να είναι σύνθετη -λέει μόνος του ότι επιλέγει μόνο τα λουλούδια και όχι τα χόρτα- και ενίοτε πέφτει στην παγίδα της κατηγοριοποίησης, φτιάχνει ένα ντοκιμαντέρ απολαυστικό και ενδιαφέρον.




Φέλιξ & Μέιρα

Ο Φέλιξ είναι ένας μεσήλικας Γάλλος, ο οποίος αντιμετωπίζει τον θάνατο του πατέρα του. Η Μέιρα είναι μία νεαρή μητέρα, υπερορθόδοξη εβραία, η οποία δεν είναι ικανοποιημένη με τη ζωή της. Ζουν κοντά, αλλά σε διαφορετικούς κόσμους. Δεν επιτρέπεται να έρθουν κοντά, πόσω μάλλον να ερωτευτούν. Ο Καναδός Μαξίμ Ζιρού μελετά διακριτικά τις ζωές των δύο πρωταγωνιστών του, καθώς και τη σχέση που αναπτύσσεται δειλά μεταξύ τους. Τα κίνητρα των δύο χαρακτήρων είναι διαφορετικά: εκείνος, θλιμμένος από τον θάνατο του πατέρα του, ελπίζει να έχει Μέιρα απαντήσεις, ενώ εκείνη ονειρεύεται την ελευθερία από τους κανόνες. Η Χαντάς Γιαρόν του Feel The Void επιστρέφει σε ρόλο υπερορθόδοξης εβραίας και είναι και πάλι εξαιρετική. Αν και στο τελευταίο κομμάτι η ταινία χάνει την πρωτοτυπία της, αναπληρώνει με το φινάλε (που θυμίζει το τέλος του «Πρωτάρη»).




Zoolander 2

Δεκαπέντε χρόνια πέρασαν από την τελευταία φορά που είδαμε τον Ντέρεκ Ζουλάντερ στη μεγάλη οθόνη. Ο Μπεν Στίλερ επιστρέφει με τους χαρακτήρες της σάτιρας που οι θεατές αγάπησαν, σε μία ταινία που μπορεί να χαρακτηριστεί τουλάχιστον άνιση. Στο πρώτο μέρος της ταινίας βλέπουμε τον Ζουλάντερ και τον Χάνσελ να προσπαθούν να επιστρέψουν στον κόσμο της μόδας, χαζοί όπως πάντα, και οι προσπάθειες του Μπεν Στίλερ να αστειευτεί πέφτουν στο κενό. Κάποιος σκοτώνει τους ωραίους και διάσημους του κόσμου τούτου, κάνοντας αναφορά στο διάσημο look του Ζουλάντερ «Μπλε Ατσάλι» (οι selfie με τα σουφρωμένα χείλη μπορεί να θυμίζουν την πόζα αυτή). Στο μεγαλύτερο μέρος της ταινίας ο Μπεν Στίλερ και ο Όουεν Γουίλσον δεν μπορούν να υπενθυμίσουν στον θεατή τι ήταν αυτό που έκανε τόσο μεγάλη επιτυχία το πρώτο Zoolander. Στο δεύτερο μέρος, η ταινία ανεβάζει τους ρυθμούς της, καθώς το ταλέντο του Γουίλ Φέρελ βοηθά στο να στηθεί μία εξωφρενική σάτιρα της φήμης και του κόσμου της μόδας και μάλιστα με τη συνενοχή βασικών «παικτών» της.




Ένα Τραγούδι το Ηλιοβασίλεμα



Η Κρις Γκάρθι, κόρη ενός αγρότη, καλείται να αντιμετωπίσει τη δύσκολη ζωή στη Σκωτία, στις αρχές του 20ού αιώνα. Από τον σκληρό πατέρα της, μέχρι την ανάγκη να σταθεί στα πόδια της και να χτίσει τη ζωή της, ο Τέρενς Ντέιβις (Το Βαθύ Μπλε του Έρωτα) μεταφέρει στο σινεμά το μυθιστόρημα του Λούις Γκράσικ Γκίμπον. Ο σκηνοθέτης έχει τη δυνατότητα να εκφράζει τη γυναικεία ψυχοσύνθεση με ακρίβεια και έχει στα χέρια του μια υπέροχη πρωταγωνίστρια: Η Άγκινες Ντέιν, το γνωστό μοντέλο-ηθοποιός, δίνει μία εξαιρετική ερμηνεία. Ωστόσο, συχνά η ταινία δεν ξεπερνά το νοσταλγικό μελό, ενώ μπλέκει διάφορα στοιχεία (γυναικεία χειραφέτηση, κακοποίηση, η σκληρότητα της ζωής στις αρχές του 20ού αιώνα), ώστε δυσκολεύεται να εμβαθύνει σε κάποιο από αυτά τα θέματα.




Το Μυστικό του Δικαστή

Συναισθήματα κατακλύζουν έναν δικαστή και μία ένορκο σε δικαστήριο στη Βόρεια Γαλλία. Η υπόθεση μίας παιδοκτονίας βρίσκεται στο φόντο αυτής της γαλλικής κομεντί που θέλει τον Φαμπρίς Λουκινί στον ρόλο του -ενίοτε επιδειξιομανή- δικαστή να ερωτεύεται μία αναισθησιολόγο που τον φρόντισε πριν από χρόνια (στον ρόλο της η Σίντσε Μπαμπέτ Κνούντσεν γνωστή από το Borgen). Ο σκηνοθέτης Κριστιάν Βινσέντ σκηνοθετεί μία ιστορία χαμηλών τόνων, η οποία όμως δεν ξεπερνά τα συνηθισμένα. Οι φαν του Λουκινί θα χαρούν, αλλά αυτή που ξεχωρίζει είναι η Κνούντσεν, χαμογελαστή και ανθρώπινη.




Μικρή Άρκτος

Ένας άνδρας γνωρίζει και ερωτεύεται μία γυναίκα. Την ιστορία τους τη βλέπουμε μέσα από τα δικά του μάτια, καθώς εκείνος τη φέρνει στο μυαλό του μετά από ένα περιστατικό που έχει αφήσει τη γυναίκα αναίσθητη. Εκείνος επιθυμεί να έρθουν κοντά, εκείνη για κάποιο λόγο αντιστέκεται. Η Ελισάβετ Χρονοπούλου χρησιμοποιεί ένα σκηνοθετικό τέχνασμα που έχει ενδιαφέρον και έναν ημι-ποιητικό λόγο που τραβά το βλέμμα του θεατή. Ωστόσο, υπάρχουν προβλήματα σεναριακά και ανάπτυξης των χαρακτήρων, καθώς δεν είναι σαφή τα κίνητρα και οι δράσεις των δύο κεντρικών χαρακτήρων της ταινίας.





Στις Φλόγες του Έρωτα

Κοντά σε παραπόταμο του Αμαζονίου ζει ένας ηλικιωμένος αγρότης και η κόρη του. Μια συμμορία καίει και καταστρέφει τις φάρμες των γειτόνων, διώχνοντας τους μόνιμους κατοίκους από την περιοχή και σκοτώνοντας όσους αντιστέκονται. Η κατάσταση μοιάζει δύσκολη και ο γέρος αγρότης καλεί τα πνεύματα του δάσους να τον βοηθήσουν. Σύντομα εμφανίζεται στη φάρμα ένας μυστηριώδης άντρας. Περιβαλλοντικό γουέστερν με συμβολισμούς που γρήγορα γίνονται φανεροί (με τον Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ να εκφράζει ουσιαστικά την εκδίκηση του Αμαζονίου απέναντι σε όσους τον απειλούν). Ενδιαφέρουσα ματιά, αλλά κουραστική η εκτέλεση, καθώς το «Στις Φλόγες του Έρωτα» πάσχει από έλλειψη ρυθμού.




Η Τριλογία της Απόκλισης: Αφοσίωση

Βασισμένο στο τρίτο βιβλίο της μπεστ σέλερ λογοτεχνικής σειράς «Η Τριλογία της Απόκλισης», η «Αφοσίωση» βρίσκει το Σικάγο στα όρια του εμφύλιου πολέμου και την Τρις με τους συντρόφους της να ξεγλιστρούν από τα τείχη της πόλης, κυνηγημένοι από τους στρατιώτες της Έβελιν. Έξω από το Σικάγο για πρώτη φορά στη ζωή τους, οι πέντε ήρωες συναντούν τον Ντέιβιντ, επικεφαλής του Γραφείου για την Γενετική Υγεία, ο οποίος ξεχωρίζει την Τρις ως «γενετικά αγνή» και της ζητά να τον βοηθήσει στα μυστηριώδη πλάνα του. Ενώ η Τρις δέχεται ειδική μεταχείριση, συμπεριλαμβανομένης μιας ειδικής τεχνολογίας που της επιτρέπει να ξαναζήσει την ιστορία της οικογένειάς της, ανακαλύπτει ότι ο Ντέιβιντ σκοπεύει να χρησιμοποιήσει την εξελιγμένη τεχνολογία που έχει στη διάθεσή του για απάνθρωπες πράξεις. Για να επιβιώσει, η Τρις θα έρθει αντιμέτωπη με απίστευτες αποφάσεις θάρρους,αφοσίωσης, θυσίας και αγάπης.




Η Γυνή να Φοβήται τον Άνδρα

Επιχρωματισμένη επιστρέφει η ταινία του Γιώργου Τζαβέλλα «Η Δε Γυνή να Φοβήται τον Άνδρα», σε μία διαδικασία που πραγματοποιήθηκε σε εργαστήρι του εξωτερικού. Η ταινία βγαίνει ξανά στις αίθουσες με αφορμή τα 50 χρόνια από την ίδρυση της εταιρείας Καραγιάννης – Καρατζόπουλος. Ωστόσο, η απόφαση να βγει η ταινία με χρώμα έχει οδηγήσει τόσο σε θετικά σχόλια, όσο και σε αντιδράσεις (καθώς ορισμένοι θεωρούν ότι ο σκηνοθέτης δεν μπορεί να εκφράσει την άποψή του για το εγχείρημα).

Παράλληλα, στον κινηματογράφο Τριανόν θα προβάλλεται η ταινία «Ειμαρμένη», ενώ την Παρασκευή ξεκινά και το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ