Συνετρίβη Μιράζ 2000-5 στη Σκύρο – Επέστρεφε από αναχαίτιση στο Αιγαίο
Στις 12:15, υπήρξε απώλεια επαφής αεροσκάφους M2000-5, εννέα (9) ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου
Μαχητικό αεροσκάφος Μιράζ 2000-5 έπεσε στην Σκύρο πριν από λίγο και αγνοείται ο πιλότος του.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΓΕΑ, την Πέμπτη και ώρα 12:15, υπήρξε απώλεια επαφής αεροσκάφους M2000-5, εννέα (9) ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Νήσου Σκύρου ενώ αυτή την ώρα διεξάγονται έρευνες για τον εντοπισμό του αεροσκάφους και του πιλότου. Το Mirage έπεσε λίγο προτού προσγειωθεί και αφού είχε ολοκληρώσει την αποστολή του στο Αιγαίο. Το πρωί βρισκόταν σε κατάσταση ετοιμότητας και ειδοποιήθηκε για scrabble.
Το συγκεκριμένο αεροσκάφος επέστρεφε μαζί με ακόμη ένα από αναχαίτιση τουρκικών αεροσκαφών στο κεντρικό Αιγαίο. Στην περιοχή επικρατούσαν καλές καιρικές συνθήκες και σύμφωνα με πληροφορίες ο χειριστής του ήταν έμπειρος.
Από τις πρώτες πληροφορίες συνάγεται το συμπέρασμα ότι όταν επέστρεφαν ο νούμερο 2 του σχηματισμού ανέφερε ότι ο νούμερο 1 συνετρίβη στη θάλασσα. Η Πολεμική Αεροπορία προσπαθεί να μάθει τι συνέβη ενώ ο πιλότος του δεύτερου προσγειώθηκε και ενημερώνει τη μονάδα του.
Στις έρευνες συμμετέχουν εναέρια μέσα και πλοία του πολεμικού ναυτικού. Φρεγάτες και άλλα σκάφη του λιμενικού, ένα ελικόπτερο Σούπερ Πούμα και ένα Σινούκ με άνδρες της ομάδας υποβρύχιων καταστροφών πηγαίνουν προς το σημείο πτώσης του αεροσκάφους προκειμένου να εντοπίσουν τον πιλότο.
Τα μαχητικά Mirage 2000-5 είναι η κορυφαία έκδοση του Mirage 2000. Αποτελούν την αιχμή του δόρατος της ελληνικής αναχαίτισης και εγγυώνται αεροπορική υπεροχή πάνω από το Αιγαίο, καθώς είναι εξοπλισμένα με προηγμένης τεχνολογίας όπλα αέρος-αέρος.
Την 1η Μαρτίου 2007 ξεκίνησε η προετοιμασία της παραλαβής των νέων αεροσκαφών Mirage 2000-5. Στις 3 Μαΐου του ίδιου έτους τα πρώτα Μ2000-5 ICMS Mk-III προσγειώθηκαν στην 114 Πτέρυγα Μάχης στην Τανάγρα.
Ιστορικό
Σύμφωνα με το ιστορικό για τα συγκεκριμένα αεροσκάφη, τα πρώτα Mirage έφτασαν στην αεροπορική βάση της Τανάγρας το 1988 ως μέρος του αναβαθμιστικού προγράμματος της ΠΑ, που εώς τότε πετούσε με αεροσκάφη 1ης και 2ης γενιάς. Μαζί με τα F-16 αποτελούν την κύρια και πιο σύγχρονη δύναμη αναχαιτίσεων της Πολεμικής Αεροπορίας. Η αγορά των αεροσκαφών ονομάστηκε σχέδιο Talos και έφερε στην Ελλάδα 40 τέτοια μαχητικά.
To 2000 αποφασίστηκε η αγορά 15 νέων 2000-5 mk.II και η αναβάθμιση 10 υφιστάμενων αεροσκαφών στο ίδιο επίπεδο. Η έκδοση mk.ΙΙ είναι μια έκδοση ειδικά σχεδιασμένη για την Ελλάδα με εκτεταμένες αλλαγές και πραγματικές δυνατότητες πολλαπλών ρόλων.Για το μέλλον σχεδιάζεται και η αναβάθμιση του υπολοίπου στόλου στο επίπεδο mk.II για λόγους ομοιογένειας υλικού.
- Χρήστος Μάστορας: «Μου συνταγογράφησαν κάποια φάρμακα για να δουλέψω τον ρόλο μου στο «Υπάρχω»
- Ζακλίν ντε Ρομιγύ: Το μέτρο του δικαίου και της ηθικής
- Οικοδομικές άδειες: Σταματά η έκδοση τους βάσει των κινήτρων του ΝΟΚ – Τι προβλέπει επείγουσα διάταξη
- Θεσσαλονίκη: Εκρηκτικό μηχανισμό είχε στην κατοχή του τελικά ο άνδρας στα δικαστήρια
- Αυτοί σφυρίζουν στα ματς της 16ης αγωνιστικής
- Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το πρόγραμμα στήριξης 107 πλημμυροπαθών οικογενειών από τo Μαζί για το Παιδί και την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών