Οι ταινίες της εβδομάδας: Στην άβυσσο της μετριότητας
Μια ιταλική «μαύρη» κωμωδία και μια αμερικανική περιπέτεια καταστροφής δίνουν μια μικρή αφορμή για σινεμά σε μία από τις χειρότερες κινηματογραφικές εβδομάδες της σεζόν
Βαθµολογία
5: εξαιρετική, 4: πολύ καλή, 3: καλή, 2: ενδιαφέρουσα, 1: µέτρια, 0: απαράδεκτη
Βάλε τη γιαγιά στο ψυγείο
Σκηνοθετημένη στο ντεμπούτο τους από τους νεαρούς Ιταλούς Τζιανκάρλο Φοντάνα και Τζιουζέπε Στάσι, η κωμωδία «Βάλε τη γιαγιά στο ψυγείο» («Metti la nonna in freezer», Ιταλία, 2018) προσφέρεται για ένα δίωρο χαλαρότητας με σατιρικό χιούμορ επιπέδου. Ο Φάμπιο ντε Λουίτζι είναι ο αμείλικτος αστυνομικός της Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος που δεν θα δίσταζε να συλλάβει ακόμα και τη μάνα του για το μικρότερο παράπτωμα του κόσμου και η κούκλα Μίριαμ Λεόνε είναι η γυναίκα που θα τον παρασύρει στον έρωτα παρότι έχει λερωμένη τη φωλιά της: για να μη χάσει τα απαραίτητα χρήματα της σύνταξης της γιαγιάς της (μια παλιά δόξα του σινεμά, η Μπάρμπαρα Μπουσέ) έχει αποκρύψει τον θάνατό της στοιβάζοντάς τη στην κατάψυξη. Το αποτέλεσμα είναι μια «μαύρη» κωμωδία γεμάτη ανατροπές και απρόοπτα, σεναριακά πολύ συγκροτημένη και με μπόλικες αναφορές σε ταινίες του παρελθόντος, από το «Ποιος σκότωσε τον Χάρι;» του Χίτσκοκ μέχρι το «Τρελό γουικέντ στου Μπέρνι». Περνάς καλά, αυτό έχει σημασία. Παρόμοιο με εκείνο της περσινής κωμωδίας, επίσης από την Ιταλία, «Τα παράπονά σου στον δήμαρχο».
Βαθμολογία: 2 ½
ΑΘΗΝΑ: ΑΕΛΛΩ – ODEON ΜΑΡΟΥΣΙ – ΜΙΜΗΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ – ΑΘΗΝΑ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ – ODEON ΙΛΙΟΝ – ODEON STARCITY – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – ΣΙΝΕ ΜΑΣΚΩΤ ΤΑΥΡΟΣ κ.α. ΘΕΣ/ΚΗ: ΠΑΝΟΡΑΜΑ – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – ODEON ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Ουρανοξύστης
Ποτέ δεν χώνεψα αυτό το βουνό από κρέας που λέγεται Ντουέιν Τζόνσον – γνωστός και ως «The Rock» -, όμως θα ήμουν ψεύτης αν δεν παραδεχόμουν ότι διασκέδασα με τον «Ουρανοξύστη» («Scyscraper», ΗΠΑ / Κίνα, 2018), μια veritable περιπέτεια καταστροφής της παλιάς σχολής αλλά με σύγχρονα εφέ. Ο Τζόνσον είναι ο πρώην πράκτορας του FBI που εγκατέλειψε την υπηρεσία ύστερα από μια αποστολή που του κόστισε το πόδι του. Φοράει μηχανικό πια και εργάζεται ως υπεύθυνος ελέγχου ασφαλείας κτιρίων, όπως το υψηλότερο του κόσμου στο Χονγκ Κονγκ το οποίο «πρωταγωνιστεί» στην ταινία και που – φυσικά – θα πάρει φωτιά, με την οικογένεια του Τζόνσον μέσα. Και εκείνος, παρότι βαρύς πια και κουρασμένος και ταλαιπωρημένος, σαν ένας άλλος Κινγκ Κονγκ θα το σκαρφαλώσει, θα μασήσει σίδερα, θα κάνει άλματα ανάμεσα σε φωτιές και το κενό από κάτω, θα εξολοθρεύσει κάθε εμπόδιο προκειμένου να σώσει τους δικούς του. Γιατί ο Ντουέιν Τζόνσον είναι… πολύ σκληρός για να πεθάνει μέσα σε έναν πύργο της κολάσεως!
Βαθμολογία: 2 ½
ΑΘΗΝΑ: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – ODEON ΙΛΙΟΝ – ODEON STARCITY – ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE – ΑΕΛΛΩ – ΚΑΤΕΡΙΝΑ – ΟΝΕΙΡΟ – ΤΥΜΒΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΑ. ΘΕΣ/ΚΗ: CINEMA ONE – ODEON MAΚEΔONIA – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – VILLAGE COSMOS
Μια αμερικανική ληστεία
Στην περιπέτεια «Μια αμερικανική ληστεία» («American animals», ΗΠΑ, 2018) ο Μπαρτ Λέιτον αποπειράται μια «αναπαράσταση» μίας από τις πιο ριψοκίνδυνες και θρασύτατες ληστείες στη σύγχρονη ιστορία της Αμερικής: το 2004 τέσσερις φοιτητές αποφάσισαν να κλέψουν το βιβλίο «Birds of America» του Τζον Τζέιμς Οντομπον, του οποίου η χρηματιστηριακή αξία υπερέβαινε τα 10 εκατομμυρίων δολάρια. Επί της ουσίας πρόκειται για το χρονικό μιας απίστευτης συρραφής λαθών, «οργανωμένης» από ανώριμα παιδιά που νομίζουν ότι επειδή ξέρουν απ’ έξω κι ανακατωτά το «Reservoir dogs» του Κουέντιν Ταραντίνο μπορούν να κάνουν μια ληστεία. Αυτό το στοιχείο ίσως να αποτελεί το πιο ενδιαφέρον της ταινίας, στην οποία αφηγητές είναι οι πραγματικοί κακοποιοί, στοιχείο που προσδίδει στην «Αμερικανική ληστεία» το στοιχείο του ντοκιμαντέρ μυθοπλασίας. Πρωταγωνιστεί ο Μπάρι Κέογκαν που γνωρίσαμε από την τελευταία ταινία του Γιώργου Λάνθιμου «Ο θάνατος του ιερού ελαφιού».
Βαθμολογία: 2
ΑΘΗΝΑ: ΑΘΗΝΑΙΑ – ΑΡΤΕΜΙΣ – ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ – ΛΑΟΥΡΑ – ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ – ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ – ΚΟΡΑΛΛΙ – ΦΛΕΡΥ – ΧΛΟΗ – ΒΟΤΣΑΛΑΚΙΑ – ΑΤΤΙΚΟΝ ΑΛΣΟΣ – ΑΡΙΑΝ – ΑΝΟΙΞΙΣ – ΤΡΙΑΝΟΝ – VILLAGE MALL – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – ΑΕΛΛΩ – ΛΙΛΑ. ΘΕΣ/ΚΗ: ΑΛΕΞ
Κηδεία είναι, θα περάσει
Μια πεθαμένη, η cult ισπανίδα ηθοποιός Ρόσι ντε Πάλμα, είναι το πιο… ζωντανό στοιχείο της ισπανικής κωμωδίας «Κηδεία είναι, θα περάσει» («Senor, dame paciencia», Ισπανία, 2017) στην οποία ο χήρος της (Γιόρντι Σάντσεζ), βέρος μαδριλένος τραπεζικός, εθνικιστής και συντηρητικός ως το κόκαλο, θα πρέπει να ακολουθήσει την τελευταία επιθυμία της: να ταξιδέψει μαζί με τα τρία του παιδιά (δύο κόρες, ένας γιος ομοφυλόφιλος) και τους συντρόφους τους στο χωριό όπου η οικογένεια είχε περάσει τόσο όμορφα καλοκαίρια στο παρελθόν. Εκεί θα πρέπει να ρίξει τις στάχτες της. Το ταξίδι, ένα υστερικό συνονθύλευμα διαφορετικών συμπεριφορών, θα είναι γεμάτο προβλέψιμα ευτράπελα, τσακωμούς, τραγούδια και κόντρες ανάμεσα σε φανατικούς της Ρεάλ Μαδρίτης και της Μπαρτελόνα.
Βαθμολογία: 1 ½
ΑΘΗΝΑ: ΑΕΛΛΩ – ΕΛΛΗΝΙΣ – ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ – ΦΛΟΙΣΒΟΣ – ΜΑΡΙΕΛ ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ – ΤΥΜΒΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΑΣ – ΑΙΓΛΗ ΣΑΡΩΝΙΔΑ – ΧΡΟΝΙΑ ΑΘΩΟΤΗΤΑΣ. ΘΕΣ/ΚΗ: ΕΛΛΗΝΙΣ
SOS Ερχονται οι Βρετανοί
Δεν κατάφερα να βρω ούτε μισό λόγο ύπαρξης της ταινίας του Τζέιμς Οουκλι «SOS Ερχονται οι Βρετανοί» («The Brits are coming», ΗΠΑ / Αγγλία, 2018), στο μεγαλύτερο μέρος της οποίας παρακολουθούμε τον Τιμ Ροθ και την Ούμα Θέρμαν να περιφέρονται άσκοπα στο Λος Αντζελες προκειμένου να βρουν λεφτά για να ξελασπώσουν από τα χρέη. Εκείνος τρεκλίζει, μουρμουρίζει ασυναρτησίες και καταπίνει ποταμούς αλκοόλ, εκείνη παριστάνει τη μεγαλομπεμπέκα. Στο τέταρτο νομίζεις ότι έχει περάσει τρίωρο και νώθεις εξαντλημένος από αυτή την αποθέωση της ανοησίας, της ανυπαρξίας ιστορίας, αλλά και του κάκιστου χειρισμού καλών ηθοποιών όπως οι προαναφερθέντες και ο Στίβεν Φράι. Το ενδιαφέρον δεν μπορεί να σου κινήσει ούτε μια αδίστακτη δολοφόνος, η Σοφία Βεργκάρα, παρότι ως φιγούρα είναι άκρως εντυπωσιακή. Ισως η χειρότερη ταινία της χρονιάς.
Βαθμολογία: 0
ΑΘΗΝΑ: ΦΙΛΟΘΕΗ – ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ – ΑΚΤΗ – ΦΙΛΙΠ. ΘΕΣ/ΚΗ: ΕΛΛΗΝΙΣ – ΠΑΝΟΡΑΜΑ
Abracadabra
Ερασιτέχνες μάγοι και εξορκισμοί της πλάκας συνθέτουν έναν αχταρμά ασυναρτησίας και κακής υποκριτικής στο «Abracadabra» (2018) του Πάμπλο Μπέργκερ, όπου κεντρικό πρόσωπο είναι ένας κακότροπος άνθρωπος (Αντόνιο τε λα Τόρε) που θα γίνει ακόμη χειρότερος όταν το πνεύμα ενός δολοφόνου καταλαμβάνει το σώμα και την ψυχή του. Το γεγονός ότι τώρα τελευταία το ισπανικό θρίλερ διαπρέπει δεν σημαίνει βέβαια ότι όλα τα ισπανικά θρίλερ είναι καλά. Τουναντίον, κάποια είναι άθλια και ανάμεσά τους το «Abracadabra» κρατά κορυφαία θέση γιατί δεν ξέρει τι να πει, πράγμα που σημαίνει ότι δεν ξέρει και πώς να το πει.
Βαθμολογία: 0
ΑΘΗΝΑ: ΑΕΛΛΩ – ΑΛΕΞ ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ – ΗΛΕΚΤΡΑ ΚΕΡΑΤΕΑ – ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΓΛΥΦΑΔΑ – ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ – ΣΙΝΕ ΔΑΦΝΗ κ.α.
Σχέδιο απόδρασης 2: Αδης
Πολλά δεν περίμενα βέβαια ούτε από το «Σχέδιο απόδρασης 2: Αδης» («Escape Plan 2: Hades», ΗΠΑ / Κίνα, 2018) του Στίβεν Μίλερ, με τον Σιλβέστερ Σταλόνε (που πλέον θυμίζει φουσκωμένο αλλά πολυχρησιμοποιημένο σάκο του μποξ) να διευθύνει μια ομάδα σούπερ ειδικών στις αποδράσεις, η οποία αναλαμβάνει να διεισδύσει στην πιο απροσπέλαστη φυλακή του κόσμου για να βγάλει έναν δικό της. Ζαλίστηκα από το λάδι στους μυς των καλογυμνασμένων σωμάτων (οι μύες είναι εδώ που πρωταγωνιστούν), κουράστηκα με το να βλέπω για μια ακόμη φορά στη ζωή μου ένα ακόμη macho ραμποειδές κατασκεύασμα, λες και ήταν κάτι που μου είχε λείψει. Σέβομαι το φαν κλαμπ του Σλάι – οι «Αναλώσιμοι» απέδειξαν ότι η μπογιά του δεν έχει ξεθυμάνει -, όμως, στ’ αλήθεια τώρα, δεν έφτασε πια ο καιρός να κρεμάσει τα όπλα του;
Βαθμολογία: 0
ΑΘΗΝΑ: ΑΕΛΛΩ – ODEON ΜΑΡΟΥΣΙ – OΛΑ ΤΑ VILLAGE – ΓΑΛΑΤΣΙ – ODEON ΙΛΙΟΝ – ODEON STARCITY – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ κ.α. ΘΕΣ/ΚΗ: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – ODEON ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS κ.α.
Προβάλλονται επίσης τα κινούμενα σχέδια «Ξενοδοχείο για τέρατα 3: Ωρα για διακοπές» («Hotel Transylvania 3: A monster vacation», ΗΠΑ, 2018, 97′) σε σκηνοθεσία Γκέντι Ταρτακόφσκι και φωνές στα ελληνικά των Βασίλη Χαραλαμπόπουλου, Νατάσσας Σιδηροκαστρίτου κ.ά.
Βαθμολογία: 2
Σε παραπάνω από 145 αίθουσες της Ελλάδας, μεταγλωττισμένη, με υποτίτλους, δισδιάσταστη και τρισδιάστατη
ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΕΙΣ
«Ξένος ανταποκριτής» («Foreign correspondent», 1940, ΗΠΑ). Θρίλερ κατασκοπείας του Αλφρεντ Χίτσκοκ, με τους Τζόελ Μακ Γκρία, Λαρέιν Ντέι.
Βαθμολογία: 3
ΑΘΗΝΑ: ΘΗΣΕΙΟΝ, ΒΟΞ, ΟΑΣΗ
«Χθες, σήμερα, αύριο» («Ieri, oggi, domani», 1963, Ιταλία). Βραβευμένη με Οσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας σπονδυλωτή κομεντί του Βιτόριο Ντε Σίκα, με τους Σοφία Λόρεν, Μαρτσέλο Μαστρογιάνι.
Βαθμολογία: 3
ΑΘΗΝΑ: ΖΕΦΥΡΟΣ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις