«Θεσμοφοριάζουσες» του Αριστοφάνη από τον Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο στην Επίδαυρο
Στις 27 και 28 Ιουλίου στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου
- Μεθοδεύσεις και προσπάθειες επηρεασμού των ιατροδικαστών στο συγκλονιστικό θρίλερ της Αμαλιάδας
- «Είσαι ενδοτικός», «Μην είσαι κατά συρροή δειλός»: Συνεχίζεται ο πόλεμος Νετανιάχου και Γκαντζ
- Νετανιάχου: «Θα δράσουμε κατά των Χούθι, όπως δράσαμε κατά των τρομοκρατών του Ιράν»
- Πόσο θα κοστίσει στην τσέπη των Ελλήνων αν ενεργοποιηθεί η «βόμβα» Τραμπ για 5% του ΑΕΠ σε αμυντικές δαπάνες
Οι Θεσμοφοριάζουσες παρουσιάστηκαν το 411 π.Χ., πιθανότατα στα Μεγάλα Διονύσια. Ένα από τα πιο αγαπημένα έργα του Αριστοφάνη, στο οποίο βασικός πρωταγωνιστής είναι ο αρχαίος τραγικός Ευριπίδης. Ο Αριστοφάνης χτίζει ολόκληρη την πλοκή του έργου γύρω από την γνωστή αντιπάθεια του τραγικού για τις γυναίκες, δημιουργώντας κωμικές καταστάσεις και μπερδέματα.
Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος σκηνοθετεί και πάλι Αριστοφάνη (έχουν προηγηθεί οι Αχαρνείς το 2005 και οι Εκκλησιάζουσες το 2012), έχοντας μαζί του μία ομάδα εκλεκτών συνεργατών και έναν θίασων αγαπημένων ηθοποιών.
Ο Ευριπίδης έχει πληροφορηθεί ότι στη γιορτή των Θεσμοφορίων – γιορτή αποκλειστικά γυναικεία – οι γυναίκες θα αποφασίσουν πώς θα τον εξοντώσουν, επειδή έχουν εξοργιστεί από τον τρόπο που τις παρουσιάζει στις τραγωδίες του. Μετά την άρνηση του τραγικού ποιητή Αγάθωνα, αναλαμβάνει να τον βοηθήσει ο ηλικιωμένος Μνησίλοχος, ο οποίος μεταμφιέζεται σε γυναίκα και αναλαμβάνει να υπερασπιστεί τον Ευριπίδη στη συγκέντρωση. Όμως η ταυτότητά του αποκαλύπτεται και τώρα ο Ευριπίδης πρέπει όχι μόνο να υπερασπιστεί ο ίδιος τον εαυτό του, αλλά και να απελευθερώσει τον φίλο του.
Σημείωμα του σκηνοθέτη
Στις Θεσμοφοριάζουσες, ένα από τα τρία «γυναικεία» έργα του Αριστοφάνη, γραμμένο την εποχή της κατάλυσης της Αθηναϊκής Δημοκρατίας −το 411 π.Χ., που θεωρείται χρόνος γραφής του, επιβλήθηκε Ολιγαρχία− μια μειονότητα της Πολιτείας, οι γυναίκες, κρούουν τον κώδωνα για την ανάγκη πολιτικής σταθερότητας. Μπορεί σήμερα οι γυναίκες να μην είναι σε τέτοια δεινή θέση ώστε να οραματίζονται τους θεσμούς αντί να συμμετέχουν σε αυτούς, αλλά υπάρχουν πάντα μειονότητες που δεν δικαιούνται ίσο μερίδιο στην λειτουργία της Πολιτείας. Ένα έργο για τα ζητήματα των φύλων, για την διεκδίκηση της προσωπικής ταυτότητας, για το δικαίωμα στην πολιτειακή ισότητα, ένα έργο για την κρίση αξιών, τη φύση και τον νόμο. Και πάνω απ’ όλα, ένα έργο που, με όπλο το θέατρο και το χιούμορ, δίνει άπειρες δυνατότητες στον ηθοποιό να πρωταγωνιστήσει ως πολιτικό ον στη σκηνή της κωμωδίας.
Συντελεστές:
Μετάφραση: Παντελής Μπουκάλας
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Μουσική: Νίκος Κυπουργός
Ενδυματολόγος: Άγγελος Μέντης
Σκηνογράφος: Μαγδαληνή Αυγερινού
Χορογραφίες: Σεσίλ Μικρούτσικου
Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Παντελής Δεντάκης
Μουσική διδασκαλία – Μουσικός: Αναστάσης Σαρακατσάνος
Παίζουν: Μάκης Παπαδημητρίου (Μνησίλοχος), Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος (Ευριπίδης), Γιώργος Χρυσοστόμου (Αγάθωνας, Τοξότης), Γιώργος Παπαγεωργίου (Υπηρέτης Αγάθωνα, Κλεισθένης), Θεσμοφοριάζουσες: Νάντια Κοντογεώργη (1η γυναίκα), Μαρία Κατσανδρή (2η γυναίκα), Άντρη Θεοδότου (3η γυναίκα), Ελένη Ουζουνίδου (Κηρύκαινα), Βαλέρια Δημητριάδου, Ειρήνη Μακρή, Κατερίνα Μαούτσου, Ίριδα Μάρα, Φραγκίσκη Μουστάκη,Ελένη Μπούκλη, Ηλέκτρα Σαρρή, Νατάσα Σφενδυλάκη, Αντιγόνη Φρυδά
- Παναθηναϊκός – Άρης 126-74: Ισοπεδωτικοί οι «πράσινοι» κόντρα σε 8 παίκτες
- Τέσσερις κόκκινες κάρτες, ο Ζίνι, οι «δανεικοί» και 4+1 νίκες στο γκολ: Η επανάληψη στα ματς του Παναθηναϊκού, έγινε… συνήθεια (vids)
- Σερβία: Διαδήλωση των φοιτητών στο Βελιγράδι κατά της διαφθοράς και της αδιαφάνειας στον κρατικό μηχανισμό
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις