Το Goethe-Institut Athen προσκαλεί δημιουργικά άτομα, σχεδιαστές και προγραμματιστές παιχνιδιών σε μια «περιπέτεια δημιουργίας» από τις 11 έως τις 13 Νοεμβρίου 2016. Ειδικοί στη δημιουργία παιχνιδιών (video & urban games) και στην τέχνη της αφήγησης θα μοιραστούν τις εμπειρίες και τις γνώσεις τους σε μια σειρά διαλέξεων και διαδραστικών workshops.

Τα παιχνίδια που θα προκύψουν από αυτό το τριήμερο ταξίδι εντατικής δημιουργίας παιχνιδιών θα παρουσιαστούν σε εκδηλώσεις στην Eλλάδα και το εξωτερικό, όπως το A MAZE Festival στο Βερολίνο και το Goethe is Game_Unconference στην Αθήνα.

Η παρουσίαση των ιδεών/ιστοριών καθώς και ο σχηματισμός των τελικών ομάδων για το game jam θα πραγματοποιηθούν την πρώτη ημέρα μετά τη λήξη των εργαστηρίων.

Δηλώσεις συμμετοχής γίνονται δεκτές μέχρι τις 7 Νοεμβρίου 2016 από τη διεύθυνση

https://www.goethe.de/ins/gr/el/sta/ath/ver.cfm?fuseaction=events.detail&event_id=20845369

Το αναλυτικό πρόγραμμα δημοσιεύεται στη διεύθυνση www.goethe.de/isgame

Η ενέργεια αποτελεί πρωτοβουλία του Goethe-Institut, με την υποστήριξη του Α ΜΑΖΕ Festival, του Global Game Jam [Athens], του Stonesoup, της Σχολής Βακαλό Art & Design, του προγράμματος Αστικής Ανθεκτικότητας του δήμου Αθηναίων (Resilient Athens) και του Εργαστηρίου Νέων Τεχνολογιών στην Επικοινωνία, την Εκπαίδευση και τα Μ.Μ.Ε. του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Τα εργαστήρια

Game Designing & Storytelling Πρόκειται για μια γενική εισαγωγή στον κόσμο του σχεδιασμού παιχνιδιών, των χαρακτήρων και των ιστοριών τους. Μαζί θα δούμε τι είναι το game design και τι ο game designer, καθώς και ποιος ο ρόλος του σε μια ομάδα ανάπτυξης.

Τι είναι τα game mechanics (μηχανισμοί) και πως μπορεί ο designer μέσω του σχεδιασμού αυτών να καταλήξει στο επιθυμητό αποτέλεσμα;

Πώς ξεκινά κανείς να σχεδιάζει μια ιδέα και πώς την επεξεργάζεται, ώστε να αποκτήσει μια πρώτη ολοκληρωμένη μορφή;

Τι είναι το game design document (GDD) και γιατί είναι απαραίτητο για την ανάπτυξη ενός game;

Επίσης, θα μελετήσουμε, πώς μπορεί μια ιστορία να οδηγήσει σε ένα παιχνίδι και ποια θα πρέπει να είναι τα συστατικά της στοιχεία. Θα συζητήσουμε για τις τεχνικές δημιουργίας χαρακτήρων και για τη λειτουργία τους σε μία ιστορία.

Τέλος, θα ανακαλύψουμε εργαλεία και τεχνικές που βοηθούν έναν game designer να οργανώσει και να αξιοποιήσει τις ιδέες που έχει, καθώς και να τις μεταφέρει στην υπόλοιπη ομάδα ανάπτυξης

Game Production & Storytelling Το εργαστήριο «Game Production & Storytelling» θα επικεντρωθεί στους διάφορους ρόλους που μπορεί να λάβει η αφήγηση μέσα σε ένα Πλαίσιο Σχεδίασης Παιχνιδιών, αλλά και στο πώς πρέπει να προσαρμόζεται η παραγωγή στις ποικίλες στρατηγικές σχεδίασης, ούτως ώστε να υποστηρίζεται ο τρόπος αφήγησης. Στόχος του σεμιναρίου είναι οι συμμετέχοντες να κατακτήσουν ένα καλύτερο επίπεδο κατανόησης των διαφόρων ενοτήτων ενός Πλαισίου Σχεδίασης Παιχνιδιών. Ακόμη, να κατανοήσουν πώς μπορούν να ενσωματώσουν αυτές τις ενότητες στην κουλτούρα που έχουν ως προγραμματιστές και να είναι σε θέση να αναγνωρίσουν τις εγγενείς αφηγηματικές δομές μιας οποιασδήποτε Σχεδίασης Παιχνιδιού, προκειμένου να πετύχουν μια φυσική αφηγηματική ροή του gameplay, του περιβάλλοντος του παιχνιδιού.

Marketing & Monetization Challenges for Indie Developers Θέμα του εργαστηρίου είναι οι σύγχρονες προκλήσεις για τους ανεξάρτητους δημιουργούς (εν συντομία indies), δηλαδή:

Ποια είναι η τρέχουσα κατάσταση του περιβάλλοντος της αγοράς και με ποιες προκλήσεις έρχεται σήμερα αντιμέτωπος ένας indie;

Τι προοπτικές έχει να προωθήσει με επιτυχία το όνομά του;

Πώς μπορεί κανείς να χρηματοδοτήσει το προϊόν του και αργότερα να αποκομίσει χρηματικά οφέλη από αυτό;

Χρειάζεται σήμερα τελικά να έχει κανείς εκδότη ή όχι;

Στο διαδραστικό εργαστήριο θα αναφερθούν αριθμητικά στοιχεία, ενώ θα παρουσιαστούν σύγχρονες «ιστορίες επιτυχίας» και μελλοντικές προοπτικές με βάση τις βέλτιστες πρακτικές. Στόχος είναι οι δημιουργοί να μπορέσουν να θέσουν τα σωστά ερωτήματα σχετικά με το πώς σχεδιάζουν οι ίδιοι ένα παιχνίδι, αλλά και να δοθούν ερεθίσματα τόσο για μια επιτυχημένη κυκλοφορία του προϊόντος τους, όσο και για το στήσιμο του δικού τους στούντιο.

Urban Games – Points of Departure Θα ξεκινήσουμε περιπλανώμενοι για μία ώρα στην πόλη ακούγοντας παρέα μουσική, ενώ θα αναλαμβάνουμε εναλλάξ τον ρόλο του οδηγού της ομάδας. Θα φτάσουμε σε κάποιο μέρος. Θα βγάλουμε τα εργαλεία μας και θα περάσουμε μία ώρα σχεδιάζοντας σε μικρές ομάδες παιχνίδια που αξιοποιούν και αλλάζουν χρήση στο χώρο. Εδώ θα χρησιμοποιήσουμε διαφορετικές εισόδους στο χώρο σχεδίασης του παιχνιδιού: το οικοδομημένο περιβάλλον, τις ειδήσεις, τους ρυθμούς και τα μοντέλα χρήσης του χώρου, την τεχνολογία που θα έχουμε μαζί μας. Θα δοκιμάσουμε όλοι μαζί τα παιχνίδια και θα επαναλάβουμε τη διαδικασία: Περιπλάνηση, σχεδίαση, δοκιμή παιχνιδιού. Μια άσκηση που συνδυάζει τη σχεδίαση παιχνιδιών, με τη ζωή στο αστικό περιβάλλον και την εύρεση καλύτερων διεξόδων

Brainstorming & Superhero-Team Building Πόσες φορές σας έχει τύχει να κληθείτε να δουλέψετε ομαδικά; Και πόσες φορές σας έχει τύχει να κληθείτε να συνεργαστείτε με ανθρώπους που δεν γνωρίζετε; Η έννοια της ομάδας, στο σύγχρονο περιβάλλον, αποκτά νέα σημασία και ιδιαίτερη βαρύτητα. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι ένα από τα βασικά συστατικά επιτυχίας οποιουδήποτε εγχειρήματος είναι η σύσταση και η δυναμική της ομάδας. Αντλώντας παραδείγματα από διάσημες υπερ-ηρωικές ομάδες, θα μιλήσουμε για το πώς, και θα επιχειρήσουμε να συνθέσουμε δεξιότητες και προσωπικότητες με στόχο την επίτευξη ενός κοινού στόχου.

tech.in.gr