Σύγχυση επικρατούσε το βράδυ της Πέμπτης ως προς το εάν τα ευρήματα στη θάλασσα, στην περιοχή νότια της Κρήτης, όπου χάθηκαν το πρωί τα ίχνη της πτήσης 804 της EgyptAir, αποτελούν πράγματι συντρίμμια του αεροσκάφους.

Το Associated Press μετέδωσε δήλωση του προέδρου της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων, Αθανάσιου Μπίνη, σύμφωνα με την οποία «μία αξιολόγηση των ευρημάτων δείχνει ότι δεν ανήκουν σε αεροπλάνο».

Πράγματι, ο κ. Μπίνης δήλωσε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ ότι «τα τελευταία στοιχεία [μέχρι τις 8:30 το βράδυ] ταυτοποιήθηκαν και δεν ανήκουν» στο μοιραίο Airtbus A320.

«Από την αξιολόγηση των ευρημάτων προκύπτει ότι δεν ανήκουν σε αεροπλάνο. Δεν είναι συντρίμμια αεροπλάνου» πρόσθεσε ο πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων.

Εντούτοις, η EgyptAir εξέδωσε ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία το υπουργείο Πολιτικής Αεροπορίας της Αιγύπτου «μόλις έλαβε επίσημη επιστολή από το Υπουργείο Εξωτερικών της Αιγύπτου με την οποία ανακοινώνει την εύρεση των συντριμμιών του αεροσκάφους της πτήσης MS804 κοντά στο νησί της Καρπάθου».

Βάσει αυτών, η EgyptAir «μεταφέρει ειλικρινά τη βαθύτατη λύπη της στις οικογένειες και τους φίλους των επιβατών της εν λόγω πτήσης».

Νωρίτερα, το Reuters μετέδωσε -επικαλούμενο ελληνικές πηγές στον τομέα της άμυνας- ότι δεν βρέθηκαν αντικείμενα στα χρώματα της EgyptAir (μπλε και άσπρο). «Δεν βρήκαμε τέτοια αντικείμενα» δήλωσε εκπρόσωπος του ελληνικού στρατού, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο.

Τα ευρήματα, κυρίως πλαστικά αντικείμενα με σχοινιά που θα μπορούσε να είναι σωσίβια, εντοπίσθηκαν 50 μίλια νοτιοανατολικά από το σημείο που χάθηκαν τα ίχνη του αεροσκάφους (200-230 μίλια νότια της Κρήτης).

Έλληνες αξιωματούχοι σημείωναν στο Associated Press ότι τα ευρήματα εντοπίστηκαν από αιγυπτιακό αεροσκάφος.

Οι έρευνες πάντως συνεχίζονται κατά τη διάρκεια της νύχτας και θα συνεχιστούν και το πρωί με εναέρια μέσα τόσο από τις ελληνικές όσο και από τις αιγυπτιακές αρχές.

«Θα συνεχιστούν μέχρι να βρεθούν τα συντρίμμια και τα μαύρα κουτιά που θα διαλευκάνουν τα αίτια συντριβής του αεροσκάφους » είπε ο Αθανάσιος Μπίνης.

Υπενθυμίζεται ότι ο αεροσκάφος που πραγματοποιούσε την πτήση Παρίσι – Κάιρο εξαφανίστηκε τα ξημερώματα της Πέμπτης από τα ραντάρ πάνω από την Μεσόγειο. Η πτήση 804 της EgyptAir μετέφερε 66 επιβάτες και πλήρωμα.

Το χρονικό και τα στοιχεία της πτήσης

Πρόκειται για αεροσκάφος Airbus Α320 κατασκευής του 2003, σύμφωνα με την εταιρεία και είχε 48.000 ώρες πτήσης, σύμφωνα με όσα ανέφερε ξεχωριστά η κατασκευάστρια Airbus. Η πτήση προς Κάιρο ήταν η πέμπτη πτήση της ημέρας, με το αεροσκάφος να έχει περάσει προηγουμένως από Τυνησία και Ερυθραία, όπου όμως δεν είχε αναφερθεί τεχνικό πρόβλημα.

Είχε απογειωθεί από το Σαρλ ντε Γκωλ του Παρισιού στις 23:09 το βράδυ της Τετάρτης και ήταν προγραμματισμένο να προσγειωθεί στο Κάιρο στις 03:15, εκτελώντας την πτήση MS804.


H πορεία της πτήσης MS804. Στοιχεία: flightradar24.com

Σύμφωνα με την EgyptAir, ο κυβερνήτης είχε 6.275 ώρες πτήσης (από τις οποίες οι 2.101 σε τέτοιου τύπου αεροσκάφος) και ο συγκυβερνήτης 2.766 ώρες πτήσης.

Στο αεροσκάφος επέβαιναν 56 επιβάτες -ανάμεσά τους ένα παιδί και δύο βρέφη- και 7μελές πλήρωμα. Επιπλέον, σύμφωνα με την Egyptair, στο αεροσκάφος βρίσκονταν και τρία μέλη του προσωπικού ασφαλείας της εταιρείας, συνολικά δηλαδή επέβαιναν 66 άτομα.

Μεταξύ των επιβαινόντων βρίσκονταν 30 Αιγύπτιοι, 15 Γάλλοι, 2 Ιρακινοί, 1 υπήκοος Κουβέιτ, 1, Βρετανίας, 1 Βελγίου, 1 Σαουδικής Αραβίας, 1 Σουδάν, 1 Τσαντ, 1 Πορτογαλίας, 1 Αλγερίας και 1 Καναδά.

Η πρώτη επικοινωνία με τις ελληνικές υπηρεσίες έγινε στη 01:55 ώρα Καΐρου (02:55 ώρα Αθήνας) όταν το αεροσκάφος βρισκόταν πάνω από την Κέα και ο κυβερνήτης «δεν ανέφερε προβλήματα», σύμφωνα με όσα είπε ο διοικητής της ΥΠΑ Κώστας Λιντζεράκος στο Reuters.

Μιλώντας στη συνέχεια στο Mega, ο διοικητής της ΥΠΑ ανέφερε πως ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας προσπάθησε να επικοινωνήσει εκ νέου στις 02:27 (ώρα Καΐρου, 03:27 Αθήνας) με το αεροσκάφος κατά την έξοδο από το ελληνικό FIR αλλά ο κυβερνήτης δεν ανταποκρίθηκε. Οι προσπάθειες συνεχίστηκαν τα επόμενα λεπτά και ενημερώθηκε η αιγυπτιακή πλευρά.

Tο στίγμα χάθηκε στις 02:30 (ώρα Καΐρου), τρία τέταρτα πριν την προγραμματισμένη άφιξή του. Αιγυπτιακά ΜΜΕ ανέφεραν πως η τελευταία επαφή έγινε δέκα λεπτά πριν την εξαφάνιση και στην αρχή υποστήριζαν πως το αεροσκάφος δεν είχε εκπέμψει σήμα κινδύνου -κάτι που στη συνέχεια φάνηκε να αντικρούει αναφορά της εταιρείας, η οποία όμως με τη σειρά της διαψεύστηκε από τις αιγυπτιακές ένοπλες δυνάμεις.

Σε ανάρτησή της στο Twitter, η εταιρεία ανέφερε πως το αεροσκάφος πετούσε στα 37.000 πόδια και είχε ήδη μπει 16 χιλιόμετρα στον αιγυπτιακό εναέριο χώρο όταν χάθηκε «κάθε επαφή» μαζί του. Την ώρα της εξαφάνισης, πετούσε σε απόσταση περίπου 280 χλμ. από τις αιγυπτιακές ακτές.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το αεροσκάφος χάθηκε από τα ραντάρ ενώ πετούσε στα 37.000 πόδια και είχε εισέλθει στο FIR Αιγύπτου 5-10 μίλια νότια του σημείου Κόμπι – σημείο εξόδου του FIR Αθηνών. Τότε το αεροσκάφος κάτω από άγνωστες μέχρι στιγμής συνθήκες πραγματοποίησε έκανε στροφή 90 μοιρών αριστερά και στη συνέχεια στροφή 360 μοιρών δεξιά με καθοδική πορεία πέφτοντας στα 15.000 και στα 10.000 μίλια οπότε χάθηκε από τα ραντάρ.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ