VW Golf 2017: Ό,τι λάμπει είναι χρυσός
Ένας νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1,5 λίτρων, οι στοχευμένες σχεδιαστικές παρεμβάσεις και οι προηγμένες τεχνολογικά εφαρμογές ενισχύουν περαιτέρω τη λάμψη του δημοφιλέστερου μικρομεσαίου hatchback της ευρωπαϊκής αγοράς.
Γιάννης Αδάναλης
Παρατηρώντας την πορεία του Golf από τα μέσα της δεκαετίας του 1970 -όταν το μικρομεσαίων διαστάσεων VW πέρασε για πρώτη φορά στην παραγωγή- μέχρι και σήμερα, δύσκολα θα καταφέρεις να αμφισβητήσεις την αξία του.
Αξία που χρόνο με τον χρόνο, γενιά με γενιά αποκτούσε μεγαλύτερη λάμψη, μεγαλύτερη αποδοχή, κατακτώντας έναν ακόμα τιμητικό «τίτλο», εκείνον της διαχρονικής.
Η διαχρονικότητα, άλλωστε, αποτέλεσε τον κεντρικό πυλώνα εξέλιξης ενός αυτοκινήτου που ποτέ δεν θέλησε να αποκοπεί βίαια από το ένδοξο παρελθόν του αλλά σε καμία περίπτωση δεν επέτρεψε να το προσπεράσουν οι εξελίξεις. Πόσο μάλλον ο ανταγωνισμός του.
Στο πλαίσιο υπεράσπισης της κορυφής εντάσσεται η πρόσφατη προσπάθεια αναβάθμισης των προδιαγραφών του. Σε επίπεδο σχεδίασης, η ανανέωση της έβδομης κατά σειρά γενιάς του VW Golf δεν έφερε την επανάσταση.
Οι παρεμβάσεις περιορίζονται στους προφυλακτήρες και τα φωτιστικά σώματα, προσδίδοντας ένα «δυναμικότερο» βλέμμα στο μπροστινό τμήμα του αμαξώματος και ένα εξίσου διακριτό σχεδιαστικό μοτίβο στο πίσω.
Με αφετηρία τις σύγχρονες εφαρμογές άνεσης και ασφάλειας που έχουν προστεθεί στον μακρύ κατάλογο του εξοπλισμού, το εσωτερικό του ανανεωμένου VW Golf έχει περισσότερα να προσφέρει.
Οι κορυφαίες εκδόσεις του αυτοκινήτου ακολουθούν το πρόσφατο παράδειγμα του μεγαλύτερου Passat, συνδυάζοντας τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με μια δεύτερη ψηφιακή οθόνη αφής μεγέθους 9,2 ιντσών, μέσω της οποίας αποκτά κανείς πρόσβαση -ακόμα και με απλές κινήσεις των χεριών- στη συντριπτική πλειοψηφία των υποσυστημάτων.
Στα κορυφαία χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας και τον διαισθητικό χειρισμό του συστήματος πολυμέσων “Discover Pro” έρχονται να προστεθούν οι εφαρμογές ενεργητικής ασφάλειας.
Ανάμεσα σε αυτές ξεχωρίζει το σύστημα αυτόνομης πέδησης -γνωστό και ως City Emergency Brake- όπως άλλωστε και το ενεργό cruise control το οποίο σε συνεργασία με το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (Lane Assist) μπορεί υπό συγκεκριμένες κυκλοφοριακές συνθήκες (βλέπε μποτιλιάρισμα) να προσφέρει τις υπηρεσίες ενός συστήματος ημι-αυτόνομης οδήγησης.
Ουσιαστικότερες μπορεί να θεωρήσει κανείς τις επικείμενες αλλαγές κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες του VW Golf. Στη βάση της γκάμας του αυτοκινήτου διατηρείται ο τρικύλινδρος και TSI κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 999 κ.εκ., ο οποίος ωστόσο θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, απόδοσης 85 και 115 ίππων.
Πρεμιέρα στο μικρομεσαίων διαστάσεων VW πραγματοποιεί ο νέος, επίσης υπερτροφοδοτούμενος, κινητήρας βενζίνης των 1,5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει, ανάλογα με την έκδοση, 150 ή 130 ίππους.
Η ισχυρότερη εκδοχή του 1.5 TSI Evo διαθέτει το σύστημα αδρανοποίησης κυλίνδρων, γνωστό και ως ACT, και όπως διαπιστώσαμε από τη σύντομη επαφή που είχαμε μαζί της στους δρόμους της Μαγιόρκα, τη δυνατότητα να συνδυάζει αρμονικά επιδόσεις και οικονομία καύσιμου.
Τη διάθεση του συγκεκριμένου κινητήρα στη χώρα τον Μάιο θα ακολουθήσει δύο μήνες αργότερα η μικρότερης ισχύος διαμόρφωση.
Ο 1.5 TSI Evo με τους 130 ίππους δεν θα εξοπλίζεται με το σύστημα αδρανοποίησης των δύο εκ των τεσσάρων κυλίνδρων, ωστόσο, όταν η συμβολή του στην κίνηση του αυτοκινήτου δεν θα θεωρείται επιβεβλημένη θα απομονώνεται και θα σβήνει. Προϋπόθεση για την παραπάνω διαδικασία που υπόσχεται τον περαιτέρω περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου αποτελεί η παρουσία του επτατάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.
Στην κορυφή της βενζινοκίνητης γκάμας του Golf παραμένει η έκδοση GTI, η οποία μάλιστα ενισχύεται ως προς τη μέγιστη τιμή της απόδοσης του δίλιτρου, προφανώς υπερτροφοδοτούμενου, κινητήρα.
Το Golf GTI ξεκινά, πλέον, από τους 230 ίππους και συνδυάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων είτε με την ημι-αυτόματη μονάδα διπλού συμπλέκτη η οποία μάλιστα σύντομα πρόκειται να αποκτήσει έβδομη σχέση.
Αντίστοιχες επιλογές προσφέρει και η έκδοση diesel με τα διακριτικά GTD, την κίνηση της οποίας αναλαμβάνει ο γνώριμος από το πρόσφατο παρελθόν δίλιτρος κινητήρας απόδοσης 184 ίππων.
Χωρίς αλλαγές, πάντως, παραμένει και η βάση της πετρελαιοκίνητης γκάμας, στην οποία συναντά κανείς τον 1.6 TDI στη διαμόρφωση των 115 ίππων.
Η επικαιροποίηση των προδιαγραφών του δημοφιλέστερου με διαφορά VW περιλαμβάνει και τις πιο εξεζητημένες εκδόσεις του αυτοκινήτου, ξεκινώντας από τo πολυτάλαντο Golf Alltrack και καταλήγοντας στα Golf GTE και e-Golf.
auto.in.gr
- Μπαρτζώκας: «Κάναμε σπουδαία εμφάνιση – Χαίρομαι που έχω τον Φουρνιέ»
- Πατινάζ σε glass floor – Το αριστούργημα του Ολυμπιακού στο ΟΑΚΑ ήρθε την κατάλληλη στιγμή
- Τα μεγάλα σουτ του Φουρνιέ στο ΟΑΚΑ – Έτσι «εκτέλεσε» τον Παναθηναϊκό (vids)
- Ινδονησία: Μεγάλες ζημιές από το ηφαίστειο – Περίπου 10.000 εκτοπισμένοι έως τώρα
- Εβάν, το… εξοχικό σου
- Μπαρτζώκας: «Φανταστικό παιχνίδι – Πήραμε όσα μας έδωσε ο Παναθηναϊκός»