«Καλοπροαίρετοι θεατρίνοι» του Μαριβώ σε σκηνοθεσία Νίκου Καμτσή
...
Όλοι θέλουν να γίνουν καλλιτέχνες.
Όλοι επιθυμούν δόξα ηθοποιού (που λέει ο λόγος).
Δεν αναφερόμαστε στο ελληνικό θέατρο, την κατάσταση στις δραματικές σχολές ή την ανεργία των ανθρώπων του θεάτρου.
Αναφερόμαστε στο σπίτι της Md Αργκάντ.
Πήραν φωτιά οι υπηρέτες κι άφησαν κουζίνες, μαγειρέματα κι όλες τις δουλειές και καταπιάστηκαν με το ανέβασμα του έργου του Μερλέν.
Τι εστί Μερλέν; Υπηρέτης και κρυπτοσκηνοθέτης.
Έγραψε (που λέει ο λόγος) πόνημα θεατρικό κι ερωτικό και μάζεψε το υπόλοιπο υπηρετικό προσωπικό να παίξουν (που λέει ο λόγος).
Όλα αυτά γίνονται με ευκαιρία τους γάμους των αφεντάδων τους, Αντζελίκ και Έραστ. Τι το΄θελαν;
Καβγάς τρικούβερτος ξέσπασε και παραλίγο αντί για το γάμο των δύο νέων να παντρευόταν ο…Κουτρούλης. Στο παραπέντε και με την επέμβαση του βασιλιά (λείπει ο Μάρτης απ’ την σαρακοστή?)) αποφύγαμε την κηδεία, τον κλαυθμό και οδυρμό. Αφέντες, κυρίες (που λέει ο λόγος) κύριοι, αριστοκράτες και πληβείοι έγιναν μαλλιά κουβάρια.
Έτσι, το «Καλοπροαίρετοι θεατρίνοι» μένει μόνο στον τίτλο του έργου να μας κλείνει το μάτι ειρωνικά.
Πρόκειται για το έργο του Μαριβώ, μια τρελή κωμωδία με τραγούδια και χορούς, από τις ελάχιστα παιγμένες, που παίζεται στο θέατρο ΤΟΠΟΣ ΑΛΛΟύ.
Σε μια εποχή, που σημαδεύτηκε από μεγάλες αλλαγές και καθιερώθηκε σαν Siècle des lumières (Διαφωτισμός), με προσωπικότητες παγκόσμιας λάμψης, όπως ο Βολταίρος, ο Μοντεσκιέ, Ντιντερό και οι άλλοι εγκυκλοπαιδιστές, ο Μαριβώ γράφει τις αντικλασικιστικές κωμωδίες του, κάνοντας μια χειρουργική επέμβαση στον έρωτα. Με πολύ λεπτό χιούμορ και φινέτσα, καθιερώνει το δικό του ύφος (Marivaudage=περίτεχνο ύφος στη γλώσσα και την έκφραση), που αγγίζει πολλές φορές το τραγικό. Τα θέματα και η πλοκή δεν είναι σε καμία περίπτωση φάρσες, αλλά παίζουν ανέμελα και δεξιοτεχνικά με τον έρωτα και τον εγωκεντρισμό, τα πρώτα ερωτικά νεανικά σκιρτήματα και την αφέλεια, τη γυναικεία φιλαρέσκεια και τη μοναξιά.
Ας μην ξεχνάμε βέβαια ότι όλη αυτή η κοινωνική και πνευματική άνθιση δεν εμπόδισε την επανάσταση του 1789 να έρθει και ν’ αλλάξει τα πάντα στην Ευρώπη.
Είναι το τρίτο έργο του Μαριβώ, που ανεβάζει το ΤΟΠΟΣ ΑΛΛΟύ και ο σκηνοθέτης Νίκος Καμτσής, μετά τη «Γλωσσοκοπάνα» και το «Παιχνίδι του έρωτα και της τύχης».
« Κάνουμε μια «ανέμελη» εκδρομή στα χωράφια της προβληματισμένης κωμωδίας. Με μια σύγχρονη ματιά που διατηρεί όλους τους κωμικούς και πολύχρωμους χυμούς του έργου και της κωμωδίας, θα μιλήσουμε για αφεντικά και υπηρέτες, για τον έρωτα και τα προβλήματα του και για τον αγώνα να κάνεις μια παράσταση» δηλώνει ο σκηνοθέτης.
Σε ένα σκηνικό, που δίνει τη δυνατότητα να παρελάσουν από τη σκηνή πολλές θεατρικές φόρμες, η παράσταση θα κινηθεί μεταξύ ρεαλισμού, κωμωδίας ηθών, γκροτέσκο, κουκλοθεάτρου, και με μία σύγχρονη ματιά θα διατηρήσει τα στοιχεία της εποχής.
Info
Η μετάφραση από τα γαλλικά είναι της Άντας Κουγιά.
Η τελική απόδοση του κειμένου και η σκηνοθεσία είναι του Νίκου Καμτσή, που θα επιμεληθεί και τους φωτισμούς.
Σκηνικά-Κοστούμια: Μίκα Πανάγου
Μουσική: Χρήστος Ξενάκης
Έντυπα: Τόπος Άρτε
Παίζουν: Βίκυ Αθανασίου, Νίκος Καραστέργιος, Άντα Κουγιά, Μυρσίνη Μορέλλι, Ειρήνη Καζάκου, Ανδρέας Παπαγιαννάκης, Μαρκέλλα Στάμου, Σάκης Τσίνιαρος, Αλεξάνδρα Χαραλαμπίδου.
Διάρκεια 75’ χωρίς διάλειμμα
Τιμή εισιτηρίου 12€
Κάθε Παρασκευή και Σαββάτο 9.00 μμ και Κυριακή 7.30 μμ
Θέατρο «ΤΟΠΟΣ ΑΛΛΟύ», Κεφαλληνίας 17 & Κυκλάδων, τηλ. 210.86.56.004 /210.8679535
entertainment.in.gr
- Βασιλιάς Κάρολος: Δύο πασίγνωστες εταιρείες εκτός των βασιλικών προμηθευτών
- «Θρασύτατο ψεύδος» τα περί ανάληψης 2,5 εκατ. ευρώ πριν τη δέσμευση της περιουσία του, τονίζει ο Κων. Πηλαδάκης
- Μαγδεμβούργο: Ανθρώπινη αλυσίδα κατά του μίσους στη Χριστουγεννιάτικη Αγορά
- Το «έχω βαρεθεί τους άντρες», το προφίλ στο dating app και το OnlyFans: Η Λίλι Άλεν αλλάζει σελίδα
- Στα «ΝΕΑ» της Τρίτης: Εξι λεπτά θα διαρκούν οι αγορεύσεις
- Μαρόκο: Ευρεία αναθεώρηση του Oικογενειακού Δικαίου