Τα SOS στις συναλλαγές μέσω e-banking
Τι να προσέxουν οι καταναλωτές στις τραπεζικές συναλλαγές
- Αποκάλυψη in: Έψαξαν τις κάμερες για το ύποπτο «φορτίο» της τραγωδίας στα Τέμπη προ …δύο ημερών
- Αναγκαία η άμεση παρέμβαση του Αρείου Πάγου για το «χαμένο» υλικό από τις κάμερες στα Τέμπη, λέει το ΠΑΣΟΚ
- Η «νέα ελίτ» στη Ρωσία – Από τα πολεμικά μέτωπα στην Ουκρανία, στην πολιτική σκηνή
- Σε ποια χώρα κάνουν θραύση τα κινέζικα αυτοκίνητα
Στo e-banking στρέφονται για αγορές όλο και περισσότερο οι καταναλωτές.
Η αύξηση της χρήσης του στην Ελλάδα κυρίως από το 2015 κι έπειτα συνδέεται σε σημαντικό βαθμό και με την επιβολή των capital controls, αύξηση, άλλωστε, που παρατηρήθηκε γενικά σε όλα τα είδη ηλεκτρονικών συναλλαγών .
Σταδιακά η διεκπεραίωση των τραπεζικών συναλλαγών μέσω της ηλεκτρονικής οδού γίνεται δημοφιλέστερη μεταξύ των Ελλήνων καταναλωτών, αν και η Ελλάδα σε θέματα e-banking απέχει από τις λεγόμενες «ώριμες» αγορές της ΕΕ.
Σύμφωνα με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες του e-banking.
Τι πρέπει να προσέχουν
Ειδικότερα, οι καταναλωτές θα πρέπει να προσέχουν ότι:
- Οι κωδικοί που θα επιλέξουν για τις τραπεζικές συναλλαγές μέσω του διαδικτύου, πρέπει να είναι προσωπικοί και να αποφεύγεται κοινοποίηση τους στο περιβάλλον. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στην επιλογή των κωδικών αφού δεν είναι ασφαλές να χρησιμοποιούν αριθμούς σταθερών και κινητών τηλεφώνων, ή ακόμα και ημερομηνίες γέννησης.
- Προτείνεται η τακτική αλλαγή των κωδικών του e-banking και η απομνημόνευσή τους. Δεν είναι ασφαλές να καταχωρούνται σε ατζέντες. Στην περίπτωση που λάβουν κάποιο τηλεφώνημα και ζητηθούν οι κωδικοί πρόσβασης ισχυριζόμενοι πως εκπροσωπούν την τράπεζα, πρέπει να καταγράψουν τον αριθμό που τους καλεί και να ειδοποιήσουν αμέσως την αρμόδια υπηρεσία της τράπεζας. Σε καμία περίπτωση όμως δεν πρέπει να μοιράζουν τους προσωπικούς κωδικούς αφού καμία τράπεζα δεν ακολουθεί τέτοια τακτική
- Δεν θα πρέπει να παραλείπουν να ελέγχουν συχνά τις κινήσεις του τραπεζικού τους λογαριασμού και σε περίπτωση που εντοπίσουν μία κίνηση που δεν πραγματοποιήθηκε από τους ίδιους, να ενημερώσουν αμέσως την αρμόδια υπηρεσία της Τράπεζας.
- Ιδιαίτερη έμφαση θα πρέπει να δίνουν στην ιστοσελίδα που επισκέπτονται για τη διενέργεια των συναλλαγών τους. Μία ασφαλής ιστοσελίδα e-banking έχει πάντα αναρτημένο εικονίδιο «λουκέτο» στη δεξιά μεριά της οθόνης τους.
Επίσης, μία ασφαλής σελίδα έχει ειδικό σύστημα κρυπτογράφησης. Για να το επιβεβαιώσουν αυτό, αρκεί να εντοπίσουν στον σύνδεσμο της ιστοσελίδας πληρωμών ένα s μετά το http, δηλαδή η ιστοσελίδα θα ξεκινάει με https.
Τέλος, πολύ συχνά λαμβάνονται μηνύματα στον υπολογιστή όπου ο αποστολέας εμφανίζεται ως τράπεζα η οποία ζητάει να επισκεφτούν την ιστοσελίδα της με σκοπό την συμπλήρωση των προσωπικών τους στοιχείων γιατί όπως αναγράφεται στο e-mail τους, «τα στοιχεία είναι ελλιπή». Στην περίπτωση αυτή πρέπει να γνωρίζουν πως καμία τράπεζα δεν ακολουθεί τέτοιου είδους τακτικές, να ζητά δηλαδή τα προσωπικά στοιχεία μέσω του διαδικτύου. Για τον λόγο αυτό πρέπει να διαγράφουν αμέσως το συγκεκριμένο e-mail.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις